Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

76' shovelhead "High & tight"

Aloittaja Jauhoparta, 17 toukokuu 21, 16:29:12

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Kun odottelin enskaan maailmalta saapuvia palikoita, oli aika tehdä takalokarille kiinnike alapäähän. En tiedä miksi sen teko on ollut niin vastenmielinen ajatus että on jäänyt unholaan. Yritin joskus pariakin eri mallia mitkä lensi kaaressa roskiin. Sorvista tuli nappula, mikä hitsaten kiinni lokariin, rosterilevystä runko ja vähän putkea öljylinjoille.





Letku olisi mennyt ikävästi ruttuun niin avitetaan öljy putkella laatikon alle. Näin jää mukavasti vielä akulle tilaa ja tulee lisää mahdollisia vuotokohtia  8)

Kiwi

Mulla tuli melkein vastaava mutta huomattavasti laaduttomampi tuotos tuohon lokasuojan kiinnitykseen, eli siitä kulkee läpi moottorille menevä öljy ja pohjassa on tyhjennysproppu. Onpahan juhlallista vaihtaa öljyjä kun ei tarvii sen enempää kikkailla.

Jauhoparta

Alottelin enskan puuhastelun värkkäämällä rosterista roottorille suojakopan. Samalla löin lukkoon ölkysudin paikan. Ensin erinäisiä paloja kahden ja viiden millin levystä





Palikoita heppiin ja lopuksi metri saumaa. Sormet ristissä että pysyy suorana





Ja armotonta viilausta ja vingutusta, sormenpäät verillä  8)



Ja testikiillotus. Näkee kuopat ja kuhmurat hyvin





Seuraavana sorvaillaan ehkä rattaita ja leikitään ketjulla

Tuusulan T-Bone

Asiallista toimintaa!

Kehitysehdotus: jatka tota öljyfiltterin tukirautaa silleen, että saat sen tuettua myös askiin tukilaakerilevyn alle. Silloin se yhdistää koneen ja lootan, eikä paketti vääntyile enää niin paljoa. Mä tein sellaisen muutama vuosi sitten itelleni ja parani käyttäytyminen merkittävästi.
Long John Stroker

Jauhoparta

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 28 huhtikuu 23, 10:25:02
Kehitysehdotus: jatka tota öljyfiltterin tukirautaa silleen, että saat sen tuettua myös askiin tukilaakerilevyn alle.

Tämä on kyllä mielessä ja asiaan liittyvää jatkoa seuraa. Tähän tulee vielä alumiinista suoja, että sikäli se on ihan sama millasella latan pätkällä yhdistää laatikon tuohon suotimen jalkaan. Kunhan on säädettävää mallia

Jauhoparta

Oliskohan aika tätäkin päivitellä. On mukava odottaa hetki että on kunnolla esiteltävää. Ei tartte ihan jokaista työvaihetta ihmetellä. Asiaan, herra T-luun ehdotus otettiin työn alle ja tein latan laatikon ja motin väliin. Tukilaakeri kaipasi kuitenkin hiukan speiseriä alleen. Materiaalina 5mm rst.



Nyt pysyy paikat jäykkänä. Itse tukilaakeri löyty halvalla kun siitä oli sipaistu siivu pois.



Sitä piti hiukan täyttöhitsata ja olipahan paskaa valua. Mutta saa kelvata...

Seuraavaksi arvoin jännitteensäätimelle paikan koneen leuan alle. Sai itse säädinkin vähän sivelyä samalla.



Kiinnike rosterista ja tulikin aika ruma käikäle, onneksi jää piiloon  :)






Jauhoparta

Jatketaas saman tien oikean puolen jalkatapilla. Hylkäsin tilapäistapit kun olivat kauhean mohlot. Hiukan sirompaa tilalle.

16mm keppiä ja 30mm neliötankoa ja rälläkkä, siitä se lähtee





Pari kirosanaa ja loitsua...





Jarrulle nivelpiste sorvilla...



Ja itse jarrupedaali kans





Laakerit pyöräytin tinapronssista ja pari lisäosaa myös...



Ja paketti nippuun





Kivasti sopii omaan silmään. Näyttää ihan sirolta mutta riittävän jytyä kamaa tossun alle

Jauhoparta

Jatkoa enskalle. Veto tulee siis ketjulla ja sille tartti saada rattaat aikaseksi. Elikkäs näin...





Eruratas sai uuden yksirivisen hammaskaluston. Takaratas samalla kaavalla









Takunen jäi nyt vielä lämpösovitteella kiinni. Kai siihen vois hiukan hitsiä näyttää. Melkosen kiero muuten tehtaan jäljiltä toi kytkin. En siitä ihan suoraa saanut itsekkään, kun valmiiksi jo niin paljon heittoa tehtaan hitsauksen jäljiltä. Aika näyttää kuinka paljon vippaa, todennäkösesti ihan ok