Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon BUELL

Aloittaja Natking, 18 lokakuu 09, 21:00:47

« edellinen - seuraava »

Lyytinen

Ottia tuota. Minä rupesin tuosta moottorista etsimään tietoa ja löytyihän sitä. Tässä sanotaan, että Buell ei olisi tehnyt noita vaan olisi ostanut ne tuota ajamista varten: http://www.ozebook.com/compendium/suzi/mags/barton.htm Että mitenkähän sitten lie  ???

Kokkonen

Minunkin tietoni mukaan ne koneet olivat englannista ostetut. Jonkun tiedon mukaan laatu ei ollut kovin korkea, ei materiaaleissa, eikä suunnitelussa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lyytinen

Koneet? Tarkoitatko moottoria vai koko pyöriä? Tuossa minkä pistin, siinähän sanottiin, että ne alunperin oli kisailua varten rakennettu, mutta homma jäi, jonka jälkeen niitä käytettiin filmauksessa ja vasta sen jälkeen Buell osti ne ideana kisata niillä. Vasta kolme vuotta myöhemmin tuon filmauksen jälkeen. Että noissa ei siis olisi mitään Buellin itsensä tekemää...

Kokkonen

Asiahan onkin mielenkiintoisempi, kuin alkuun odotin. Eri tietoa eri lähteissä. Tämä saksalainen sivusto kertoo, että Erikki osti moottorit englannista ja mutta teki niihin muutoksia.
Tämän mukaan pyörän suunnitteli Erik ja hän olisi ostanut Bartonilta kaiken mikä "koneista oli enää jäljellä" ja rakensi niistä nämä RW 750 voimanlähteet, käyttäen myös itse valmistettuja osia.

LainaaDie RW 750 war das erste Motorrad mit dem Namen Buell auf dem Tank. Das Fahrwerk wurde von Erik Buell konstruiert und zum Einsatz kam ein englischer 750ccm 4-Zylinder “Barton” Zweitaktmotor. Erik kaufte diesen Motor in England, der Motor hatte zwar sehr viel Leistung, flog aber bei der ersten Leistungsmessung sofort in Stücke. Die verwendeten Legierungen waren nicht standfest genug. Barton hatte zwischenzeitlich die Herstellung des
Square Four Motors aufgegeben. Erik flog nach England und kaufte was noch vorhanden war. Mit diesen Teilen und vielen selbstgefertigten war das Motorrad dann schlußendlich 1983 “ready to Race” Ein ausgezeichnetes Handling und ein Topspeed von über 280 km/h bei einem Gewicht von angeblich 150 Kg und 163 PS waren eine gute Basis für die 750er AMA Klasse....

Jatkamme kahlaamista... 8)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Kai tää on enempi Buellin suuntaan niin menköön tänne - Fusion Motorcycles












Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Blower1

Mielenkiintoisen näköinen keksintö. Olisi jännä nähdä mitä tapahtuu hihnanohjausrullalle, kun tekee täyskiihdytyksen. Taitaa olla mopo enempikin showlaite, kuin ajopyörä.

Kokkonen

Ei tämä minun vertani saanut mitenkään vilkkaammin liikehtimään, mutta erikoinen tutkielma aiheesta Buell 1125R. Ei se merkki mihinkään kuole, vaikka valmistus loppuu.
Pyörä kantaa nimeä Magpul Ronin

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

#22
Nostetaas tätäkin, on taas viikkoja vierähtänyt.

Saksalaisen Hillbilly Motors'in XB9 Rotrexin ahtimella

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Natking

Ulkonaossa ei ihan tule mitallia mutta matkamaarasta kylla. Gynther kertoi etta oli viela mittari nollaantunut 12t kohdalla, eli tolla olis paastetty 126t.
Joku muistaakseni epaili ettei Bulusta olis matkapyoraks ;D

Just trying to be different (like everyone else)

Mauni

tässähän alkaa pulu näyttää jollekkin:



jostain ihmeen syystä alkanu kiinnostamaan näitten muokkaus..

Hemuli

Eihän Buelli ole periaattessa kuin vähän tehokkaampi Sportsteri, siitä saa ihan minkälaisen popperin tahansa. Suomessa kun ollaan niin täytyy vaan muistaa että pitää olla yli puolet alkuperäistä ja rungosta menee jo 36 kun takahaarukka ja iskaritkin "vaihdetaan". Siksipä oma Bulu rakennetaan raaserimeiningillä vaikkakin jäykkään runkoon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Lainaus käyttäjältä: Mauni - 31 elokuu 10, 16:54:49
tässähän alkaa pulu näyttää jollekkin:



jostain ihmeen syystä alkanu kiinnostamaan näitten muokkaus..

Hmm, jos tuohon on kerran bulu raiskattu niin olisivat nyt sitten käyttäneet samantien sen jarrunkin, tuo chiquita näyttää hieman liian massiiviselta tuohon...Ja saattas olla tehossakin hiukan eroa. Ei sillä, tuo on kyllä ihan hauskannäkönen laite, itteä ei kiinnosta mitkään mutantti-bulut joissa pilataan hyvä laite pilkkomalla se ja tungetaan palikat ihan vitun rumaan raamiin. Gangbang muistanee myös sellasen mutantin raamin painon, taidettiin semmosta hämmästellä 08 Daytonan-swapissa. Seinämävahvuus putkissa oli melkoinen, olikohan se sillo redneckin runko muistaakseni mitä GB nosteli.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Natking

Lainaus käyttäjältä: flhx - 01 syyskuu 10, 11:47:43
Lainaus käyttäjältä: Mauni - 31 elokuu 10, 16:54:49
tässähän alkaa pulu näyttää jollekkin:



jostain ihmeen syystä alkanu kiinnostamaan näitten muokkaus..

Hmm, jos tuohon on kerran bulu raiskattu niin olisivat nyt sitten käyttäneet samantien sen jarrunkin, tuo chiquita näyttää hieman liian massiiviselta tuohon...Ja saattas olla tehossakin hiukan eroa. Ei sillä, tuo on kyllä ihan hauskannäkönen laite, itteä ei kiinnosta mitkään mutantti-bulut joissa pilataan hyvä laite pilkkomalla se ja tungetaan palikat ihan vitun rumaan raamiin. Gangbang muistanee myös sellasen mutantin raamin painon, taidettiin semmosta hämmästellä 08 Daytonan-swapissa. Seinämävahvuus putkissa oli melkoinen, olikohan se sillo redneckin runko muistaakseni mitä GB nosteli.
Juusaatana, Redneckin runkohan se oli. ~4mm seinamalla muistasin sen resupetterin sanoneen sen olevan, hyva kun illalla jakso taaloja kalsareisiin Sharkissa laitella kisseille sen runkon nostelun jalkeen.
Niin painava se oli! 
Just trying to be different (like everyone else)

Mauni


flhx


160cid Buell. Härski!






The 2010 World of Speed event at the Bonneville Salt flats
Jeff is the Engineering Manager at S&S Cycle, Inc. in Viola, WI.


He says,
"I ran an open 1995 Buell S2 with a 160 CID (4.8” x  4.375”) S&S engine.  This put me in the A-PG 3000cc class.  The previous record was 159.833.  In 4 days of racing, we bumped this record up to 180.35 and then switched classes to the fuel (A-PF 3000), but didn’t change anything on the bike, and set that class record to 176.271 in 2 runs."

(Kuva ja teksti varastettu Church of Choppersista)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.