Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell X1 "Alltube"

Aloittaja Jauhoparta, 06 kesäkuu 14, 12:23:01

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Hyvä huomio, sama tuli itelle mieleen ja ratkasu on tarjolla. Ajattelin jättää maalirajan reilusti irti reijästä ja sorvata korkkiin vielä uran neliön muotoselle o-renkaalle. Maalirajan yläpuolelle, lähelle säiliön pintaa. Tonne koloon jää kuitenkin öljyä aina kaataessa. Täytyy vaan maalata pytty ensin ni tietää minkä kokosen gummin laittaa. Toteutuu sitten se 10% esipuristus  ;D Sehän olisi tietysti ollu helppo vaan laittaa normi sinkitty kuusiotulppa tasoon, mutta mitä hauskaa siinä olis ollu

Jauhoparta

Kerrotaas hiukan öljysäiliön vuotokokeesta, homma kun sai melkein paskat valahtaan punttiin  ;D Ajattelin  tempasta siis säiliöön vähän ylipainetta kun en jaksanu pelata veten kanssa ja jahdata saippuakuplia. Tekasin oikein hanallisen härvelin mihin nappasin maalausvälineistöstä laadukkaan paineensäätimen. En tohtinu siinä vaiheessa luottaa halpiskompuran omaan säätimeen. Tulppasin reiät ja tuikkasin ilmaletkun säiliöön ja jumalaton jysäys. Piru olkapäällä sano että pyttyhän aukes ku sardiinipurkki, mutta onneksi ei. Paineensäädin antautu tuntemattomasta syystä  ??? Palaset löyty ympäri verstasta. Loppujen lopuksi lykkäsin kompuran säätimellä puoli kiloa säiliöön ja vedin hanan kiinni, aamulla sitten suu vaahdossa kattoon lopputulosta. Ja kyllähän sihahti kun avasin korkin. Yllätyin todella ettei paikkausta tarvinnu, kyllä sillä saumamäärällä olis jo pitäny  ;D
Käväsin äsken verstaalla alottamassa perssiin alusen naputtelua. Eli kolme palaa alua, yhteen kantti, toinen rullalle ja kolmanteen hiukan kuppia puupölkyn päällä. Aiemmin tekemäni suora pelti oksetti. Hiukan tiggiä ja erinäisiä hionta kaluja. Vielä pari palaa ja kiinnikkeet niin on hjuva. Ja kuvasaastetta










-väiski-

Hyvännäköstä settiä! Buellista en pyöränä välitä yhtään mutta kiva seurata albumia kun selvästi hommat tehdään ajatuksen kanssa ja kiirehtimättä.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Jauhoparta

Jeejee, torstaina meikäläisen taltuttanu vattapöpö alkaa hellittään  8) Mun tuuriahan tää on, että sillon tulee kipeeksi kun pitkästä aikaa olisi ollut hiukan pidempi verstastryki tiedossa. Eilen kyllä koitin varovasti perse supussa tallustella tallille, mutta ei sielä kauheen montaa minuuttia kerralla voinu olla  :-X No onneksi hommat alkaa olla hyvällä mallilla. Maalitkin tuli matkahuoltoon, muutenkin osat alkaa oleen aika hyvin haalittuna. Jotain pikkujuttuja, kuten mittari on vielä hiukan kysymysmerkki. Alkaa mieli taas kallistumaan tuohon acewellin 4xxx-malliin, kun siihen saakin kaikki merkkivalot mitä tartten. Onko kellään ollu muuten tollasta käytössä? Lähinnä kiinnostaa ton kiinnitys, kun mistään ei saa piirrustuksia kuinka toi kiinnittyy siihen omaan jalkaansa...

Tuomo

siin acewellin jalan mittarin puolen päässä on läpireikä mistä mistä johto menee läpi ja kolme senkattua minireikää joista minikokoiset ruuvit kiinnittää jalan mittariin. olis illemalla tarkotus mennä tallille, voin ottaa parit kuvat. Mittari olis hyvä saada suunnattua melko tarkasti kohti operaattoria, muuten diginäytöstä ei saa selvää. nykyään on markkinoilla myös (levyyn upotettavaksi tarkoiteetu ?) versio jossa ei ole jalkaa

edit: mun tietous koskeekin 2000-sarjalaista

Jauhoparta

Kiitoksia tiedoista,  luulisi että 2000 ja 4000-sarjalaisissa käytettäisiin samaa jalkaa. Kuvat selventäisi kyllä paljon ;D Täytyisi nääs viedä toi stongan alempi kiinnike nc-miehelle ja suunnitelmissa ympätä mittarin kannake samaan pakettiin

