Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Suomalaista moottoripyörän rakennustaidetta....

Aloittaja issakka, 12 syyskuu 14, 17:35:37

« edellinen - seuraava »

issakka

On se vaan kaunista kun mies tekee itse kaasuttimetkin moottoripyörään.  

Toivottavasti nämä pronssista valetut kaasuttimet siivittävät tämän hienon käsityön tekijän "Mualiman Huipulle".

Epäilijöille sanottakoon että nämä kaasuttimet on jo testattu, ja ne toimivat.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Kaaleppi


Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

leafhill

 :o käsittämätöntä taitoa ja taiteellista silmää!

Rezi

Menee yli ymmärryksen. Itellä kun on osaamisen rajoilla kaasarin purkaminen ja kasaaminen niin, että se vielä toimii. Eikä minkäänlaista ymmärrystä siitä miten se kaasari itse asiassa toimii ja mitä mikäkin palikka ja suutin tekee.

Ja sitten joku valaa itse koko kaasarin. Ameriikanpoikia lainatakseni fucking unreal.

issakka

Tätä kyseistä laitetta katsoessa tulee mieleen sanonta että ko.rakentaja aloitti siitä mihin toiset lopetti. Ja teki homman itsenäisesti.

Olemme menossa tsemppaamaan WSA-laitetta Kölnin MM -kisoihin. Osallistujaluetteloa selatessa siellä ei montaa "itsenäistä" rakentajaa ollut. Näyttelypyörien rakentelusta on tulossa "joukkuelaji". Esko vääntää rungon, Erkki tekee satulan. Yrjö kasaa/ostaa koneen, Vilho maalaa. Seppo vääntää putket. Mikko kiillottaa... jne. Tässähän ei mitään pahaa ole, kun tuloksena on upeita laitteita. Suomessa ei tämä "joukkuelajisuus" ole vielä kaikkialle levinnyt. Tämä kannattaa pitää mielessä kun omassa pikku autotallissa rälläkän,hitsikoneen ja spraypullon kanssa vääntää tuotostaan. Jokainen taaplaa tyylillään.

Kun vierailin erään entisen moottoripyöränrakentamisen maailmanmestarin luona, ihmettelin miten siistiä siellä oli. Nyt uusinta BMW -tuotoksen etenemistä seuratessani tajusin, että sekin perustuu joukkuepeliin. Likaisin ja aikaa kuluttavin työ teetettiin muualla. Design -on mm-miehen ja komia peli siitäkin tulee, tsemppiä vaan kisoihin. Kölnissähän se nähdään.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Wii


ezmo

Jos tuo ei voita, epäilen lahjontaa. Joa voitto menee Venäjälle, on Putin asialla...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jensen

Pyörä on helkkarin hieno mutta mm kisat tahtoo olla aina jotain vitun politiikkaa.. Ei aina hienoin voita tai edes sijoitu.. Suomen korisjoukkue hehkutti saavutuksellaan että oli päästy mm kisoihin.. No pääsihän sitä kun pulitti ensin 700000euroa.. Taso paljastui sitten paikan päällä.. Kummasti suomen tiedoitusvälineet heti unohti koko koris jutun ja ei enää koris kiinnosta lainkaan.. No Usa voittaa kuitenkin..
              Armi voitti missi kisat mutta sekin oli takuulla politiikkaa. Suomi oli rikkinäinen ja revitty sodan jälkeen niin minä väitän että sovittu homma.. Sitten jälkeenpäin ne on ihmetelleet kun suomi neito ei enää pärjää.. Nyt ne aattelee että pitää tukea kehitysmaita ja valita vaikka miss kambotsa tai jotain mailman kauneimmaksi..

Jensen

Tiedostan mailman raadollisuuden.. Sponsorit eli osakauppiaat näyttää valinnoissa suurta roolia.. Totaali omavalmiste huono bisnes.. Joku heidän osillaan ryyditetty on niitten mieleen kun sitten kauppa käy..

Jensen

Onkohan sama kilpailu..Jos on niin tämä on divisjoonaa 5 kun ei paljon muuta tehty Yamahaan kuin maalattu kaikki paloauton punaiseksi..   http://www.amdchampionship.com/bikes/2696-ibcbikes-dr-1-roter-baron-red-baron.html

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: issakka - 13 syyskuu 14, 09:47:28
Olemme menossa tsemppaamaan WSA-laitetta Kölnin MM -kisoihin. Osallistujaluetteloa selatessa siellä ei montaa "itsenäistä" rakentajaa ollut. Näyttelypyörien rakentelusta on tulossa "joukkuelaji". Esko vääntää rungon, Erkki tekee satulan. Yrjö kasaa/ostaa koneen, Vilho maalaa. Seppo vääntää putket. Mikko kiillottaa... jne.

