Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sähköllä mennään

Aloittaja Jussi, 19 kesäkuu 14, 12:04:08

« edellinen - seuraava »

Jussi

Meinasin laittaa eriskummallisimpiin härveleihin, mutta kun tämä kaiketi ei ole yksittäiskappale. Monet jo varmaan nähneetkin. Näin se kehitys etenee, sähköisesti.

http://www.motorcycle.com/manufacturer/harley-davidson/scoop-electric-harley-davidson-livewire-nearing-production.html

Hemuli

Ei ollenkaan pöllömmän näköinen laite, voisin tuollaisen huoliakin jos se olisi tehokkaalla Sportster/Buell-tyyppisellä veekakkosella varustettu. Tosta sähköstä niin välitä...







Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Webmaster

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 kesäkuu 14, 12:53:52
...voisin tuollaisen huoliakin jos se olisi tehokkaalla Sportster/Buell-tyyppisellä veekakkosella varustettu. Tosta sähköstä niin välitä...
Runkoa kun vähän tarkastestelee sillä silmällä, niin tuohon XB buellin koneen paikalleen nosto ei välttämättä ole isokaan urakka :)
Näytää toi keula-runko-takaswingi aika Buellmaiselta.

Kuka tekee ensimmäisen pitkäkeulan tällä tekniikalla!   ;D








Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 19 kesäkuu 14, 13:11:36...Kuka tekee ensimmäisen pitkäkeulan tällä tekniikalla!   ;D...

Tässäkö ratkaisu tulevaisuuden rakenteluongelmiin? Nykyvehkeistä kun on pirun vaikea tehdä mitään jatkuvasti kiristyvien päästömääräysten takia. Käytännössä lailliset vaihtoehdot rajoittuvat ennen 2003 käyttöönotettuihin. Sähköpyörässä tuskin tarvitsee välittää päästöistä tai melumääräyksistä ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Hyvin putoaa jälleenmyyntiarvo sähköajoneuvoilla, kun tuhansien eurojen akkupakka on päivänä x loppuun ajettu. Tämänpäivä sähköajoneuvoissa käytetty akkuteknologia on semmosta, että akkujen sisäinen vastus alkaa hitaasti kasvaa heti valmistuksen jälkeen, eli varastoi täyden kapasiteetin, mutta ei pysty antamaan enää samaan malliin, silloin kun runtataan kahvasta. Elinkaari tämmösessä käytössä akustolla on rajattu aikaan ja lataussykleihin... Viimeisitä speksiä ei ole, mutta Litium ioni ja LiFe akuissa se oli n 4 vuotta tai 400-500 lataus sykliä.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Niin ja kun kyseessä on jenkkiyhtiö (vrt. Apple) niin näihin tuskin pystyy vaihtamaan uutta akkua - ainakaan itse ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 kesäkuu 14, 13:37:24
Niin ja kun kyseessä on jenkkiyhtiö (vrt. Apple) niin näihin tuskin pystyy vaihtamaan uutta akkua - ainakaan itse ;D

+1 heh ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ss454

Kyllä Applen puhelimiin saa akun vaihdettua. Vaatii vain erikoisemman meisselin ja tarkkaa silmää. Lasikantta tuollaiseen puhelimeen pari kertaa olen vaihtanut ja akku ois ollut helppo samalla uudistaa.

Sähköprätkää vois ehdottomasti harkita mikäli toimintasäde väh. 400km ja verotuksellisesti otettaisiin hintaa alemmas. Mutta luultavasti noihin tulee se diesel vero tms ja joku haittamaksu kun ei normibensaa syö.

Jussi

Akkutekniikka kehittyy koko ajan, halpenee ja kevenee. Siinä vaiheessa kun tuohonkin pitää vaihtaa akkupaketti, se vastaa taas lähes uutta ellei jopa parempaa, muussa tekniikassa kun ei oikein paljon ole kuluvia osia. Ja mitä sillä on väliä kuka ne akut pystyy vaihtamaan jos yleensä ovat vaihdettavissa.

Aika kaiketi näyttää, ovatko tuollaiset viritykset kertakäyttökulttuuria pahimmillaan vai mahdollisesti todella pitkäikäinen kulkine. Molempiin on mahdollisuudet.


Jonev

Tämäkin peli näyttää (hyvännäköisen) kuljettajan kanssa paremmalta, että silleen on suunnittelussa ainakin onnistuttu. Voimanlähde ei kyllä säväytä.

ss454

Sehän tuossa on ongelma, että mitenhän pitkään pysyy tuollaisella liikenteessä hengissä. Moottoritiellä ajetaan kaistaa vaihtaessa päälle kun kuulla/nähdä juuri viereen putkahtanutta prätkää. Linnut säikähtää vasta kohdalla eivätkä hetkeä aiemmin. Joku steppailee kadulla eikä tajua siirtyä kun keulija tulee kovaa päälle. Liikennemelun vähentäminen kasvattaa potentiaalisia asuinalueita ja on ihan siksi hyvä asia, mutta ilman auton tarjoamaa kori suojaa ympärillä on uusia vaaraelementtejä odotettavissa.

Raimo-Raato

Tuolla lisää videota ja jorinaa tuosta:

http://www.cycleworld.com/2014/06/19/harley-davidson-livewire-electric-motorcycle-first-ride-review-photos-video/

Onneks meillä Kuumassa Pyörässä työskentelee niitä eräitä kotimaisia sähköpyöriä väsäävä hemmo... so bring it on ;D
A.K.A. Rambe

PVonJerf

Pittää laittaa räpätin... Ei vaiskaan tänäänkin prisman parkkipaikalla oli ääni ylivoimaa. Melko moni rupes perruuttellee ja ois juhannus huumassa varmaan tullu päälle mutta kun kaasulla töötttäili niin ei tulllu päälle. Että kyllä tuossa äänessä puolensa on.

j0j0

Lainaus käyttäjältä: PVonJerf - 19 kesäkuu 14, 21:07:19
Pittää laittaa räpätin... Ei vaiskaan tänäänkin prisman parkkipaikalla oli ääni ylivoimaa. Melko moni rupes perruuttellee ja ois juhannus huumassa varmaan tullu päälle mutta kun kaasulla töötttäili niin ei tulllu päälle. Että kyllä tuossa äänessä puolensa on.

Vois tulla äkkiä paniikki kun tollasella sähkömopolla olis samanlaisessa tilanteessa. Tai noh, onhan niissä varmaan töötti........
IBMC Street Gang

013

Tarvikevalmistajilla on jo tarvike kaasukahva mallistossa!

We'd like to congratulate Harley-Davidson on their new Livewire eBike. Introducing our newest accessory for the livewire, our 'More Cowbell' throttle switch. 


http://instagram.com/p/pbVucxj_pg/
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.