Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

BUELL valmistus loppuu 30.10.2009

Aloittaja Smuige, 15 lokakuu 09, 17:12:06

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Viimeinen Buell on rullannut valmistuslinjalta, se oli Lightning XBSsg. 136 923 Buellia valmistui 26 vuoden aikana.

Tässä on yksi kuva mahdollisesta uudesta Buellista, jota ei koskaan sitten valmistettu, vaan jäi lopettamispäätöksen alle. 1200 cc, huhun mukaan olisi ollut kevyempi ja tehokkaampi kuin 1125R

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

JaZZo

#31
jep, tuossa lisää kuinka ameriikassa menetellään. http://hellforleathermagazine.com/2009/11/buell-the-potential-and-the-fa.html#more

tämä on jo öpaut järjetöntä touhua tehtaalta.

Shovelpiä

b12

 ???...Ei ymmärrä. Miksi tuhota pyörät..... :'(
FLHT. KTM 690E

Hemuli

Niin, onko kyseessä suinkaan myymättä jääneitä pyöriä vai takuun piikkiin vaihdettuja sekundakappaleita, testimuuleja yms. jotka romutetaan millä tahansa pyörätehtaalla. Totuus ei aina ole sitä miltä näyttää, sanovat että samanlaisia lavoja löytyy niin H-D:n kuin minkä tahansa Yawasukin takapihalta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Sodertaljesta kun noita kaikennakosia rojuja on sillontallon hajeskeltu niin siella kans on uusia Scanioita palasteltuna oikeen enemmissa maarin.
Ne on just noita testipeleja ja niita ei jonkun ihme saannon mukaan saa myyda kellekkaan, vaan pitaa romuttaa. No siella joku niita saa sillontallon pelastettua ja purettua, mutta lahes ultrasalaista touhua se on.
Just trying to be different (like everyone else)

Don Quijote

Viimeinen hihnalta rullannut Buell, aika hiljaisen näköistä porukkaa näkyy taustalla  :'(

This Buell Lightning XB12Scg is the 136,923rd and last motorcycle to leave Buell's East Troy, Wisconsin assembly line. As of today, Buell no longer makes bikes.

Wes Siler. November 12, 2009


"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kokkonen

#36
Erik Buell perustaa Erik Buell Racing yrityksen ja keskittyy Buell kisaosien ja 1125R perustaisten raasereiden rakentamiseen, kuitenkin yhä H-D:n lisenssillä.

LainaaMilwaukee, Wis. -- (Friday, November 20, 2009) Harley-Davidson, Inc. (NYSE:HOG) announced today that following the company’s recent decision to discontinue the Buell motorcycle product line, Erik Buell, Chairman and Chief Technical Officer of Buell Motorcycle Company, will leave the company to establish Erik Buell Racing, an independent motorcycle race shop.

Erik Buell Racing will specialize in the supply of race-use-only Buell motorcycle parts and race preparation services for engines and motorcycles, and the building and sale of Buell® 1125R-based race-use-only motorcycles under license from Harley-Davidson, as well as providing technical support to racers of Buell motorcycles.

Koko tiedote : http://www.buell.com/en_us/racing/racing-news/detail.asp?news_id=1507

Ja löytyy tällainenkin osoite: www.erikbuellracing.com  jossa ei vielä näkynyt mitään otsikoiden lisäksi.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Taavi

Hienoa että edes jollain tavalla jatkuu tuon merkin jalostus... Jos nyt sitten tulisi vielä radikaalimpia osia kun ei tarvitse perustaa niin paljoa massatuotanto asioista...

Hemuli

Lisää vettä myllyyn... Lainaus eräältä toiselta foorumilta:

LainaaI freelance for some of the industry trade publications...have some pretty reliable sources in the biz quite high on the "food chain," and talk continues with as many theories as there are spokes on a Kennedy wheel!

unconfirmed BUT continued reports of Mr. Buell "possibly" talking with bombardier/can-am....they have had considerable success and an extremely long track record/history of using the rotax product...the can-am spyder 3 wheeler utilizes a 990cc rotax, and so on...

the 1125 utilized a rotax 1125cc mill...as someone speculated in an earlier post, Erik is probably trying to "iron out" what is and what is "NOT" protected/patented/property of HDMOCO.

if history tells or shows us anything, Erik has been knocked down quite a few times but always seems to land on his feet.

time will tell...lots of things happening, though...don't know "just what" to think of the "Erik Buell Racing Announcement?"
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Nyt Erik Buell Racing sivut on avattu, www.erikbuellracing.com 

Lainaa
Engine Prep

Complete Builds
1125 DSB spec â€" 135RWHP
1125 ASB spec â€" 175 RWHP
1190 Euro spec â€" 185 RWHP

Kannattanee vilkaista
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Natking

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 04 joulukuu 09, 10:26:32
Nyt Erik Buell Racing sivut on avattu, www.erikbuellracing.com 

Lainaa
Engine Prep

Complete Builds
1125 DSB spec â€" 135RWHP
1125 ASB spec â€" 175 RWHP
1190 Euro spec â€" 185 RWHP