Tuomo


Jauhoparta

Jaahas, ja kiitoksia. Kuva näytti valon. Harmillista ettei kaikista tuotteista ole yhtä ensiluokkasia kuvia kuin motogadgetilla. Niissä kyllä on ensiluokkainen hintakin  :(

Jauhoparta

Kerrankin postimies muisti muullakin ku laskuilla  ;D



Pate toi sekalaisen seurakunnan maaleja. Oikein kädet syyhyää päästä vetään pintoja. Harmi että vielä olis pikkasen hommia ennen sitä. Hemmottelin vanhaa uskollista ruiskuakin oikein uusilla tiivisteillä ja suuttimella. Edellisestä maalaussessiosta on jo vuosia aikaa ja ruisku ollu muutaman kerran lainassakin, nii se kaipas hiukan hellyyttä. Eikös se niin ollu, ettei ne kalut lainaamalla parane  ::)

Jauhoparta

Eilen keritty taas hiukan touhuamaan, kun sai riiviöt maate  :) Penkin alunen olis paria läpee vaille valmis, vähiin käy ennen kun loppuu, sitä ei tiedä loppuuko aika vai tekeminen. Ja kuvia....







Sitten pari sokeeta nappulaa perään kiinni. Näihin tulee vilkutkin sitte ku joku tekee niille bracketit...





Sisäpuoli kaipaa vielä siistimistä. Tää menee kuitenkin pakkeloitavien kasaan, epoksin kautta



Ja tämmöne  se on paikallaan, on se ainaki suoraa levyä parempi. Aika jäykkää poikaa oli 3mm alumiini  ;D







Vielä pari kiinnikettä sähköille, takavilkut ja purkaminen alkakoon

Jauhoparta

Kehtaakos tän pyörän tarinaa enää kertoa loppuun, tuntuu toi valmistuminen venyvän vaan etiäppäin  :) No senkin uhalla ettei valmistu koskaan ni tempastaan tarinaa ilmoille. Mopohan alkaa oleen melko valmis, tai ainakin ajettavissa. Jatkan kuitenkin heikon muistin varassa siitä mihin jäin. Eli luvassa kuvasaastetta

Jauhoparta

Jatketaas esittelemällä kasa erinäisiä pikkunikaleita hyvinkin sekavassa järjestyksessä. Ensin takavilkkujen nappulat.



Niiden evoluutio



Ja valmiina. Näihin tulee minivilkut kiinni ja johto putken sisällä persiiseen. Materiaalina happonen.



Myös kaatuma-anturi ansaitsi oman happosen nikaleen penkin alle.



Ja vaikka vannoin etten runkoa muuta mitenkään, pikku lipsahdus kävi. En voinu sietää originaaleja johtosarjoja nipareilla rungon ympäri kiinnitettyinä, joten päädyin hitsaamaan pikku lenkkejä ympäri runkoa.



Myös penkin lukko ja mekanismi löysi paikkansa auringon alla.





Jatkuu...

Jauhoparta

Edelliset kuskit oli murjonu vaihdevivun ja jarrupolkimen persiilleen. Jarrupolkimelle riitti siistimen ja uuden laakerin sorvaus, pyöräytin uudet laakerit tinapronssista molemmille polkimille. Tuli muuten vaihdehässäkästäkin välyksetön  ;)  vaihdevipu oli katkennu ja meikäläisen kengänkoon vuoksi hitsasin siihen pari senttiä vakiomittaan nähden lisää pituutta.







Sorvasin vielä nätin tapin vaihtajaan ja kairasin kaikki osat läpiä täyteen.





Nämä meni pulverimaalarin kasaan.

Jatkuu...

Jauhoparta

Tässä lampunkiinnikkeen viimeset vaiheet ennen maalia. Eli kiinnitys alempaan kolmioon ja loppuun hitsaus. Kuvat voi pomppia hiukan valmiimman puolella ajankulusta johtue, koittakaa sietää  ;D Kiinnikkeestä löytyy alkukuvat aiemmilta sivulta









Ja valmiina



Jatkuu vaikkapa aiheesta "Täysin turhia juttuja"


Northern_lights

Lainaus käyttäjältä: Jauhoparta - 06 huhtikuu 16, 22:35:02
Kehtaakos tän pyörän tarinaa enää kertoa loppuun, tuntuu toi valmistuminen venyvän vaan etiäppäin  :)

Kehtaa. Itse ainakin pidän siitä, mihin suuntaan tarina etenee.