Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

dellorto

Aloittaja rampo63, 15 kesäkuu 14, 12:54:50

« edellinen - seuraava »

rampo63

onko joku kokeillu pannuun 38mm dellortoa ja jos,niin millä spekseillä saanu pelaamaan,,,ettei tarttis pilleripäissään ruveta alusta asti keksimään (ei johda mihinkään).


-Rampo 75v-


Jack

joo, on, mut ei nyt ihan muista millä suuttimilla.

Dell'Ortossa kun on noita säätömahdollisuuksia sen verta, et tarttis tietää mitä siellä on nyt, millanen luisti, onko pumppua, pumpun rampin malli...neula, ...jne...
Flatheads!!!

rampo63

On joo pumpulinen kaasari...slide on 60/1, neula K4,main 155,needle jetAB265,choke ? 35  muista mul ei oo tietoo eikä noi nimet noille tötteröille oo välttämättä niinku ne sanotaan,,,  mistäs sitä ramppia mulkoilis ?

Jack

ei se ramppi niin tärkee, se vaan määrää sen miten pumppu ruikkii.

Carb                                                :    Dell Orto PHM 38
Idle-Jet        (1486 x 02)                  :    45-50 (as you like, the 50 gives a richer mix)
Main-Jet      (6413 x 02)                  :    155
Needle         (8530 x 08)                 :    K4
Choke         (7851 x 02)                  :    38
Starter-Jet   (7746 x 02)                  :    60
Needle-Jet  (8540 x 28)                  :   AB265

Tollasilla Specseillä on vedetty 74" Inkkarilla, mulla on omassa tyhjäkäynti jtain kai 65 pääsuutin porattu jonnekkin yli 200. Mutta mulla ei oo putsaria lainkaan ja toinenkin pää eli pakopuoli "vapaasti" hönkivä

Omassa Pannussa oli aikoinaan 40mm *Orto, mut en todellakaan muista sen sielusta mitään.

Netistä löytyy aika helpolla Dell*orto säätöohjetta, mut koita pikkusen isommilla suuttimilla, pää ja tyhis, jos vaikka lakaa pelata
Flatheads!!!

rampo63


S.M

Meikäläinen tossa sääteli keväällä omaa pannua jossa phm40cs  ja siinä oli
k4 neula
seosputki ab265
pääsuutin 165
tyhjäkäyntisuutin 60

Näillä kulutus 8l/100km tulpat mustana kokoajan pelaskyllä ajossa hyvin mutta ei käyny tyhjää mitenkään.

Nyt on sitte

Neula k3
seosputki ab264
pääsuutin 155
tyhjäkäynti 68

Pääsuutin pitäs vaihtaa isommaks kun lorton laskukaavan mukaan sen ja neulan suhde menee jus perseelleen eli optimi olis 158 muistaakseni mutta käytännössä 160 on seuraava. Toimii näinkin ihan hyvin.

Kulutus nyt 4,4l/100km 90km/h matka ajossa nurkissa 5,8l

Tulpat kuin paketista otetut.
Eikä ole kone ihan vakiokaan .
Tuusulan minimi akseliväli on 2.2m.

MKK

Jos joku muukin haluaa leikkiä "Lorton" kanssa, mulla olis pari 36mm phf mallia jouten.

rampo63

Lainaus käyttäjältä: S.M - 16 kesäkuu 14, 22:43:44
Meikäläinen tossa sääteli keväällä omaa pannua jossa phm40cs  ja siinä oli
k4 neula
seosputki ab265
pääsuutin 165
tyhjäkäyntisuutin 60

Näillä kulutus 8l/100km tulpat mustana kokoajan pelaskyllä ajossa hyvin mutta ei käyny tyhjää mitenkään.

Nyt on sitte

Neula k3
seosputki ab264
pääsuutin 155
tyhjäkäynti 68

Pääsuutin pitäs vaihtaa isommaks kun lorton laskukaavan mukaan sen ja neulan suhde menee jus perseelleen eli optimi olis 158 muistaakseni mutta käytännössä 160 on seuraava. Toimii näinkin ihan hyvin.

