Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Veronpalautuksia tulossa

Aloittaja Hemuli, 15 lokakuu 09, 12:53:38

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Verohallinto palauttaa väärin perustein perittyjä arvonlisäveroja joulukuussa:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101410421673_uu.shtml

Tuossa sanotaan että "muista eu-maista" ajoneuvoja tuoneille, eikös tämän pitänyt koskea kaikkia tuontimaasta riippumatta?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Tuli just postissa tilinumerokysely. Laitehan oli USAsta tuotu.
Jasen H on ottanut ohjat omiin kasiinsa ja pommittanut tullia asiallisilla kyselyilla jo jonkun aikaa, olisko se jo jopa saanut rahansa ulos sielta?
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

No hyvin se on se salaisuutena pitänyt jos on rahaa saanut ;D ...

flhx

R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuusulan T-Bone

Jatkuu se. Joku ton vie varmasti Brysseliin tutkittavaksi. Oletusarvoisesti valtio saa turpaansa. Taas.
Long John Stroker

Juhana H

Ei oo ainakaan meikäläiselle viä tullu mitn.kirjettä:(
Ja toimitin tilinumeron ja välittömän oikaisuvaatimuksen heti kun asia tuli uutisiin.
Sanamuodossa ois ehkä voinu olla hiomista.

Seuraavaksi vois kenties valittaa aiemman veropäätöksen vertailuhinnoista?
Nehän oli ainakin omissa tapauksissani otettu motopalstalta.Eli liikkeissä myynnissä,joten
kaiketi sisälsivät alv:a:)

Ja kuinka vitussa korko on 16% jos olen ite velkaa ja 2% jos oon saamapuolella?

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Juhana H - 16 lokakuu 09, 23:21:02
Ja kuinka vitussa korko on 16% jos olen ite velkaa ja 2% jos oon saamapuolella?

:D :D :D :D :D

Se on sitä reilua ja oikeudenmukaista meininkiä.

Noista hinnoista valittaminen on yleensä yhtä tyhjän kanssa. Motskariosastolla en tiedä montaa tapausta, joissa valittamisesta olisi ollut mitään hyötyä. Tullin hyväksi pitää kuitenkin sanoa, että ovat yleensä prätkiä verottaneet sangen kohtuullisesti, ainakin verrattuna autoihin. Verotusarvohan on yhtä kuin laitteen käypä arvo Suomessa. Tiedän todella monta tapausta, joissa verotusarvo on itse asiassa ollut selvästi pienempi kuin todellinen käypä arvo.

Mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö arvo joskus voisi olla myös liian korkea.
Long John Stroker

Natking

Taa EUhan on kuin vanha neuvostoliitto, kaikki ovat tasa-arvoisia keskenaan.
Toiset kyllakin ovat vahan enemman tasa-arvoisia kuin toiset.

Maa tein yhdesta GMC p-usta verovalituksen. Vero oli ensi 2300e ja meinasin etta sen pitais olla jossain 1700-1800e sitten vuoden paasta sain sielta tonnin takasin. MitVit???
Nyt ne viela palauttaa siita ton ALVn, tankin kun olis tienny niin en olis yhtaan K-Ata tuonu vaan pelkkia pakettiautoja. :-[

Heikki

No eiköhän tämänkin pitänyt olla niin, että automaattisesti palauttavat heidän tilille maksetut ylimmääräiset maksut 2006 tuodusta autosta. Vittu, ja eikun taas soittamaan palvelevaan veropuhelimeen...

Hemuli

Nyt oli ensimmäiset saaneet veronpalautukset tililleen, myös jenkkituonneista. Jännityksellä odotetaan :)...

Mauni

millainenkohan logiikka siinä taas on, mulla olis tulossa vajaa tonneroinen ja verotettu on helmikuussa -06. eli taitaa tulla viimeisten joukossa.. noo onhan siinä huimat korot  ::)

Hemuli

Jaa-a, kyllä käsittääkseni myös 2006 tuoneet ovat saaneet rahoja - olisiko peräti niin että aloittavat ensimmäiseksi niistä?

moottori-hannu

eikös jossakin kummitellut viikko51,eli ei hätää vielä vaikkei tillillä näy liikehdintää,näin ymmärsin!

Natking

Tommonen pisti silmaan:
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/asiakastiedotteet/yhteiset/as_tiedote_20091014/index.html?bc=130

Eli jos kyselya ei ole tullu niin kannattaa lahettaa toi tilinummero sinne, muuten mennee palautukset hamaan tulevaisuuteen...

moottori-hannu

"Jos veroilmoituksessa on annettu tilinumero johon mahdolliset palautukset ohjautuu , niin ei tarvi tehdä mitään" näin oli tullista vastattu, muuten kannattaa tilinumeroa lähetellä.Katellaan toimiiko näin automatic.