Kannattanee vilkaista

Kuinkaha nopeesti paasis tommosella 185 heppasella oikeuteen kuin 101 heppasella White Lightningilla paasi suomeen saapumisesta 4 paivan jalkeen  :P
Tuolta rukki ja siita ''korinvaihto'' tommoseen 185rwhp laitteesen: http://motors.shop.ebay.com/Motorcycles-/6024/i.html?_nkw=buell+1125r&_catref=1&_fln=1&_trksid=p4506.c0.m282

Mutta jotenkin mielenkiintosta juttua noilla sivuilla. Eikos toi osote oo sama kun vanhan tehtaan?
Seuraavana pisti silmaan etta missaan noissa jutuissa ei enaan ollut ton Buell tekstin perassa tota ''R'' kirjainta mika ennen oli joka paikassa rekisteroidyn tavaramerkin osoituksena.
Ja viimisena etta kait se tehtaalta on noi kamat saanu ostettua, ainakin hirveeta tavaramaaraa mainostaa loytyvan tuolta ''raceparts'' osiosta.
Nayttas olevan suurimmalle osalle juttuja merkittyna alkamispaivaksi tammikuu 2010, etta kait se sitten on menoa sitten Buellin normi katupyora haaveiluille.   :(
Just trying to be different (like everyone else)

ss

Tilailin tossa muutama viikko sitten buluun osia tallin ylisille pahan päivän varalle ja aloin ihmettelemään kun tavaraa ei kuulu... Yleensä tilaus on lähtenyt viikossa liikkeelle, nyt on mennyt 4 viikkoa eikä paketti ole matkalla. Kuulemma alkaa joidenkin kikkareiden haaliminen olemaan hankalaa, tässä lainaus jenkkimyyjän mailista:
"buell parts are starting to get tough to get. harley says they will produce parts for 7 years...........but already i see problems"

Eli ilmeisesti tarpeet pitäis koettaa ennakoida, osia on, mutta toimitusajat alkavat nyt jo pitenemään, voi vaan kuvitella mitä se on 5 vuoden kuluttua.

Kokkonen

Kuolinpesän irtaimisto menee myyntiin:

LainaaEast Troy, WI - based Buell Motorcycles, a subsidiary of Harley-Davidson, has ceased manufacturing and starts it's liquidation sale this January 28th. Grand Rapids, Michigan - based Liquid Asset Partners will run a liquidation sale for a period of 30 days to maximize the sale of vehicles & factory equipment from the State-of-the-Art facility. The liquidation event will be a historic chance for Motorcycle riders and fans to buy a piece of history and see the inside of the factory for the last time.

....

The liquidation sale starts January 28th at the Buell Factory at 2815 Buell Dr, East Troy, WI. It is open to the public everyday until everything is sold. Hours of operation are 10am till 7pm Monday thru Saturday and 12noon to 5pm on Sunday. Buyers may view photos and inventory online at www.LiquidAssetPartners.com.

Lisää infoa : http://www.liquidassetpartners.com/currentliquidations/liquidation341.html
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen


Huhutaan että Bombardier Recreational Products, joka omistaa itävaltalaisen Rotaxin, olisi halunnut  jatkaa Buell 1125R:n kehittämistä ja olisi halunnut ostaa sen oikeudet, kuin mahdollisesti myös koko Buellin, H-D ei näihin tarjouksiin suostunut.

Asiasta reportoi MP Maailma verkkosivuillaan.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Motorcycle USA sivuilla on pitkä ja hyvä Erik Buellin haastattelu, nyt kun 3 kk on kulunut pyörämerkin valmistuksen lopettamisesta.
Haastattelussa tulee esiin monia asioita, H-D:n päätöksestä, taustoista ja syistä.
Käy hyvin ilmi, että pieni valmistaja toisen pienen valmistajan omistuksessa tässä tilanteessa tippui helposti pois. Samat ongelmat ovat olleet muillakin sporttipyörien valmistajilla, mutta puskuria on enemmän.

Erik kertoo myös, että jo 1988 oli 1125 Buell valmiina, 1998 he olivat valmiita lanseeraamaan vesijäähdytteisen Euroopassa, mutta company toi V-Rodin sen sijaan.

Pitkä juttu, mutta ketä kiinnostaa, kannattaa tutustua.

Yhden kommentin kopioin tähän, vastauksen kysymykseen, miksi Buell lopetettiin eikä myyty:

Lainaus käyttäjältä: Motorcycle USAWhy Not Sell?

Addressing one of the biggest questions since news of the company’s demise, we asked Buell for his insight or speculation: Why not sell off the Buell brand the way Harley plans to sell off MV Agusta?

“They [Harley] believed it was just too much of a part, too integrated into their business. They had dealers who were involved and they wanted to keep their dealers kind of focused. They wanted to control that. They had 137,000 Buell owners out there to sell parts to, and I think the parts business over the next 5-7 10 years will be a profitable business. And it was a great deal of complexity they felt in disconnecting Buell from Harley-Davidson.”

Koko tarina http://www.motorcycle-usa.com/682/5642/Motorcycle-Article/Erik-Buell-Interview-Exclusive.aspx
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W