Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell X1 "Alltube"

Aloittaja Jauhoparta, 06 kesäkuu 14, 12:23:01

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Tehdääs välimallin päivitys. Eli sekavaa asiaa sekalaisista osista, lähinnä pintakäsittelyjuttuja. Aikasemmin kehuin jo biltsun ryppymaalia ja se olikin todella positiivinen yllätys. Pinta ei siis vedä ittekseen ryppyyn, vaan se rakennetaan ruiskasutekniikkaa muuttelemalla  ::)  Vedin rypyn alle joko happoa tai epoksia,  riippuen kohteesta. Ja kuvatuksia rypyistä, ensinnä paraatipuolta. Vedin kyllä venakopankin, kuvia en tainnu siitä ottaa



Sitten sitä toista paraatipuolta. Tässä näkyy muuten pulveroitu vaihtajahässäkkä. Tähänkin saa kaupasta ja jyrsimestä kaikenlaisia vaihtajia, mutta mikään ei voita törkeydessään alkuperästä  ;D Jalkatapit tosiaan oli anodisoitavana



Päävärihän on jo näkyny, eli musta erilaisilla kiilloilla. Monessa, varsinkin nakupyörässä, on jonkilainen nuhjunen yleisilme sattunu öögaan, kun kiiltävää mustaa on liikaa. Koitinkin heittää mahdollisimman paljon mattaa sekaan tuomaan kontrastia. Hiukan jotain muutakin väriä eksy mukaan. Ehdottomaksi murheenkryyniksi osottautu etulokari, joka on hiiltä. Ja sitä hiilikuitua on tosiaan kaikki 1 kerrosta. Lopputulema on kyllä kevyt ja jokseenkin hapero. Heitin siihen muutaman kerroksen kiiltävää lakkaa ja hiukan mattalakkaa koristeeksi. Hiilikuituset tankin sivulipareet vedin matalla, niistä lisää. Liittyy suoraan tankkiin... Ei lokarista hyvää tullu, mutta välttävä. Pahimmat repeilyt sain korjattua





Maalaukset tein verstaani hipomaalauskammiossa  ;D



vaakko

Komeaa jälkeä koko ketjussa. Ja samaa mieltä kiiltävästä mustasta, jos sitä on liikaa niin se alkaa tökkimään. Itse pähkäilen pitäisikö hommata tai maalauttaa sportsterin akun/öljytankin suojat mattamustaksi (nyt ovat kiiltomustaa).

Jauhoparta

Ei oo mattamustan voittanutta  ;D Kokemukseni lakoista rajottuu aika pitkälti kiiltäviin, mutta voin silti suositella trotonin diabolic (vai mikä se ny oli) mattalakkaa. Tulee tosi hyvä satiininen pinta, eikä ihan helpolla naarmuunnu. Siitä lähtee öljyt ja rasvatki ihan kivasti pyyhkäsemällä. Oliskohan mulla kuvaa pinnasta ::) No pistetään ny hiukan esimakua missä näkyy tota mattaa



Ei tossa nyt ihan kauheesti näy, mutta toi pallomainen "lokasuoja" on diapoolista lakkaa. Nyt paljastu värimaailma lopullisesti  ;D Vilkut ja takatuikkukin paikoillaan.

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Jauhoparta - 08 huhtikuu 16, 00:04:33
Suomalainenhan ei kehuja vastaanota ilman vastarintaa  ;D

Joo, nyt kyllä kannattaa otta kehuja vastaan, on sen verran hienoa jälkeä ja ideoita. Hienojen kopteriprojektien rinnalla on mukava seurata myös toisenlaista rakentelua. Valmista tuotosta odotellessa!

Jauhoparta

Kiitos kehuista... Lauantai-illan välihommana tänään, öljyleilin viimeistely kullittaen  ;) Koska pakoputki menee osittain säiliön "läpi", enkä ole kuplineen maalin fani, oli tarpeellista toimenpiteet pakollisia. Vetäsin säiliön kylkeen kultateippiä jonka luvataan heijastavan 80 rosenttia säteilystä ja kestävän miljardi astetta poppaa  :D Tavara oli kallista, melko rumaa ja ainakin veemäistä käsitellä. Nättiä siitä ei saanu millään ja melko näpertämistä oli. Eli tällasta



Ja tällanen tuli, onneksi jää valtaosa piiloon





Positiivista oli että teippi tarttuu ku tauti ja kuulemma toimii. Sähköt alkaa olla melko valmiit, niitähän tällasessa riittää riesaksi asti. Nätisti niitä ei saa millään ja liittimiltä ei voi välttyä. Paikat on vielä niin ahtaita että pakko käyttää abikoja  >:(  Suurimman osan tein juottamalla ja liimasukalla. Niitten lisäksi kunnon rasvat sissään. Seuraavassa projektissa ei ole kyllä ollenkaan piuhoja (polkumankeliko?). Kuva rivoista niputuksista...



