Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo Sportster sammuu kiihdyttäessä+muita käyntiongelmia

Aloittaja Ylli, 18 toukokuu 14, 23:58:52

« edellinen - seuraava »

Ylli

Tuota noin. Hei vaan kaikille. Ostin tuossa pari viikkoa sitten ekan harrikkani, vuonna 87 synnytetyn Evo Sportsterin.

Sen lisäksi että bensatankki vuotaa kiveksille ( ;D ), törmäsin tänään kahteen otteeseen ilmiöön jonka diagnosointiin tarvin jeesiä.

Lähdin ykkösvaihteella kiihdyttämään kaiken mitä koneesta irtoaa (oli pakko koittaa). Kolmospykälän kun sai sisään niin kone ihan yksinkertaisesti sammui. Hyvin se tuntui vetävän näin amatöörin mielestä siihen asti. Ekalla kerralla rullailin bussipysäkille ja laite lähti ilman mitään murheita käyntiin ja matka jatkui. Tokalla kerralla päästin kytkimestä ja vehje hörähti lennosta tulille, hirveen pamauksen saattelemana. Kaasari on S&S Super E, kait.

Olisin kauhian kiitollinen jos jollakulla olis jotain teoriaa asian suhteen.  ???

ma^ko

Bensahanan tai bensasuotimen kapasiteetti riittämätön, ku vedättää täysii ni kaasari kuivuu ja kone sammuu, käynnistyy kotvan kuluttua kun kohokammioon ehtinyt taas bensaa... voi olla joku muukin syy.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jake

Voisko olla jotain virransaantiongelmaa? Itsellä oli ihan samat oireet ja tajusin, että päävirtasulake (uudestaan vedetyt sähköt kyllä) pompsahti hieman pois paikaltaan kovassa rytkeessä. Normaalisti kyllä aina sammuttuaan lähti käymään, mutta sulakkeen liitoksen tiukkomisella ongelma poistui kokonaan.

opa

Mulla oli sama homma Sössön kanssa ja täältä sain neuvon:Tsekkaa bensanpinta.
Niin tein, säädin ja pelaa ku Buikki! (tai no aikanaan oli kyllä ongelmia buickin kanssa paljonki... ;))
-Memento mori-

Ylli

Lainaus käyttäjältä: opa - 19 toukokuu 14, 15:11:52
Mulla oli sama homma Sössön kanssa ja täältä sain neuvon:Tsekkaa bensanpinta.
Niin tein, säädin ja pelaa ku Buikki! (tai no aikanaan oli kyllä ongelmia buickin kanssa paljonki... ;))

Mitä tahtoo tarkoittaa bensan pinnan tsekkaaminen? Ymmärrän kaikki kolme sanaa mut en kokonaisuutta.  ;D

Hemuli

Bensanpinta tarkoittaa sitä tasoa jossa kaasarin koho nousee nousee niin ylös että sulkee kohokammion neulaventtiilin. Se säädetään taivuttamalla kohossa olevaa pientä uloketta joka liikuttaa neulaventtiiliä. Oikea mitta löytyy kaasarivalmistajan ohjeista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Ylli

No samaan rahaan taidan muutenkin säätää kaasarin. Ei oo toi käynti alhaisilla kierroksilla kauheen hyvä. Kiitos avusta.  Mä palaan asiaan kun pyörä ei käy enää ollenkaan.  ;D

Lastu

Seniorin pyörässä oli myös samanlaista vikaa. Syyllinen oli viallinen virtalukko joka alkoi oirimaan rivakammassa kiihdytyksessä ja ns. normaali maantienopeudessa.
Mä oon mä...

wm69

Mulla sammuili myös evo-sportti täydestä laulusta, kesken tasaisen ajon. Se sammui kerrasta, ei nyppinyt eikä varoitellut yhtään. Virtalukon vaihto auttoi siihen.
-93 Sportster

Ylli

En mä nyt sitten tiedä mikä oli lopullinen vika. Vaihdoin tasasuuntaajan, bensasuodattimen ja säädin kaasarin ohjeiden mukaan. Nyt saa taas luukuttaa ranne mutkalla ja iloisesti laulaa. Joko uskaltautuis yli 10 km päähän himasta?  ;D

Ylli

No niin.

Pyörä liikkui 200 m, oli vähän kipuisen oloinen. U-käännös ja nippanappa takas kämpille. Akku tyhjä. Kurkkasin piruuttani myös öljytankkiin ja öljy oli kovin vaahtoutuneen oloista. Mistäs sitten aletaan kaivelemaan vikaa?  ??? Saan illalla akun lataukseen ja yleismittari löytyy.

ma^ko

Öljy vaahtoista = se kiertää ja käytössä on herkeesti vaahtoava öljylaatu. Mittaa latausjännite ja tarkista huolella johtojen kunto ja liitokset, myös maajohto.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.