Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tehot hukassa? Penkkitulosten analysointi ja jatko toimenpiteet.

Aloittaja Wii, 10 syyskuu 14, 18:10:54

« edellinen - seuraava »

jape

Olen itse tehnyt, se että onko se hyvä niin on toinen juttu. Ei välttämättä kaiken halvin tapa optimoida pakoputkea ottamalla penkistä aikaa. Mä olen penkitykset hoitanut Ansavuoren Makella Nurmijärvellä.
Tässä yks kuva, teen putken viimeistelyn (kiillotus jne) vasta kun putki todettu riittävän toimivaksi.

Hemuli

Itse olen kollektorit naputellut pellistä eräästä viritysoppaasta lukemani ohjeen perusteella - siinä sanottiin että tärkein asia on kollektorin kulma, sen pitäisi olla noin 18-20 astetta.

Eli ensin paperista malli jonka avulla leikataan pellistä kaksi identtistä kappaletta.

Sitten putkialasinta vasten naputellaan sivut pyöreiksi - apuviiva kuvastaa kaarrosten lähtöpistettä.

Lopuksi kappaleet hitsataan yhteen.

Ja lopullinen kulma on se edellä mainittu 18-20 astetta.

Noi "hännät" primääriputkien puolella ovat helpottamassa kollektorin hitsaamista - ilman niitä pitäisi kolvi saada ihan sinne putkien liitoskohtaan. Nyt hitsaaminen on helpompaa kun häntä naputellaan putkien väliin ja sauman saa tuotua pidemmälle.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jape

Mulla kollektori supistuu 2 1/4" josta laajenee 18 cm matkalla 2 1/2" josta tohon trappiin.

Wii

Onko tuolla kollektorin jälkeisellä supistus/laajenemis setillä joku syvempi merkitys?

Wii

Tässä olen vähän mietiskellyt että tuota pytty hommaa.. onko järkeä hommata tuo hammer performansen 1250 kitti vai ostasko vaan tuohon männät ja porais? sylinterit Ja muutenkin mistä lähtee hakemaan voimaa? Siis putkistohan on nyt käsitelty ja sille pitää tehdä jotain.

jape

Wii tais aiemmin kysellä penkistä... Mä tossa syksyllä hommasin Inertia Dynon dynomec:n softalla. Joten tännekin voi tulla sääteleen (Hyvinkää)

Wii

Lainaus käyttäjältä: jape - 03 tammikuu 15, 21:48:44
Wii tais aiemmin kysellä penkistä... Mä tossa syksyllä hommasin Inertia Dynon dynomec:n softalla. Joten tännekin voi tulla sääteleen (Hyvinkää)

Varo vaan voip olla että kevällä vois tullakkin. Tässä on syksy mennyt pitkälle siinä että on mietitty mihin rahat riittää tai riittääkö ylipäätään mihinkään. Tuossa yhdeltä tutulta odotellut mahdollisesti vapautuvaa Mikunia+ supertrapp-putkistoa ja kovasti kiinnostaa kans tuo hammer perf. 1250kit.

Sattuuko kellään olemaan kokemuksia tuosta 1250 kitistä?