Samaten alapään sähköt sain niputettua ja sidottua omaan uuteen kotiinsa. Moottorin koristeitten lopullinen väri näkyy myös, ovat siis maalattu anodisoinnin jälkeen. Reseptinä epoksi, massa ja mattalakka.  Kullasävynä on joka osassa muuten volvon saffron gold, jos jotakuta kiinnostaa. On auringossa aika makonen väri ja melko lähellä anodisoitua kultaa. Lätkiin on joku liimaillu hassuja tarroja  :-\


Jauhoparta

Töissä kahveetauolla lämmitti arska sen verran lämpösesti selkää, että teki mieli jo tien päälle  :) Siispä tahtia on kiristettävä, vappu läiskästiin deadlainiksi. Sillon pyörä liikkuu tai ajelen fillarilla koko kesän. Tuikkasin ölypytyn nyt lopullisesti paikalleen ja yllätykseksi kaikki sopi ilman isompia pulmia. Kultateippikään ei häiritsevästi näy



Säiliön kannake näytti tältä. Säiliön pultit katkasin sopivan mittasista osakierteisistä, eli kierre ei hinkkaa värinäkummeja



Jännitteensäädinkin sai uuden maalin ja siistin yhden rivan pois, oli jo puoliksi karannu



Ja pytty näyttää paikallaan tältä. Muovilirpake vielä hepillä ja kaikki osat paskasia



Töötin kanssa tuskailin ku senkin täytyy olla niin perkuleen iso  :-\ Päätin jo jättää sen pöydälle tööttään. Itseni tuntien, olisin kironnu koko kesän kun napista ei tapahdu mitään. Luonneviaksi joku kai sanosi, mutta  kyllä sen täytyy toimia jos se perkeleen nappiki löytyy... Tempasin sen sitten alalirpakkeen taakse piiloon. Pieni kiinnikkeen pätkä siihen tartti tehdä, ja sähöt. Alkuperänen kiinnike oli muute 0,6 mm peltiä  ???



Onpas ruma, onneksi jää piiloon


Jauhoparta

Pistetään vielä mainosta ilmoille. Mulla kävi melkonen kasa osia anodisoitavana Alumiinikilpi Tuukkasella. Jälki ja palvelu oli hyvää, eli jos jollain on sellasta tarvetta niin kysykää ihmeessä. Homma taisi satkun maksaa, eli hinta ei ollu paha. Tällanen kasa sinne lähti



Kullansävyset meni vaan perssiilleen kun sopivaa sävyä ei löytyny. Alumiinilaaduista johtuen niistä tuli vielä eri sävyset  :( Väri oli aika oranssi. Pistin keulan nippuun uusilla laakereilla ja stefoilla. Kuvassa ennen maalia



Vedin sitte epoksia, massaa ja mattalakkaa. Sävystä tuli hyvä, aiemmassa viestissä näkyy osviittaa. Öljysäiliön korkki jäi alumiinipinnalle, sopi jotenkin silmään parreesti


Jauhoparta

Tuntuu olevan selkävammaa liikkeellä. Väljä (hypermobiili) rankani teki pitkän kivuttoman kauden jälkeen eilen selväksi missä mennään. Eli hirveitä peliliikkeitä ei hetkeen parane ottaa. Verstaalle pystyy onneksi meneen. Täytyy vaan pitää enemmän mietintätaukoja  :( Sain tänään sähköt lopullisesti nippuun, oli jopa mukava pistellä uusiin kiinnikkeisiin nipareita



Akku on tilapäinen. Siittä lisää joskus... Kilvenvalon sain myös viimeisteltyä ja takajarrukin ilmaantui pitkällisen tappelun jälkeen



Öljylinjat olisin myös saanu mutta joku oli ryövänny kaikki ruostumattomat klemmarit. Ensistartti on aika lähellä. Pitää vielä pyöritellä konetta ilman tulppia, saa varmuuden imeekö öljypumppu hyvin säiliöstä.

Kytkinvaijeri teki kyllä tepposet ja ilmeni lyhkäsen puoleiseksi. Äkkiä soitto Loimaalle että kerkiääkö pitempi sporan vaijeri vielä pakettiin jota odottelin, ja kerkeshän se. 100mm pidempi pitäs riittää. Kahvan pään nippa taitaa olla bulussa erilainen, täytyy miettiä. Eiköhän siitä selviä  ;D

Webmaster

Täähän alkaa näyttää hyvältä!  Toi kilpiteline vissiin on "varmuuden" maksimointia tienvarsikatsastuksia varten?  ;D

Jauhoparta

Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 12 huhtikuu 16, 21:26:32
Täähän alkaa näyttää hyvältä!  Toi kilpiteline vissiin on "varmuuden" maksimointia tienvarsikatsastuksia varten?  ;D

Kiitosta vaan. Jos hiljaa hyvää tulee, tästä pitäs tulla mahtava  :-\ Meinaakko että toi teline iso ja ruma (mitä se varmasti on  ;D) vai että se kiinnittäs ulostejalkojen huomion olemalla laiton (mitä se ei ole)

Lexus

Jarppi varmaan meinas että vois se olla lyhyempikin, ja silti täyttäis lain vaatimat kulmat.
Lyhyempi ois kyllä hienompi..
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Jauhoparta

Lainaus käyttäjältä: Lexus - 13 huhtikuu 16, 18:33:18
Jarppi varmaan meinas että vois se olla lyhyempikin, ja silti täyttäis lain vaatimat kulmat.
Lyhyempi ois kyllä hienompi..


