Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1962 Competition Hot

Aloittaja brocka, 28 syyskuu 21, 11:38:15

« edellinen - seuraava »

brocka

Viikonloppuna oltiin poikien kanssa pikkjoulutunnelmissa ja vähän ihmeteltiin kiksiä porukalla. Heittokellolla mitattiin kiksin akselin päittäisvälystä ja melko vähäinen välys oli. Juhlatunnelmasta johtuen lukema ei jääny mieleen.

Akselissa olevat shimmit näytti jopa vähän kiinnileikanneilta eli hyvinkin saattoi löytyä syypää kiksin tahmomiseen. Otettiin yks 0,25 mm shimmi pois välistä ja alettiin kasaamaan. Mekaanikot oli vaan jo sen verran joulutunnelmissa, että operaatio piti keskeyttää.  ;D

Pitääpä kasata taas koko paketti ja alkaa polkemaan.

brocka

...ja näin reilu kuukausi myöhemmin moottori lähti käyntiin.  ;D Kylläpä teetti duunia senkin jälkeen kun kiksi alkoi pelaamaan. Ilman kiihdytyspumppuja on melko haastava saada sopivat seokset käynnistystä varten.

Potkin ilman virtoja ryyppy päällä ja ilman, kääntelin magneettoa, säädin tyhjäkäyntiä, tein sadetansseja, hieroin energiakiviä, meditoin ja suoritin Maria Nordinin uskomushoitoja. Lopulta pärähti käyntiin ja ai että käy nätisti. Ei kuulosta edes harrikalta kun pyörii niin tasaisesti.  :D

brocka

Viikonloppuna meinasin pinnata eteen kapeamman vanteen ja laittaa samalla uudet pinnat.

Alkoi omaan silmään tuo jarrulevykin näyttää melkoisen ryvettyneelle, että jotain oli tehtävä.

Minulla on 1974-77 napa edessä ja keula on 1978-83. Juurikin sellainen kombinaatio johon ei kaupasta edes saa levyä. Eli piti tehdä 10" jarrulevy vanhemman mallin reikäpiirillä. Toivottavasti jarrupala osuu levylle.  ;D

Laserilla poltin rosterista ja pinnan hioin harjatun näköiseksi.

brocka

Melkoinen oppimisprosessi oli pinnata tuo raitiovaunun alunapa. Heittokellolla mittasin, että ainakin tehtaan toleranssiin osuu nyt.

Meni tuossa koko viikonloppu askarrellessa, mutta jatkossa uskoisin onnistuvan helpommin.

brocka

Erehdyin vielä alkamaan kiillotushommiin. Ne on kyllä sellaisia, että kun yhden kohdan kiillottaa niin seuraava huutaa jonossa vuoroaan.  ;D

Keula istuu nyt jotenkin paremmin pyörään kun eturengas ei ole enää leveämpi kuin takarengas.  :P

ranze

Tilasin pannun tankkeihin nuo samat merkit missä kulkusuunta on merkitty. Omassa niskassa lukee jo valmiiksi että tämä puoli ylöspäin.  ;D
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

brocka

Jonkinlainen kulminaatiopiste saavutettiin viikonloppuna kun kehtasin viedä mopon ensimmäistä kertaa näytille. Kustom Kulture Show oli kyllä taas kerran loistava tapahtuma. Oli kyllä paljon upeita laitteita ja viimeistelyn taso monessa pyörässä oli kyllä käsittämätön.

Muutaman pyörän rakennusprosessia on saanut täälläkin seurailla aikanaan. Ilmeisesti aika on ajanut vähän ohi näistä nettifoorumeista kun ei enää ole tullut päivityksiä. Harmi sinänsä. Minusta tällaisessa projektialbumissa sen rakennusprojektin aikajanan ja kehityskaaren näkee paremmin kuin jossain instagramissa.

Tuusulan T-Bone

Oikein hieno laitehan tuo(kin) noin niinqu livenä on.

