Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell X1 "Alltube"

Aloittaja Jauhoparta, 06 kesäkuu 14, 12:23:01

« edellinen - seuraava »

Smokie

Hienon näköisiä osia.

Jauhoparta

Sorvasin alumiinista koristeita koneeseen, ehkäpä turhaan. tai sitten ei. Lätkät kävi monen muun kokkareen kanssa anodisoinnissa. Oikeata kullan sävyä ei tosin löytynyt, mutta musta anodisointi onnistui. kultaa yritettiin siis etupumppuihin ja moneen pikkukokkaraan.
Bensakorkin kehys ja huohotinnappula onnistu ehkäpä parhaiten, itse korkkiin koitin teippausta

Silvoin myös nokkakopan, muodin mukaan tietty. se sai myöhemmin biltsun ryppymaalia niskaansa. On muuten loistava tuote

Myös ilmanputsarin jalka sai ryppyä ja suodattimen nokkaansa

Ja koska silvoin nokkakopan, tarvi johdoille tehdä kiinnike. Nippusiteet ei sinällään haittaa, kunhan ovat tarkoituksenmukaisissa kiinikkeissä.

Takahihnapyörän silpominenhan on myös muodikasta. hiukan suunnitelmaa harpilla...

Ei löytynyt mitään kivaa kuvioo, mitä joku ei olisi tehnyt. Päätin siis jättää reiät pyöreiksi ja lähestyä eri kantilta. Eli hihnapyörä väärin päin ja sorvilla kyljestä siivu pois. Sitten vielä kullitettuja pultteja koristeeksi ja ryppyä niskaan. Miellyttää omaa silmää ja on täysin turhanpäivänen  ;D Kuvassa takahaarukka jo pulveroituna myös vanne ja jarrusatulakin maalattuna.

jatkuu....

Jauhoparta

Sitten asiaa kolmiosta (ei karvasesta). Yläkolmiosta lähti jyrsimellä riserit huis v*****n. Hitsasin vielä tason alapuolelle yltäneet reiät ja plaanasin tasalle. Viilasin reunat siistiksi, olivat valun jäljiltä kököt.

Pinnasta tuli sileä, hitsauskohdat vaan hämää. Sitten tempasin 5mm alumiista kiinnikkeen kierroslukumittarille. Sorvasin jostain romualusta kupin mittarille ja heppasin osat toisiinsa. Halusin yhden ison mittarin ulkonäkösyistä. Nopeusmittarista myöhemmin.

Stonga on biltsun fatbaari mihin vedin kaapeleille reikiä ja maalasin mattimustalla ja kiinnikkeet renthalin yleismalli. Niistä myöhemmin...

filtteri

mulla oli samanlainen t-kappale modi omassa böllissä mut laitoin stongaksi clipparit ja niitä suosittelen sinullekkin ;)

Jauhoparta

Cliparit oli kyllä suunnitelmissa, empiiristen tutkimusten mukaan meikäläisen ruho ja apinan kädet vaati leveen stongan. Eli mukavuus oli lähinnä mielessä  ::)

Jauhoparta

Tietääkö kukaan kuinka ohkasella seinämällä tämmötten bulun pakoputket on? On meinaan ohkasta tavaraa. Ajattelin tempasta putkiin ja pönttöön oikein sellatten shöy-kiillon ja paskat. En uskaltanu oikasta tehtaan muhkuraisia saumoja ja homma jäi puolitiehe. Nyt kun putket on jo paikallaan, hoksasin vanhojen kellastuneitten sopivan värimaailmaan paremmin. Onneksi rosteri kellastuu äkkiä. Ja kuveja...

Tuli niistä ihan siedettävät ja en ihan tekemisen ilosta viittiny ruveta uusia tekemään. Ihmettelen kyllä tota seinämävahvuutta, että eikö ne halkee vapinasta

opa

Mä vaan ns. h-moilasena ihailen...aivan he.....n hieno katella ku kaverilta vaan syntyy osaa... :o
Hieno laite tulee, maximum respect!

