Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell X1 "Alltube"

Aloittaja Jauhoparta, 06 kesäkuu 14, 12:23:01

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Mopo tuli siihen pisteeseen että ölppäset koneeseen ja pyörittelemään. Tasan kaksi litraa meni öljyä eli riittänee vielä ihan ok. Pinta jäi suunnitellusti näkyviin korkin reiästä mutta kuitenkin reilusti reunan alle. Konetta pyörittäessä pinta nousi ja tulvi yli. Paluu ja huohotus ovat molemmat pinnan yläpuolella, eli mistä mahtaa moinen johtua... Öljypaineen merkkivalo alkoi myös temppuilla. Alkuun se paloi kirkkaana virrat päälle kytkettäessä, nyt palaa himmeästi koko ajan pyöri kone tai ei. Pyöritin konetta siis startilla ilman tulppia. Olisiko mahdollista että öpaineanturi jää hieman jumiin, eikä maadoita kunnolla? Tietysti merkkivalona toimiva ledikin voi antautua

Kapteeni sika

Ilmeisesti kampikammiossa oli reilusti öljyä joka nousi tankkiin öljypumpun toimesta.

Jauhoparta

Unohdin tietysti mainita että kone oli aivan kuiva. Nokkakoppa oli silpomista varten kädessä. Voiko kampikammioon silti jäädä tavaraa?

filtteri

tuskin sinne desiä enempää jää.

Jauhoparta

Fundeerasin tossa että desiki  kyllä riittää aiheuttamaan tulvan johtuen säiliön mallista. Täytyykin imasta hiukkasen poies. Öljynpainevalokin sytty kun vaihto liittimen, josko tänään saisi käymään. Ilmeisesti pumppu saa mehua säiliöstä koska tulvakin tuli  ;D  Ja kiitoksia avustavista vastauksista

rodchop

Mikäli öljysäiliössä ei ole riittävästi tyhjää tilaa rupeea räkimään ajossa öljyä huoharista / tiivisteistä.
HOG Forever Forever HOG

Jauhoparta

Persetuntuma ja puusilmä kertoo ilmatilan olevan kolmisen desiä. Eli riittänee... Jonkunlaista jäähdytysmekanismia kyllä rupesin öljylle miettimään, tilavuus kun jäi suunnitellusta

filtteri

pitkällä suodattimella saat vähän lisää tilavuutta mutta ei buell:in S1:kään vedä öljyä kitusiinsa kun 1,8lit ja se on rähinäpyörien metusalemi.

Jauhoparta

Rähinä on kyllä pyörästä kaukana tällä hetkellä  ::) Eli pitkällisten harjoitusten jälkeen ei tulosta. Kipinää tulee bensaa ei. Bensapumppu kyllä tekee omat temppunsa alussa ja vikavalo sammuu oikein mutta sytytystulpalle asti polttoaine ei pääse. Olisihan se nyt ollu ihme että tärähtää napista käymään kun 75% sähköistä tehty uusiksi  ;D Outo ilmiö on, kun meinaa pyörityksestä loppua puhti kun vääntää kaasua startatessa, voi myös ääni hämätä. Pistin yöksi vara-akun lataukseen ja huomenna jatkuu...

Jauhoparta

Antureita ja piuhoja käyty läpi, ongelma ei anna löytää itseään  ??? Täytyy varmaan ottaa takapakkia ja ruveta purkuhommiin, ei kyllä napostelisi. Oudosti kaikki valot sun muut toiminnot pelittää normaalisti mutta bentsuunia ei vaan saa  >:( Testailin vielä kaasukahvan toimintaa ja kyllä se jotenkin hyydyttää startin, mikäköhän moisen voisi aiheuttaa, mystistä

Smokie

Olikos tää ruisku? Napsahtaako suuttimet jos niille tarjoaa virtaa? Meinaan siis että toimiiko ne suuttimet enää?

Ei kannata siihen kaasun asentoon jumittua, moottori pyörii vähän erilailla jos antaa kaasua. Ihan kiinni se joutuu imemään alipainetta ja taas auki joutuu puristamaan enemmän ilmaa.

Tuomo

Onko pelissä Power Commanderia tai vastaavaa? Itellä kevään starttiongelmat ei johtunukkaan akusta vaan että PC:n maapiuha irti jotenka suuttimet ei tajunneet mitä pitäis tehdä. Oireet samantapaiset.

Jauhoparta

Ruiskupeli tämä on ja suuttimia en vielä saanut esiin testausta varten. Ecu on mallia race ja se onkin periaatteesa ainoa muutos. Toimivana tämän purin ja kaikki osat on säilytetty lämpösessä  verstaassa. Maapisteet tarkastin ja  muutenkin sähköjä silmäilin. Pahaa pelkään että joku oma simppeli moka tässä piilee

Jauhoparta

Juoni tihenee... nyt on koko pyörän johtosarja käyty läpi, ilman tuloksia. Kaikki on kaavion mukaan kytketty, maapisteet kunnossa ja mitään ei löydy. Bensapumppu saa normaalisti virrat laittaessa hetkellisen 12v ja startatessa 7-8 volttia. Lienee normaali notkahdus. Vapaavaihteen anturi ei ihan täydellisesti maadota, vastusta reilu 4 ohmia, koitin ohittamallakin. Öljynpaineanturi tuntuu olevan jumissa, välillä maadottaa hiukan, välillä ei... seuraavaksi suuttimet testiin, tuntuis vähän oudolta että olisivat itsellään hajonneet. Enkä millään jaksaisi uskoa että suuttimet, suodatin tai linjat olisi niin tukkoon vetäny ettei edes hörähdä startatessa. Tässähän alkaa rauhallisemmaltakin hermo menemään  :(

Kapteeni sika

Näin maallikon mielestä tuo notkahdus tuntuu kyllä aika isolta.