Lyhyempi olisi kyllä hienompi, siitä samaa mieltä. Mutta valitettavasti toi on ihan näkyvyysvaatimusten  rajoilla. Hiukan sitä saisi lyhennertyä siirtämällä kauemmas renkaasta, mutta haluaisin että kilpi ei vasemmalla puolella ota ensimmäisenä maahan kiinni. Luonnossa se ei näytä ihan niin häiritsevältä ku kuvissa.

Jauhoparta

Hommat on menny aika nyppimiseksi ku tuntuu että selkärangan tilalla olis tikkunen heinäseiväs. Maaten tehtäviä hommeleita on kyllä mukava tehdä, siispä vetelin öljylinjat. Niissä ei oikein näkemistä ole. Ideana ei ollu vetää niitä nätisti vaan mahdollisimman piiloon, muovilirpakkeen ehdoilla. Pyörän vieressä makoillessa pisti silmään rumasti repsottavat kampikammion ja bensatankin huohotus.

Tekasin letkuille pienen tuen. Näitä nikaleita alkaa oleen jo ympäri mopoo  ;D



Leikkasin letkuihin vielä tippanokan, jos menis vaikka tuhjut ohi mökäpöntöstä



Akkukin piti tehdä itte kennoista mutta budjetti alkaa kakoon pikkuhiljaa. Täytyy jättää jotain tekemistä tulevaisuuteenkin varmaan. Siispä askartelin vanhan akun hiukan siedettävämmäksi kalvolla  ;D Eiku latingin kautta paikoilleen. Tuli ihan ok, vaikka akku oliki ihan pirun naarmunen



Verhoilijakin sai hommansa hoidettua, vielä hyvinkin. Kiitokset Sammun verhoomolle Huittisiin. Poikittaiset saumat tankin saumasta koitan värjätä mustaksi. En ymmärtäny sillon viime vuoden helmikuussa ku penkin verhoomoon vein, pyytää niitä vetään eri langalla  ;D






Webmaster

Juu, tota pituutta vähän meinasin just sillä näkyvyys-säädoksellä. Mut uskon kyllä että olet asiaa funtsaillut, kun kerran muutenkin olet "hiplannut" juttuja tässä projektissa. Ja hyvä niin! Hienolta näyttää tiiseri kuvat.
Valmiista kuvia odotellessa  ;D

Jauhoparta

Jaahans, aika päivittää tarina vastaamaan tätä päivää. Tai no maalaus onkin ainoo mitä en oo esitelly, sekin kyllä vilahdellu vahvasti.
Öljysäiliö, ilmanputsarin jalka perän alunen ja erinäisiä pikkukokkareita sai ensinnä epoksia niskaansa



Maalaustilaksi jaoin osan jo valmiiksi pienestä verstaasta. Muoviosat oli näennäisesti hyvässä maalissa, lähempi tarkastelu osotti kuitenkin todellisen kunnon. Hämähäkin seittiä ne oli täynnä, joten maalit pois ja muovitartuntaa pohjalle. Kaikkiin sitten reippaasti hinkkaväriä, kittiä ei kauheesti tullu käytettyä, öljyleilinkin tinailin. Vetäsin väriksi Mipan superblackia, eli ihan akryylia. Tämä siksi, että siitä lähtee näppärästi roskat pois ennen lakkaa. Näkee samalla onko pohjatyöt tehty  ;D mustat mataksi ja hiukan kultasta raitaa





Ei mitään maata mullistavaa erikoismaalausta mutta jotain pientä. Sitten kuorrutus lakalla. Vedin kokeeksi naarmuja paremmin kestävää kamaa. Hiilikuitunen etulokari, tankin kuori, perseen alunen, öljysäiliö ja alalippa sai kaikkiiaan 7 kersiä kirkasta



Roskilta ei voi näissä tiloissa välttyä, joten siksi monta lakkakerrosta  ;D Pinnan tein siis täysin myllyttämällä kaikkiin osiin ja on sitten v#$%#maista hommaa näin pieniin kokkareisiin. Lakkakin oli niin kovaa että tartti ihan omat aineensa että suostu leikkaantuun. Vedin kiillotuksen jälkeen hiukan mattaakin sinne tänne. Pistetään parempaa kuvaa pinnoista sitten kokonaisuutena.