T.Opa
-Memento mori-

Jauhoparta

Mistäs ny tarinoidaan, olisko nopeusmittari... Koska perseeni valmistettu kermasta, halusin säilyttää kaikki idioottivalot sun muut himmelit. Ne piti vaan saada hillityn näkösiksi. Ei mitään puolen neliön taulua näkökenttään. Mittariksi valikoitu motogadgetin mini ja varotusvalot 3mm ledejä. Ensin ettin virtalukolle korvaavan paikan. Se löyty töötän paikalta vasemmalta sivulta. Sille pikkunikale...

Raiserit piti jyrsiä itte, totesin itseni kyvyttömäksi kyseiseen hommaan. Jyrsimestä puuttuu osia mitkä mahdollistasivat niin moninaisen osan teon. Raisereiksi tilasin siis Renthalin fattikselle tarkotetut valmisteet. Ne yläkolmion läpi 12mm pulteilla kiinni. Sitten jyrsin laulaan ja sieltä syntykin kokkara

Taakke upotusta vastuksille

Anodisointi mustaksi

Ledit ja vastukset heppiin

Johtimet juottaen kiinni ja epoksivalu tueksi

Paikoillaan näyttää tältä

Sellanen mittari. Kaikki jopa toimii, varotusvaloihin olisi voinu jytymmät vastukset tuikata. Vähän häikii, tosin pitkien merkkivalo todennäkösesti ainoo mikä v*****aa käytössä. Mieleen tuli jos leikaisi tohon tumman pleksin mihin laserilla tempasis symbolit merkkivaloihin, mutta mieleen on hyvä tulla  ;D Mittarin ohjausnappulaksi valjastin ennen pitkien vilkuttimena toimineen nappulan. Sieltä oli kontaktit jo hävinny, oli siis jouten

Jauhoparta

Lainaus käyttäjältä: opa - 07 huhtikuu 16, 18:49:29
Mä vaan ns. h-moilasena ihailen...aivan he.....n hieno katella ku kaverilta vaan syntyy osaa... :o

T.Opa

Nöyrimmät kiitokset. Onhan nää mun kötöstykset aika peräkammarin hommia kun foorumin muita projekteja kattoo.

maick

No onpas ihan perkeleen hienoa työtä! Jatkakaa!

hazzinen

komeita on toteutukset. itellä kun pääasiassa paras sorvi on rälläkkä, nii voin sanoa että kyllä sulla tuo kikkareen koneistus on hyvällä mallilla.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: Jauhoparta - 07 huhtikuu 16, 18:53:39

Nöyrimmät kiitokset. Onhan nää mun kötöstykset aika peräkammarin hommia kun foorumin muita projekteja kattoo.

Eipäs olla turhan vaatimattomia. Tyyli on toki eri kuin khopper-projekteissa. Mutta on sekin taitoa että osaa tehdä nikaleen joka ei pomppaa silmille, mutta jonka hienous tai idea paljastuu kun sitä älyää tutkia. Esim. juurikin tuo mittaritoteutus.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jauhoparta - 07 huhtikuu 16, 18:53:39
Lainaus käyttäjältä: opa - 07 huhtikuu 16, 18:49:29

T.Opa

Osien laatu ja hitsaussaumat on kyllä foorumin parasta luokkaa! Täällä vaan chopperit ja old school -himmelit saa enemmän huomiota. Jatka samaan malliin.

PVonJerf

Lystikästä katella tuommosta kädenjälkeä. Jatka valitsemallasi tiellä...

Jauhoparta

Kiitos kannustuksesta. Monesti ihminen on vaan sokea omille räpellyksille ja Suomalainenhan ei kehuja vastaanota ilman vastarintaa  ;D. Itse osaan kritisoida vasta omia tuotoksia vasta kuvista. Niistä sitten kattelee jotenkin samalta viivalta ku muittenki tekosia, jos nyt haluaa ylipäätään vertailla. Itsellehän näitä tehdään, ja tästäkään ei nyt mitään näyttelypeliä ole tulossa. Lopputulema tulee olemaan kuitenkin hillitty, kaikkine mustan sävyineen. Valtaosa kuitenkin arvostaa vähän eri juttuja, toki poikkeuksiakin on. Huomenna voitais siirtyä jo käsittelemään pintoja