Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shoveli toimii

Aloittaja South, 04 elokuu 14, 15:43:55

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Mun pyörässä auttoi pikku kolautus tuurnalla kuulan päälle. Ei o sen jälkeen vaivannut.
Sellainenkin vaihtoehto mainittu että pinionin pusla tötterössä väljä, seurauksena jakopäässä liikaa öljyä eikä pumppu ehdi lusikoimaan kaikkia pois.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 23 huhtikuu 15, 22:52:01
Sellainenkin vaihtoehto mainittu että pinionin pusla tötterössä väljä, seurauksena jakopäässä liikaa öljyä eikä pumppu ehdi lusikoimaan kaikkia pois.
Jos hela on väljä, keskitappi saa vähän huonosti öljyä. Eli kandee olla kunnossa.
Loppu tästä mielipiteestä on ihan ajattelematonta höpinää. Se sama pumppu sen kaiken öljyn  pumppaa pois sieltä samasta jakopäästä, tulee se puslan läpi tai kiertäen kampuran kautta.
Ei siellä missään kolmatta pumppua ole. Tietysti jos männärenkaat on ihan loppu ja iso osa öljystä katoo pakoputkista. Mutta silloin hela on pienimpiä ongelmia.

Kapteeni sika

Joo netistä luettu, eikä kaikkee pitäs uskoo.  Jos pusla on väljä niin pumppu pumppaa pienemmällä vastuksella käsittääkseni enemmän öljyä, ja jostain se on pois, tässä tapauksessa keskitapilta kun se öljy vuotaa ennen kohdetta pois, ja jos kunnolla kusee niin on se paine pois muualtakin kun tosiaan on vaan yksi pumppu.
Sama yläkerrassa, jos keinujen puslat on väljät niin eikö yläkerta saa enemmän öljyä versus tiukat puslat?

Jack

voi että ja nääs nääs.... ;D  eiköhän se pusla oo siellä mitoissaan. Tai ainakin toivotaan niin.  ;D

jos alkaa räkimään useemmin, ni sit teen korjausliikkeen (kun viriliikken tekee, heti ottaa eteen...viriviri, viriviri kaakao) kuulalla.  En oo vaan sellaseen törmänny ennen et räkii puolilämpösenä/kuumana. Kevään eka oksennus on kyllä tuttu juttu, eikä tässä kumminkaan olla ekaa kertaa pappia kyydissä.

ketjut on mielestäni tarpeeksi löysällä...tarkistetaan nyt sit sekin. Paljos ketjun pitää liikkua ylös-alas ?
Flatheads!!!

Kapteeni sika

#64
Puolisen tuumaa kuorma päällä. Mä oon pitäny reilummin.

Voi sen check valven testata niin että pistät jonkin puristimen feed letkuun ajon jälkeen, ja kun starttaat seuraavan kerran otat sen pois. Jos ei roiski niin kyseinen kuula vuotaa. Jos roiskii niin kellari täyttyy muusta syystä.

E: kirivihr.

flhx

#65
Vielako Jack tarisee? Ja belttiko sulla oli? Muistan samanlaiset tarinaoireet panhardissa joskus luvulla, mulla 1,5" remmi ja saadetty kireys ohjeiden mukaan, en ny enaa muista oliko Primo, Karata, BDL vai mika ja mika oli kireys. Mutta joka tapauksessa samat oireet, ihmettelin sita joskus Mannen kanssa, ei keksitty vikaa, sitten jossain vaiheessa kun asiaa funtsailin ni paatin kiristaa remmia hiukan. Oireet katos, ilmeisesti remmi paas vedattaessa loysana hakkaamaan kytkinta niin etta kiihdytys oli tarisevaa. Eli jotenkin sysayksittain valitty pannun brutaali voima, sen takia tarisi.

Jaa, katos ny huomasin etta kirjotit tarinan vahenevan jos kaannat ripeemmin kaasua, mulla se aikoinaan pahensi oireita.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jack

Joo, ja tota ei kyl kiristetä ku on orkkisalsaenskakopan sisällä oleva OEM Sturgis remmi...

no lyukätään ramjetti kytkimeen ja katotaan ne ketjut.

Räkiminen on satunnaista, siis 2 krt tehnyt, ei kertaakaan aamulla. Ainoostaan melko pian ajon jälkeen käynnistettäessä


Flatheads!!!

Kapteeni sika

Niin eikös sulla oo motti sisäänajovaiheessakin vielä...

Jack

mä ajan sisään lyhyesti  ;D eli kyl kohta alkaa olee se yli sata ajettu. Joo, on kone siis sisäänajossa, mun sisäänajo on vaan kerettiläinen, tai ainakin lyhkäsempi ku esim B-Mootoor (nimi muutettu) suosittelee. Kyl se 500 on max mitä jaksan miettii...Kui?
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Sitä vaan aattelin et jos renkaat ei ole vielä asettunut niin voisko aiheuttaa räkimistä. Ei nää motit kumminkaan mitään pulloja ole vaikka olis kuinka piukat paikat.  ;)

Titus

Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja laitin shovelin nippuun. Kyllä olin kauhean ihmeissäni kun mikään ei pistänyt vastaan . Ihan oikeesti kaikki  pelas ihän saatanan hienosti . En ole kyllä tällaista ennen tapahtunu .niinpä päätin lähtee kotiin ennenkuin rikon jotain.

Jack

nonih, Ramjetti asennettu ja kytkimen peltilevyt vaihdettu, oli kaikki pikkusen warpilla. Olin tsekannu huonosti aikasemmin. Nyt tuntu 500m koeajolla ihan erilaiselta.

Tais olla siinä.  ;D
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Shoveli näköjään toimii täälläkin. Talven aikana rempattu kiukaan yläkerta ja aski. Lisäksi korjattu muutama paskaksi menny rosterikäikäle, ne saa varmaan korjata ens talvena taas.

Jim-sedältä ois tuloillaan L5, tarttis ehkä jaksaa asentaa se paikoilleen. Ja parimuutapikkujuttua pitäis tehdä. Kun kerkiäis.
Long John Stroker

Spöke

Määki oisin halunnut älviitosen, yhyy!
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

South

#74
Kone porattu, uudet männät, öljyletkut uusittu, putket vaihdettu, siirtosarjat paikallaan, uusi akku, uus takalyhty ja etuvalokin kunnolla kiinni... Nyt mennään taas... Vois sanoa että toimii.
Takakumi on kyllä vielä slicksi, eli se pitää vielä vaihtaa ennen kun ajot kunnolla alkaa, mutta on tässä jo nurkissa ajeltu...
Ylempi kuva nyt ja alempi ennen... Putket tekee kyllä paljon.

Nyt on vaihteeksi taas ihan hyvä fiilis.
Miksi tehdä elämästä liian helppoa - Shovelhead & Kickstart