Minustakin on masentavaa, että jengi on jossain irstagramissa ja missä lie, kun tämä alustakin olisi varsin hyvin toimiva tällaisiin projektialbumeihin. Mutta minkäpäs teet. Itse pysyn loitolla feisbuukeista sun muista belzebuubin keksinnöistä.
Long John Stroker

ranze

Ei oo keulakulmalaskuria Instassa eikä tuu. Eikä varmaan sellaista tietäjien joukkoa jotka jeesaavat. Tai ainakin veikkaan että minuakin täällä neuvoneet eivät kamalasti someta.

Samoin hakeminen jostain somen tietomäärästä ei ole mitenkään kätevää.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

brocka

Loppukeväästä piti alkaa shovelia virittämään reissukuntoon joten XLCH jäi vähän huomiotta.

Nyt olen kuitenkin muutaman viikon tehnyt mm. suutinjumppaa. Prosessia on hidastanut se, että suuttimia saa lähinnä netistä ja juutalaisena en raaskinut tilata tarpeeksi laajaa skaalaa kerralla. On pitänyt aina postimiestä odotella säätämisen välissä. Säätämisessä apuna minulla on ollut laajakaistalambda. Ihan kätevä systeemi. Huomattavasti tarkempi kuin minun persedyno.

Minulla on öljynpainevalona sellainen pieni ledi. Se alkoi vilkkumaan kun ajoin moottoritiellä. Niillä kierroksilla pitäisi kyllä uuden öljypumpun tehdä tarpeeksi painetta. Ainakin öljytankkiin palaa öljyä ihan kyrpänään. Nyt laitoin ledin tilalle sellaisen pienen hehkulampun. Sitä en ole saanut vielä vilkkumaan.

Testasin takimmaiseen venttiilikoppaan laittaa öljynpainemittarin, mutta se ei jostain syystä anna minkäänlaista lukemaa. Mittari ei värähdäkään. Sama mittari antaa kyllä ihan miehekkäät paineet kun testasin shovelissa. Hauskaa on se, että mittarin adapteri ei ihan täysin peitä sitä o-rengasta ja sitten sieltä välistä valuu öljyä. Käytin myös tönärin suojaputkea auki ja sinne on öljyä valunut. Ei kai tässä syytä huoleen kun se öljy tuntuisi kiertävän. Outoa vaan se, että kaverin vastaavassa laitteessa käynnistäessä antaa ihan hyvät paineet venttiilikoppiinkin.

Jack

niinkauan ku se öljy kiertää kaikki on hyvin.
Flatheads!!!

ranze

Niitä öljykellojakin on monenlaisia. Mulla vissiin oli joku evon kello laitettu pannuun. Aika helposti sen sai syttymään. Tilasin oikean pannuun tarkoitetun anturin, oli se kyllä aika paljon kalliimpi. Jospa tässä saisi sen uuden lamppuhimmelin myötä myös merkkivalon öljynpaineelle rustailtua.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

brocka

Käytin vielä yhtä venttiilikopan tulppaa irti. Siis sitä, mikä on sen keinuvipuakselin päässä. Akselin päässä olevasta reiästä ei näyttäisi tulevan juurikaan öljyä. Vaikea sanoa kun sen o-renkaan alta tuli sitäkin enemmän. Eli kyllä siellä öljyä ainakin liikkuu.

brocka

Otin service manuaalin kouraan ja luin sekä myös sisäistin miten se öljy kiertää tuossa laitteessa.  ;D Tässä tapauksessa tieto ei lisännyt tuskaa.

Eli kovaa ajoa vaan!

brocka

Laitoin kuvatodisteen, että tällä on ajettukin välillä.  :D

Säätämistä tuntuisi riittävän vielä. Ilmeisesti kansirempan jälkeen noita venttiileitä saa säätää aika tiuhaan. Alkoi käynnistymään sen verran huonosti, että joku venttiili kantaa salettiin.

Eilen maantietä ajaessa hävisi vedot, pykälsin pienempää silmään ja sitten pyörä sammuikin. Hetken päästä käynnistyi kuitenkin melko vähällä jumpalla, moottori pyöri nätisti ja laite kuljetti määränpäähän. Toivottavasti ei nyt esim. leikannut kiinni.  ;D Oli vähän sellainen oire, että saattaisi olla ettei tankki saa korvausilmaa. Pitänee seurata tilannetta.You cannot view this attachment.