Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Keulageometriaa ja keulan rakennusta

Aloittaja rodchop, 07 lokakuu 09, 19:50:26

« edellinen - seuraava »

Make

#30
Maaratamiesten tyyliin, tossa keulassa oli muistaakseni Fiskarsin rautakanget tolppina. Että saa niitä mottoripyörän osia muualtakin kuin Ikeasta.  :)


http://www.urheilukuvat.net/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=33229

(en vieläkään osaa linkittää suoraan kuvaa tänne)

Edit Kokkonen: Yritin linkittää kuvaa, en osaa näköäjään minäkään....
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Mikäs tässä nyt niin vaikeaa on? Katos, Soikkelikin päässy kuvaan...



Löysin jo aikaisemmin kuvan tuosta Rodchopin postaamasta italialaisesta softailista mutta se oli vissiin vuotta aikaisemmasta Norrtäljen näyttelystä koska silloin siinä oli vielä tavallinen pumppukeula. Aika hirmuinen viritys kyllä muuten...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Soikkeli

Toi kuva pitää polttaa, kampaus on ihan sekaisin.
Tyyli ensiksi :P
C.O.G. 
Lifemember

Thomas

Tuosta MakeH'n mainitsemassa ja Hemuli'n linkittämässä kuvassa käytetystä keularatkaisusta - 'leading link' - on vaikka kuinka monta eri variaatiota.

Esim. Honda GoldWing'eissä käytettynä:





Alla yksi minua kiinnostanut keularatkaisu (ulkonäön puolesta, ei niinkään teknisen toimivuuden). Jos ei omaperäinen, niin ainakin tyylikkään näköinen vaihtoehto.



-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Tuusulan T-Bone

Toihan on oikeastaan vain risukeula yhdellä risulla. Luulisin, että toimii.
Long John Stroker

Kokkonen

Crossbreed Cycles, Chris Barberin näkemys asiasta:




Kuva heidän sivuiltaan http://crossbreedcycles.co.uk/30sHILLCLIMBER.aspx
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

rodchop

#36
Löysimpä kuvan hienosti toteutetusta girderistä. Muutenhan tuo on ihan hirvee vessa, konetta lukuun ottamatta :P Sitten joskus kun jatkan tuota mun keula projektia taidan toteuttaa sen tuohon tyyliin,
niin pääsen huomattavasti helpommalla toimivuuden & jätön suhteen. Nätisti on kaareva yms...
Tuossa saatu tosi hienosti tuo keula tuon ohjauslaakeri putken kohdalle ilman että pomppaa metrin rungosta eteenpäin ::)
Edit. onhan tuossa vielä aski käännetty hienosti kyljelleen...
HOG Forever Forever HOG


Hemuli

Hiukan erilaisella alakiikkujen muotoilulla tuokin voisi olla ihan toimiva, nyt ei jouseen kohdistu juurikaan liikettä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Santtu

Kuvailin Daytonan reissulla erilaisia keularatkaisuja. Laitan vain thumbnailit (ei hydra- eikä risukeuloja)  tähän koska kuvia on niin paljon. Isot kuvat löytyy osoitteesta http://urheilu.kuvat.fi/kuvat/Messukuvat/Daytona+Bike+Week+2010/


Jack

Tossa inkkari-tyyppisessä leaferissä on jotain geometriallisesti tai osien pituussuhteissa vikaa, vikaa, vikaa.... ei ton lehtijousen kuulu olla tossa asennossa. saattaa olla pelottavaa.
Flatheads!!!

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 maaliskuu 10, 17:22:52
Tossa inkkari-tyyppisessä leaferissä on jotain geometriallisesti tai osien pituussuhteissa vikaa, vikaa, vikaa.... ei ton lehtijousen kuulu olla tossa asennossa. saattaa olla pelottavaa.
Ai siinä vaan on pelottavaa? Aika monta keulaa tossa millä ei tekis mieli ihan kylmiltään ajaa motarinopeuksia, tsiikaa nyt tota seepran väristäki.

Thomas

Tuli tuolla Hampurin kentällä konetta odotellessa lueskeltua paikallisia mp-lehtiä ja löytyi kiinnostava artikkeli (Custombike 3/10) "Springer, Girder & co". Se mitä korkeajännitys-tason saksalla osasin sitä tavailla, juttua löytyi näistä kaikista vanhoista keula-guruista.

Alla linkki, tuota Durfee'ta ei taidettukaan mainita noissa toisissa girder-keula -jutuissakaan, vaikka jokusen vuoden noita värkkejä on valmistellut.

Durfee Springers


-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..