Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun rungon tunnistusta ??

Aloittaja JJA, 07 elokuu 14, 21:12:56

« edellinen - seuraava »

JJA

Meikäläisellä on tommonen -53 papereilla oleva pannu, jossa on aika alkuperäisen oloinen wishbone-runko. Ainoastaan äänitorven kiinnityslatat on rälläköity joskus pois kehtoputkien litistetyiltä kohdilta. Noh, kun tuossa on tarkoitus maalata runko niin aloitin salapoliisityön, että onko se aito. Moottorin yläkiinnikkeestä ei löytynyt vuosi/kuukausi stanssausta mutta sitä paikkaa on ainakin hitsailtu että on ehkä ajan saatossa kadonnut. Emäputken valussa oli vasemmalla merkintä DIF 4 ja oikealla 47-591-35. Pitäisi restoration guiden mukaan olla XE35 F ? mutta ei tässä. Kehtoputkien alavaluissa oli merkit 48E762 ja toisessa 48E761. Moottorin etualapukissa 48E621, takatuessa XE624 ja taka-akselin valuissa XE-7 13 JA XE 6. Satulaputken valussa on myös alapuolella numerot, joita en vielä putsannut esiin. Rungossa on kaikki astinlaudan yms. kiinnikkeet sekä myös ohjauslukko. Asiantuntijoille kysymys, että onko aito runko. Voin laittaa lisätietoja tarvittaessa. Vekotin on muuten ollut mulla vuodesta -94 ja lienee niitä 80-luvun lopun tuontibuumin tulijaisia,,,

etelahelsinki

Vaikuttaa 54:lta jos shovelmainen iso moottorin yläkiinnike.
Vähän refee yleiskuvan muodossa..
http://www.vtwinmfg.com/webapp/wcs/stores/servlet/VTwinProd1_10101_10102_3317463_-1
Refee pikku osien muodossa...
http://www.raceframe.com.au/wishbone.html
Paras kirja tunnistamiseen Palmerin How restore your H-D II edition, esim JWBoonilta..
Vanha painos 78ekee, uudessa ei hintaa. Tilaus no L625.

Ile

JJA

Joo. mulla on toi Palmerin opus, lienee kolmas painos. Väittäövät vaan että siinäkin on jonkin verran virheitä. Moottorin yläkiinnike on tosiaan enemmänkin kolmion mallinen ja shoveltyyppinen joten olen aikauttanut rungon vuosiin 52-53 tai alkuvuoteen -54 jolloin etuputket oli ohennettu mutta töötin kiinnikkeitä ei hitsattu. Täytyy puhdistaa koko moottorin yläkiinnike jos siellä onkin tunnukset jossain muualla kuin oikealla etuyläkulmassa. Työkalukotelon rauta on joskus poistettu eli se uupuu. Lienee kuitenkin alkuperäinen kun noissa valuosissa on kaikissa nmerointi ja tuntuu osuvan yksiin maailmallla vastaavan vuotisten numerointeihin...

Laatikossa oli 2 f tunnus ja moottorin kuoret on -63, keula on lättäpään risu että kyllä tää on tosiaan pannupalapeli ;-)

Jack

kuvat jeesaisi, niinku aina. ja FB pannuryhmässä (jenkkisellainen) on älyttömästi tietoa, mutta kuvat ne auttaa sielläkin.
Flatheads!!!

Tuomo