Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ei vastaa kaasuun koneen lämmettyä

Aloittaja Matchless, 06 kesäkuu 14, 23:17:41

« edellinen - seuraava »

Matchless

Pikku probleema ilmeni tässä konversion jälkeistä sisäänajoa suorittaessa (200km takana), ekat 100 km meni ilman ongelmia;

Noin 20min ajon jälkeen (oli kylmä tai lämmin pv) kone ei enää vastaa kunnolla kaasuun pienillä kierroksilla (<3000) ja ei meinaa pysyä käynnissä tyhjäkäynillä, pyrkii vaan hyytymään ilman mitään muuta oireilua, joutuu kahvaa reippahasti pumppaamaan että pysyy käynnissä/ajossa. About 20 min alku ajo kylmiltä sujuu kuin tanssi, ei nykimistä, ei aivastelua, vastaa kaasuun hyvin, eli suutin koot pitäisi olla myös ok. Kun antaa koneen jäähtyä niin sitten pääsee taas jatkamaan seuraavat 20 min normaalisti.

Kaasari (ss E) putsattu, säädetty ohjeiden mukaan lämpimänä, ei alipaine hanaa, kokeiltu ajaa bensakorkki myös hieman raollaan, tulppien (uudet) perusteella hieman rikkaalla käy. On tsekattu että bensa tulee kaasarille asti ongelmitta, kokeiltu myös toisella puolalla. Moitteettomasti lähtee aina kyllä käyntiin, ei savuta.

Ongelma omasta mielestä viittaisi bensan saantiin mutta kun ilmenee vasta koneen lämmettyä niin alkoi arveluttamaan että jossain muualla vika. Ehdotuksia mitä tsekata seuraavaksi?

Kihveli

Puolahan saattaa halvaantua vain lämpösenä, jäähdyttyään taas ok. Tiä sitten voisko oirehtia noin. Kokeilisin kuitenkin vaikka laina puolalla.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Ohittaminen kannattaa aina

Matchless

On tullut kokeiltua myös vaihtopuolalla mutta ei muutosta....

Kihveli

Laitoin silmät päähän ja luin uusiks, niinhän tosiaan olit jo kertonukki...

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Ohittaminen kannattaa aina

Kapteeni sika

Maalaiselle tulee mieleen olisko männänrenkaiden päittäisvälykset liian pienet.

Matchless

Renkaat (kyseessä wisecon männät) on viilattu ammattilaisen toimesta ohjeiden mukaisesti kuten myös sylinterien poraus on tehty joten hieman epäileväinen olen että olisi tästä kyse. Mutta ei kai se auta ku alottaa purkutyöt ja varmistella nämäkin, eipä siinä ainakaan mitään häviä. Toi mittaus ei vaan oikein oo mun bravuuri joten mittaustulosten oikeellisuus on aina mun kohdalla kysymysmerkki.
Nimimerkillä +20inch :)

ma^ko

Älä vielä pura...

Bensaletkun reitti? Höyrykupla mahdollinen jos käy liian kuumas mestassa... kuumeneeks se sun söSSö, jos kuumiaa(ei mitää lämpösulkua) ni se voip tehdä tuon jne...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Matchless

Juu sellainen eristepala mulla on kyllä imusarjan ja kaasarin välissä. Bensaletku mulla menee sylinterien välistä toiselle puolelle...eli ei varmaan se paras mahdollinen,lähes kiinni takasylinterissä.
Voisiko toi Bilteman bensaletku olla semmosta kamaa että ei sovellu tolle vedolle?? Pitääpä kokeilla vetää eristetty letku toista reittiä ja katsoa jeesaako..

Joe Cool

Minulla aikoinaan Honda teki tuota, että alkoi hyytyä 10-20 min ajon jälkeen ja syy oli viallisessa sytytysyksikössä, joka kuumetessaan alkoi pätkiä. Jäähdyttyään taas pelasi.

Millaiset sytytysvehkeet tuossa on, kärjetön kaiketi?  Niitä kannattaa ennen muun purkamista tutkia.

Matchless


Vaihdoin uuden bensaletkun lämpöeristeiseen (vanhassa ei ainakaan ulkoisesti näyttänyt olevan kulumaa). Mutta nytpä toi rohjake ei startannut enää ollenkaan, startti kyllä pyöritti. Ei kipinää tulpilta, nämä siis uudet ja tulppien kärkiväli ok.

Tähän on vaihdettu x vuotta sitten kärjellinen sytytys, 87 sportti.  Aukasin sytkäkoverin ja näytti et uusien kärkien (200km ajetut) väliin kertynyt jotain tummaa töhnää aika reippaasti. Viilasin kärkiä ja kun saa nyt ton akun ladattua niin kokeilla uudestaan ja toivoa että se oli sitten noista likaisista kärjistä kiinni.

Voiko toi kärkien likaisuus olla syy tuohon kaasun vastaavuuden häviämiseen? Onko toi kärkien likaantuminen noin lyhyellä ajolla normaalia ja mikä sen oikein aiheuttaa? Kärkienväli oli ok, uusi konkka(200km ajettu) paikallaan.

ma^ko

Jos se töhnä oli palamisjämää, ni konkka ei hoida oikein hommiaan. Ei mitenkään harvinaista nykykondensaattoreilla.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 kesäkuu 14, 16:47:19
konkka ei hoida oikein hommiaan. Ei mitenkään harvinaista nykykondensaattoreilla.
Nyt ehdin tätä taas lukaisemaan. Jos kerran kärjellinen sytytys, niin uutta kondesaattoria vaan paikoilleen, halpa ja nopea tapa kokeilla asia.

Matchless

No niin, kärkien viilaaminen ja konkan vaihtaminen tuotti tulosta, pyörä lähti käyntiin.
Oli 3. konkka (1x blue streak + 2x joitain muuta) viime heinäkuusta eikä noita kilometrejä oo siunaantunut juuri laisinkaan. Mikähän ihme noita tuhoaa?

Testilenkki oli yhtä avioliittoa, kilsan matkalla sammahti 3 kertaa, ihan kerta laakista, mutta lähti kyllä heti taas käyntiin ku starttas.  Tyhjäkäyntiä en saanu sitte millään tasaseksi, on-off meininki, kun yritti vähänkin säätää kierroksia alemmas niin sammahti heti. Pari kertaa tuli hienosti mustaa putkista, ajotus pielessä? Vääntö oli taas kateissa, yhtä helvettiä.
Ei se auta ku jatkaa harjotuksia ja jossain vaiheessa taas painaa se leuka tiukasti rintaan.












Matchless

No nyt on pysynyt käynnissä mutta näyttäis käyvän laihalla/kuumalla. Eikös toi tulppien väri siihen viittais?
Seosruuvi kolme kierrosta auki, eli aika reippaasti ohjearvoon verrattuna, välialueen suutin 28.
Lähteäkkö kokeilemaan suutin koon kasvattamista vai voisko olla jotain muuta mitä tulisi tsekata ensin?
Tulpat (champ RA8HC) on 15min ajon jälkeen niin kuumat että pitää avaimella aukaistaessa pitää hanskoja kädessä, normal? Kumpiko se vetikään laihalle, liian aikainen vai myöhäinen sytytys?


Mauri

Jos enklanti taittuu kannattaa tätä selailla.
http://xlforum.net/vbportal/forums/showthread.php?t=920271

Ja täältä olen katonut säätö vinkkejä mutta ne vielä opettelussa.
http://xlforum.net/vbportal/forums/showthread.php?t=642408