Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lokarin ja renkaan väli

Aloittaja hillbilly, 21 lokakuu 09, 23:10:34

« edellinen - seuraava »

hillbilly

Moro, teen shovelista jäykkäperää ja en oikeen tiä mikä olis sopiva renkaan ja lokarin väli?
rengas on joko 210/50/17, 200/50/17 tai 200/55/17. tietäis vaan et millasella säteellä lokaria.
minkälaisella välillä olette tehny.

Kiito!

Jack

muistaaksen amerikan opus Custom Cookbook jota sai aikoinaan Easyridersin kautta tilailtua suositti vähintään tuumaa lokarin ja takarenkaan välissä.
Täällä peräpohjolassa kun emme amerikan isoista toleransseista olleet kuulleetkaan pruukasimme jättämään 5mm.

Ei tollasta voi kysyä! kaikki riippuu kaikesta, millainen lokari, millainen stuukki muuten fillarissa, millainen rengas, mitä SINÄ haluat ?

Jack

Edit: Ihan vittuilematta: kuullostaa vaaralliselta shovelilta, josset itse vielä edes tiedä paljonko lokarin ja renkaan välissä tulisi olla rakoa ja siitä olet jäykkää tekemässä. Toivottavasti ammattimies hitsaa/tekee, siis sellainen ammattimies joka tietää jotain moottoripyörien rungoista.
Flatheads!!!

mikira

Tallilla olevassa jäykkäperä shopperissa on 17" matalaprofiili rengas muistaakseni 180 leveä ja siinä on lokariin jätetty 5mm rako. Ite jättäisin renkaalle enemmän varaa laajentua kavassa vauhdissa.

jyrggä

Mulla on shovelissa 18"/260mm renkaalla väliä lokariin 12mm.. Ei ainakaan vielä oo niin lujaa menty, että olisi kiinni ottanut  ;D
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

hillbilly

Kyse lähinnä siitä et paljonko tommonen "matalaprofiilinen" kummi aika kovalla syrjällä ajaes laajenee.
et kuin liki uskaltaa laittaa?

ja mitä pyörän stukkiin tulee, ni mitä se vaikuttaa renkaan tilan tarpeeseen?

olis kiva nähdä AMERIKANOHJEKIRJAN mukaan tehty jackin chopperi  :D

kyl tos mun pyöräs on jätöt ym. kohdallas. vehje on nyt rullaava, muuten ok paitsi toi lokarin etäisyys.
Nii, ja itte kokosin omatekosessa jigissä on suora, HITSAUKSET on tehty seuraavalla tavalla: heppailin itte tukevasti kiinni ja mies joka tekee paperiteollisuuden hitsauksia, HITSAA ne kiinni koska hänellä on putki,höyry,levy ym. luokat ja taito.

Lainaus käyttäjältä: Jack - 22 lokakuu 09, 08:30:59

muistaaksen amerikan opus Custom Cookbook jota sai aikoinaan Easyridersin kautta tilailtua suositti vähintään tuumaa lokarin ja takarenkaan välissä.
Täällä peräpohjolassa kun emme amerikan isoista toleransseista olleet kuulleetkaan pruukasimme jättämään 5mm.

Ei tollasta voi kysyä! kaikki riippuu kaikesta, millainen lokari, millainen stuukki muuten fillarissa, millainen rengas, mitä SINÄ haluat ?

Jack

Edit: Ihan vittuilematta: kuullostaa vaaralliselta shovelilta, josset itse vielä edes tiedä paljonko lokarin ja renkaan välissä tulisi olla rakoa ja siitä olet jäykkää tekemässä. Toivottavasti ammattimies hitsaa/tekee, siis sellainen ammattimies joka tietää jotain moottoripyörien rungoista.

Hemuli

Joskus kun käytettiin vielä löysempiä renkaita - etenkin autonkumeja - isot pojat sanoi että jäykkäperään riittää kun tupakkiaski mahtuu lappeelleen renkaan ja lokarin väliin. Tuollainen matalaprofiilinen kyykyn kumi ei juuri laajene mutta kyllä itse olen tykännyt käyttää kymmenen millin rakoa. Ihan jo senkin takia että vähän isommalla raolla saa paremmin häivytettyä ketjun säätövaran aiheuttaman liikkeen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: hillbilly - 22 lokakuu 09, 12:29:08ja tulihan se vastauskin sieltä 5MM, mut oli pakko taas esittää "rakentajaa".

Sulla taitaa olla jokin kana kynimättä, katsoo nyt vaikka tätäkin http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=31491&p=156764&hilit=hillbilly#p156758  ???

hillbilly

Anteeks, en kysele enkä kirjottele enää mitään.
Kummallekaan foorumille.

-KIITOS-

mopopoika -65

Lainaus käyttäjältä: hillbilly - 22 lokakuu 09, 13:28:40
Anteeks, en kysele enkä kirjottele enää mitään.
Kummallekaan foorumille.

-KIITOS-

OT jatkuu, mutta pakko kommentoida että älähän nyt hillybilly nokillesi ota. Vaikka tuossa yllä on tullut pari kriittistä kommenttia (joita kyllä itse vähän kummaksun. a) Jos ekaa jäykkää tekee, niin onko se oikean välin tietäminen imetty jo äidinmaidossa ja b) mitä pahaa siinä on jos kritisoi katsatuksen puolesta?), niin jatka kirjoittelua vaan...
Aake
XLH -84

Hemuli

Sun täytyy Hillbilly vähän jaksaa näitä vanhoja herroja, ne on välillä kärttyisiä - se vaan kuuluu ikään. Älä suotta hermostu vaan kestetään yhdessä.

