Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Eriskummallisimmat härvelit

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 21 lokakuu 09, 16:54:30

« edellinen - seuraava »

juluma

I don't have a short temper.
I just have a quick reaction to bullshit.

Tuomo


Make

Mikä tahansa tuo ^^^ sininen aparaatti onkin, se miellyttää esteettis-perverssiä silmää.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

tase


Tuomo

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 07 joulukuu 10, 20:59:10


olen saanut uutta tietoa aiheesta ja vaikuttaa että kyseessä ei olekkaan moottorilla käyvä laite vaan polkupyörä. anteeksi häiriö.

Monsterbike


Kokkonen

4000cc V-8. Tekis mieli sanoa: lentäjän poika. Mutta onkin itte lentäjä.  :)

(Härvelistä kuskeineen on kuva myös tuolla "Menneiden aikojen kuvissa" )
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W



Tuomo

#279
vuoden etujousitus 2011-palkintoehdokas. erityismaininta rumpujarrusta.



edit: jaa ei ollutkaan ihan tuore keksintö

Lainaahe Ribi Quadrilateral fork wasn't about suspension travel as much as geometry change.

Roger DeCoster put Italian suspension designer Valentino Ribi on the map when he began running Ribi's radical Quadrilateral fork on his works Suzuki in the 1979 GPs. Roger's unpainted, chromoly fork was actually built by famous American suspension engineer Bruce Burness, who tuned the Ohlins shocks to work for Roger's style.

For all of its complexity, the Ribi Quadrilateral fork weighed no more than the works forks it replaced. In motion, the Ribi fork didn't move in the same line as a telescopic fork. Its multiple links folded like an accordion to lessen the effects on rake, trail and head angle. Ribi's design was not the same as the leading link forks of a decade before (or the much-later Rich Thorwaldson-designed Thorks). Ribi wasn't depending on rotary movement to climb over bumps, but rather wanted to achieve control of the bike's front-end-geometry throughout the stroke. The Ribi Quadrilateral forks had a light, easy steering feel to them and, thanks to dual Ohlins shocks, absorbed blows better than the telescopic forks of the day.

American riders might be more familiar with the Horst Leitner's AMP Research "AMP Link" fork that offered the same benefits with a different approach. The AMP Research fork never saw production as a motorcycle fork, but did reach some level of success as a lightweight mountain bike fork.

Roger DeCoster loved Valentino Ribi's design so much that when he moved to Team Honda, he convinced them to buy the rights to the exotic fork from Ribi. Honda made a prototype set of Ribi forks out of CNC-machined aluminum, but it never saw production. Honda claimed that the complexity made it financially impossible.

Redneck

Bensatankki näyttää aika pieneltä..asiaa vain lähikioskille. Kone saattaa olla Allison V-12


Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Ruma

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 22 heinäkuu 11, 16:52:14
Bensatankki näyttää aika pieneltä..asiaa vain lähikioskille. Kone saattaa olla Allison V-12




rock rock . Taitaapi olla V-kone ja "pakoputkia" näyttäis olevan toisel puolel 12kpl joten toi vois olla joku V-24nen ??? Huima peli
t. ruma 8)

Joksa

Lainaus käyttäjältä: Ruma - 22 heinäkuu 11, 17:02:43
rock rock . Taitaapi olla V-kone ja "pakoputkia" näyttäis olevan toisel puolel 12kpl joten toi vois olla joku V-24nen ??? Huima peli


Tuomo


Redneck

Brittipyörien Eturekkarikilpeä sanotaan "pedestrian sliceriksi" mutta tuo on jo vähän liikaa  :D
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977