Kulutus nyt 4,4l/100km 90km/h matka ajossa nurkissa 5,8l

Tulpat kuin paketista otetut.
Eikä ole kone ihan vakiokaan .
Missä korossa sulla on neula ja ootko kattonu tota luistia,,,mikä se on

S.M

Neula on alimmassa asennossa eli prikka ylimmässä hahlossa, eli laihimmillaan. Luisti on alkuperäinen sitä ei ole vaihdettu numeroita en oo kattonu.

Näillä toimii, kun ei ole tota ryyppyä vaan on tulvautus malli niin joutuu nyt käyttää viileemillä keleillä oikeesti lämpöseksi ennen kuin lähtee liikkeelle muuten yskäsee ja stumppaa.
Tuusulan minimi akseliväli on 2.2m.

rampo63

Mitäs se laskukaava ois tosta K4 neulasta ja 155 pääsuuttimesta sanonu ? Ku mä oon viel ajokunnottomas kuosis ni ei pääse viel tielle kokeilemaan,,,pakko spekuloida.Kyllä toi mulla nyt hyvin käyntiin lähtee ja kaasuun vastaa,et kait mä jo lähel oon.

S.M

Kyllä se noinkin toimii mutta tahtoo olla kaikki aina säädetty rikkaalle.
Sulla on  vähän pienempi toi kaasari niin ilmaahan siitä menee vähemmän läpi mutta taas toisaalta virtausnopeus kasvaa ja sehän tekee jotain tohon seokseen joten koittamalla se selviää. Olen ite ainakin ollu tyytyväinen toho lorttoon on se ainaki satakertaa viisaampi kaasari ku sössö.
Noilla mun säädöillä menee kaikilla kierroksilla kivasti ja kyllä se paska sutiikin kun viivalta lähtee.
Tuusulan minimi akseliväli on 2.2m.

rampo63

No nyt on testiä ajettu muutama satku,,,1/4 kaasulla posahtelee putsariin ja käyntiinlähtö heikkoo,,,epäilys ettei saa sopivasti soppaa.Nostaisko neulaa vai laitanko isompaa pääsuutinta nyt neula keskimmäises ja pääsuutin 155.Ja missä ja mikä on tuo starter suutin jota höpöttävät dellortossa.Soppaa ei ei vie ku 5,5 litraa.

Jack

nii-iin siinäpä kysymyksiä.

Oothan sä netistä kaivanut sen Dell'Orton säätöoppaan jossa kerrotaan mikä vaikuttaa mihinkin?

voit jumppaa neulalla ja tyhjäkäyntisuuttimella. Samaten Sliidin leikkaus vaikuttaa noin puoleen kaasuun asti,eli pienempi leikkaus sliidissä vois olla myös apu, eli olis paksummalla.

tyhjissuuttimen vaihtasin ehkä ite tossa tilanteessa. (tai sit vois olla jyrkemmin kartioituva neula....huomaatko, mahdollisuudet on rajattomia, neulan vaihto saattaa sotkea kyllä muutakin)

kulutusluvut on ok matka-ajossa.

Käynnistykseen, tulvita se kaasari kunnolla ja pumppaa se seitsemän kahvan käännöstä soppaa koneeseen, sitten ilman virtoja se pari potkua/ etsit käyntiinlähtökohdan ja lähes koskematta kaasukahvaan ruttaat tulille.

täällä jotain selostusta  http://www.mypage.tsn.cc/rdd/tt/contents/carb/dellorto/dellorto_2.html

Flatheads!!!

rampo63

Joup ne rajattomat mahdollisuudet oon jo huomannu ja kaikki vaikuttaa kaikkeen,mut kokeilen tota tyhjissuutinta nyt kuiteski.Eikä se ny niin perseellään enää oo ku kestää ajaa.Thanks tosta linkistä tuoltahan nuo vastaukset rupes löytymäänki.

J.V.M

riveran ohje stock jetting pumper dellorto
phm 38                     phm 40
                 
starter jet        60               65
idle jet             50              55
main jet           145            148
emulsion tube  265            265
needle             k4              k4
piston             60/5            60/5
pump jet          38             38