Katsastuksen puolustuspuhetta en ymmärtänyt minäkään mutta toi linkitys oli Lyytiseltä vähän vyön alle...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

tossa on "oikein" asennettu lokari

Stuukki vaikuttaa (siis tässä tarkoitan fillarin kokonaisilmettä, ja käytettyjä komponentteja, en pelkästään runkogeometriaa) siten, millaisen lokarin aiot laittaa. Siksi siellä oli myös : mitä SINÄ haluat?
Sellaista lokaria jossa on reilusti reunaa, ei tarvitse laittaa kiinni renkaaseen, kun taas....

Toi renkaan ja lokarin välinen rako, on sellanen perusjuttu, että ihmettelen, kun ollaan tekemässä kuitenkin suht suurta runkomuutosta, ettei se sitten ole hallussa. Ei sitä äidinmaidossa tarvitse imeä, mutta mielellään sitten siitä vellipullosta ;D

Ei autonrengas tarvii tai ainakaan ne mitä mä olen käyttänyt tupakka-askia lappeellaan, sehän on 2cm. (juu, mittasin)

Sitten siihen 5mm mittaan, tuo asia riippuu renkaasta, ja mulla on luulo(huom. luulo) että  eri merkkiset renkaat käyttäytyy eri tavoin, yksi laajenee enemmän kuin toinen. Joten, jos 5mm ei riittänytkään ja rengas hankaa kiinni ja maalit palaa, on vastuu yksin tekijän.

Enkä mä mitään esitä. Jonkun kerran olen moottoripyöriä rakennellut, ja pitänyt silmäni ja korvani auki. Kunhan olen vain oma vittumainen itseni ???

Toivottavasti selvensi, ja tietävämmät saa korjata, jos on korjattavaa.

Jack
- ilkeä ihminen -
Flatheads!!!

Lyytinen

Varmaan ihmetyttää miksi vedin tuon tuohon. Tuli vaan alunpitäen mieleen, että pitäisikö sinne konttorille mennä sitten polvillaan konttaamalla. Jäi kangertamaan mielenperälle. Ja nyt tuli mieleen, että mitenkä varovaisesti Jackin olisi pitänyt muotoilla sanansa, ettei olisi vaikuttanut henkselien paukuttelulta. Jotain samaa ajatuksenkulkua minusta. Ei ollut tarkoitus, että säikeen aloittaja vetäisi herneet nenäänsä vaan ehkä ennemminkin yrittäisi selittää mitenkä sitä sitten pitäisi olla. Vähän enemmän sietokykyä ja takaisin sieltä mököttämästä.

börje

Lainaus käyttäjältä: hillbilly - 21 lokakuu 09, 23:10:34
Moro, teen shovelista jäykkäperää ja en oikeen tiä mikä olis sopiva renkaan ja lokarin väli?
rengas on joko 210/50/17, 200/50/17 tai 200/55/17. tietäis vaan et millasella säteellä lokaria.
minkälaisella välillä olette tehny.

Kiito!

Meikä laittoi 16" Avonin mk II:n päälle kolme oljyletkun (n.15-18mm paksu) pätkää teipillä kiinni sovituksen ajaks. Lokkari on -36 Fordin vararenkaan panta. Ei ole liian korkea muttei myöskään ota renkaaseen kiinni. Eli periaatteessa jos sormet menee väliin niin pitäis riittää. 5mm ehkä jos on kiinteä taka-akseli, mutta itse en niin ahtaaks laittais

Mauni

mulla oli rautiaisessa säädettävä lokari.. ei tarvinu jännittää ketjunsäätöjä ja sitä että tekikö liian tiukan välin.

hillbilly

Koitetaas uudestaan jos kerran hyväksytään. :-[

Tosta katsastushommasta, en ole ketään kehottanu menemään konttorille polvillaan konttaamalla, mut en myöskään huutamaan tai kiukuttelemaan. Ne ukot on siäl kuitenki töissä ei kenekään työmaalle voi mennä v****ilemaan, en ainaka itte tykkäis.
Onko sit sattunu käymään hyvä tuuri et on käytös asiallinen konttori/äijät.
Toki on me sielläkin kinattu asioista, kun olen tutkinut asioita ja menny sit katsastamaan kiitos MMAF.n etc.
Kats.mies on väittäny esim. jotain muutosta "laittomaks", hetken keskustelun jälkeen useasti todennu et mennään kahville "lakikirjan" kans ja sit todennu, et katos vaan niin onki :)

Sit toi rakenteluhomma, täälläpäin(siis meilläpäin) on menty siihen suuntaan et ko on uudet HD-vaatteet,nahkaliivi,pidetään H*******listä älämölöä baaris/kylällä,verraten uuteen pyörään laitettu tankonpäävilkut ja sivukilpiteline, ni se on pyöräntekijä :o
Mene siinä sit verkkarit suoranas kysyyn näiltä jotain esm. lokarista...... :)
jos jotain vastataan ni se on et ei tommosesta noin vanhasta kannata mitään alkaa tekeen
samalla rahalla saisit jo paljon uudemman.

myönnän olevani täysin noviisi pyörien suhteen, kortinki hommasin vasta kesäks 2003.
muitten vehkeitten kans kyl on ropattu ja pian 20v. "rekkaremonttia" työksi.

en osaa selittää asioita niin et menis kaikkien jakeluun, eikä ole kirjotuska näköjään vahvapuoli.
jos olen kirjotuksillani jonkun v***tuskäyrää turhaan kiusannu ni sorry! Ei ollu tarkotus osoittaa mitään kenellekään henk.koht.

-timo-