Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kawa VN1500 tuhoaa tulppia

Aloittaja Hannu_L, 18 elokuu 14, 08:44:44

« edellinen - seuraava »

Hannu_L

Ym pyörä tuhoaa takapytyn tulppia. Puristukset on mitattu ja ne ovat rajojen sisällä, joskin siellä yläpäässä. Ajoitukset on katsottu ja tarkastettu vielä että ykk täsmää merkkiin. Lisäksi katsottu kannen ollessa kiinni, ettei mikään osu fyysisesti tulppaan.

Takapytty käy aika huonosti ja jonkun aikaa kun pyörä on käynnissä, niin tulppa tuhoutuu. Itse epäilisin sytkämoduulia, eli voisiko tuo antaa huonosti tai väärään aikaan kipinää, jolloin tulee joku ylitäytös tai sitten kipinä tulee jo puristusvaiheessa?

- Tulpat ovat ohjekirjan mukaiset
- Kokeiltu laittaa muutama prikka tulpan päälle, ei muutosta.

ma^ko

Kuvan tulpat on kyllä saaneet fyysistä kipeää, joku on noihin osumaa lyönyt.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Motomatti

Nyt kyllä kiinnostaisi katsoa endoskoopilla eli pil**kiikarilla tuonne sylinteriin. Oireita päätellen siellä on jotain ylimääräistä joko liikkeellä tai tarttuneena ilmeisimmin mäntään. Sylinteriin pääsee katsomaan ko laitteella kolmea kautta: tulpanreiästä jos linssi on tarpeeksi hoikka ja silloin kun imu- tai pakoventtiili on auki eli esteenä olevat putkimaiset rakenteet pitää ensin irrottaa.

eeko

Oisko karstaa männän päällä?
Jokuhan tuohon on osunut.
-eeko

filtteri

katselin googlen kuvahaulla kuvia vulcanin kansista ja niistä näytti siltä että tulpat tulee kiinni melko "vaaterissa" ja ovatten ventiilienvälissä pienissä taskuissa jemmassa.jos noi kipeetä saa fyysisesti kuten näyttää niin mä veikkaisin oireeksi väinön surullisenkuuluisaa kiertokangen alapäänlaakerin kypsymistä :(..jensen voi kertoa tästä enemmän.

Jensen

Ei minua  orkkis Väiskit enää juuri kiinnosta. Minun väne oli ajettu 69900km ja hla adjusterit alkoi kilkkattaa. Ensin ajattelin vain käyttää koneen yläkerran auki mutta jakopään ketjut oli venyneet ja jäykät.. Ihan paskat..Kiertokangen alapää laakerit oli mulla ihan ok mutta yläpää näissä menee väljäksi.. Oiskohan tässä tapauksessa se että jakoketju on hypännyt pykälän tai pari tai sitten on vain venynyt helkkariin.. Millä katsoit että mäntä on yläkuolokohdassa? Meinaan  että kun on tarkaa hommaa kuin sääsken naiminen ja milli vinoon on silmässä.. :D

             Mulla on nähin paljon varaosaa joista mielelläni luovun.

Hannu_L

Endoskoopilla on tulpanreiästä sisään katseltu ja sillä on ykk myös katsottu. Sen verran konetta on käsin pyöritetty että jako pysyy kohdillaan. Ei tuolla mitään ylimääräistäkään männän päällä ole näkynyt. Pitää ilmeisesti nykäistä kannet irti ja katsoa tuleeko asiaan lisää selvyyttä.

filtteri

oliko tähän tullu mitään selvyyttä ???