Niinpäniin. Kun Alin Jupiter valmistui, tuumailin, että on saavutettu eräänlainen kulminaatiopiste. Kun sitten näin Veikon rakkineen, havaitsin olleeni väärässä... ;D

Kovia nassuja ovat molemmat. Mutta tän tason hommaan ei riitä pelkästään taito ja näkemys - pitää olla myös paljon aikaa.

Ali puhui joskus, että omia työtunteja meni Jupiterin kanssa noin tuhat, ulkoistetut hommat siihen sitte päälle. Tota Veikon kapistusta voi tarkastella myös tästä näkökulmasta, ei taida tuhat tuntia riittää...

Autoporukoiden osalta homma on vielä karumpaa: joku näyttelytason kustomi tarkoittaa >20000 tuntia duunia. Tästä tulokulmasta katsottuna ei ole kovin yllättävää, että rakentelu huipputasolla on joukkuelaji.

Meikäläisten tavisten osalta homma ei siis kaadu pelkästään osaamattomuuteen ja suppeaan taiteelliseen katsantoon - se kaatuu ensisijaisesti jo ajanpuutteeseen.
Long John Stroker

issakka

T-Bone, olet niin oikeassa. Kun harrastuksia on muitakin ja perhe, niin pitää vetää itselle joku raja ajankäytössä. Minulla on tullut ihan tietynlainen jaksotus vuoteen. Nyt on menossa syksy, joka sisältää kalastusta, metsästystä ja huushollin kunnostamista. Synkempi talvi taas menee tavallisesti enduron, laudan ja murtsikoiden kanssa. Keväällä alkaa sitten projektien väsäys... jos ehtii.. tähän asti on vielä saanut aina yhden projektin valmiiksi / vuosi.

Avainsana taitaa olla määrätietoisuus. Lisäksi WSA:n valmistumista seuratessa on tajunnut, että ennakkoluulottomuus on hyve. Sieltä on tulossa vielä Poramolta vielä radikaalimpi laite, mutta se menee suurelta osalta yleisöltä taatusti yli. Lisäksi nämä äijät ei selaile sivustoja saadakseen inspiraatioita. Sen vuoksi niiden pyöristä ei tule hienosti tehtyjä kopioita. Toki viimeistelty työnjälki on olennaista, ja sillä saattaa päästä määränpäähän, mutta mielestäni pyörässä pitää olla joku "jippo".

Ensimmäinen pyörä joka oikein todella jäi minun mieleen Norrtäljestä, oli Pihlaksen Jannen tekemä trumppa.. oliko sen nimi Terhi's Rod. Todella hieno laite. vuosi 2004
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

jannu

Piti tuo itsellekin selvittää, että mistä sitä tietoa löytyy.
Kisahan käydään 30.9-05.10.2014 Intermotin yhteydessä,

http://www.amdchampionship.com/

https://www.facebook.com/AMDChampionship

Eiköhän noista aikanaan ainakin jotain tietoa löydy, ja jos jollain on aikaisemmin sisäpiirin tietoa, niin saa laittaa tänne...

Natking

Aikamoista touhua, kyllä surullliseks vetää kun ei ite pysty moiseen. Toivotaan että menestystä tulee, ja tuomaristo ymmärtää muunkin kuin sponssien supporteeraamien firmojen pyörien päälle.

Yks juttu mulla kyllä usein pistää silmään näissä huippuunsa rakennelluissa tuotteissa.  Yleensä joka pelissä on joku erikoinen yksityiskohta mitä ei kyllä tajua miks se on jätetty huomioimatta.
Tossa Issakan postaamassa moottorikuvassa pisti heti silmään noi bensaletkut, tai nekin nyt jotenkin vielä sieluni suodattaa mutta noi 3 penniä maksavat klemmarit millä letkut on kaasareissa kiinni.
Aika erikoinen ratkaisu kun ensit tehdään koko rukki ''tyhjästä'', ja sitten hajetaan mätänetistä klemmarit?

Just trying to be different (like everyone else)