Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo sportti kylmänä ei meinaa käydä

Aloittaja ezmo, 03 toukokuu 14, 21:09:56

« edellinen - seuraava »

ezmo

Kone käyntiin ryypyllä ja ryyppy pois 10sek jälkeen (ryyppyvipu ei pysy, kuin täysin päällä, väliasennoista liukuu pois päältä).  Tyhjäkäynti on nättiä. Kaasuun alkaa röpöttään ja meinaa stumpata, kun pihalta käännyn pikkutien ylämäen suuntaan. Ei kykene vetään mäkeä ylös. Alamäkeen taiteillen kone alkaa hakea käyntiään ja sit kaikki korjaantuu ja homma alkaa pelittään parin minsan kuluttua. Sitten se kulkee kuin juna, eikä mitään ongemia. Nätisti käy tyhjäkäyntiä lämpimänä yms yms.

Mistä lähteä etsiin vikaa?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ss

Pervertikko on ihan samaa maata, mutta siksi itse suosiolla lämmitän 3-5 minuuttia kun lähden kylmiltään liikenteeseen. Ryypyn toimintaa osateholla voisi koittaa parantaa kiristämällä sitä muovista pylpyrää kiinnikkeen edessä tai mutteria kiinnikkeen takaa.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ss - 04 toukokuu 14, 09:50:44...Ryypyn toimintaa osateholla voisi koittaa parantaa kiristämällä sitä muovista pylpyrää kiinnikkeen edessä tai mutteria kiinnikkeen takaa.

Ellei joku ole jo yrittänyt sitä aikaisemmin huonoin tuloksin jolloin se muovimutteri on halki eikä enää kiristy. Tuntuu nimittäin olevan aika yleinen "vika".

Ylipäätään ryypyllä käyttäminen on aika turhaa, menee vaan tulpat pimeeksi liian rikkaasta seoksesta. Pyörä käyntiin ja saman tien liikkeelle ja ryyppy pois. Jos ei käy ilman niin sitten kaasarin säädöt kohdalleen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 toukokuu 14, 11:13:17
Ylipäätään ryypyllä käyttäminen on aika turhaa, menee vaan tulpat pimeeksi liian rikkaasta seoksesta. Pyörä käyntiin ja saman tien liikkeelle ja ryyppy pois. Jos ei käy ilman niin sitten kaasarin säädöt kohdalleen.
Tästä on joskus muutama sana vaihdettu silmätystenkin. Itsellä läppä-Keihineissä ja Bendixeissä ei ole ryyppyä tarvittu lainkaan, kiihdytyspumpulla bensaa ja kone tulille ja kaasulla sen verran käynnissä pidellen, että pääsee suoraan ajoon.

Mutta nämä CV:t taas tehtaan jäljiltä tarvitsevat ryyppyä sekä kylmäkäynnistykseen että jonkin aikaa lämmittelyyn. '94 lehmä tarvitsee kiihdytyspumpulla huikkaa kylmäkäynnistykseeen, sen jälkeen ryyppy täysille ja kone käyntiin kaasuun koskematta. Ja sitten ryypyllä käyntiä tasaten lämmitystä reilu minuutti ja ei kun paxi huuleen ja paanalle.

Kaverin 2002 sportti CV:llä taas tarvitsee samat temput kylmäkäynnistykseen, mutta ryypyllä käyttelyä jonkun verran pidempään ja sitten vaan normaalia ajoa.

Kummastakaan ei ole yhtään tulppaa pimentynyt. Jos seokset on ensin jo säädetty rikkaalle, niin silloin ryypyn kanssa voi varmaan tulpat nokeentua ja pimentyäkin, mutta tuon vähäisen CV-kokemukseni perusteella en pitäisi kunnossa ja tehtaan jäljiltä olevassa CV:ssä ryypyn käyttöä ongelmana.


twinspeed

Mulla oli samaa ongelmaa, niinku taitaa tai näyttää usealla olevan tehtaan säädöissä olevan CV:n kanssa.

Ohjekirjassa oikeen neuvovat ryypylläajon kellon kanssa, mutta jokatapauksessa tosi laihalle se kaasutin on säädetty. 

Nostin neulaa jonkun prikan kanssa, ja sen jälkeen ei ole aivastellut. En nyt muista tarkkaan, miten sen tein, kun siellä ei ollut sellasia normaaleja hahloja neulan ylääpäässä ja lukitusprikkaa; ei se kuitenkaan vaikea ollut prikkaa kehittää sinne. Näytti nimittäin olevan neula aika syvällä koko luistin liikkuma-alueen, ja paksuhko neulakin.


Ei tarvinnut suuttimiin kajota laisinkaan, ja nyt on vielä vapaavirtaussuodatinkin, eikä köhi. Tartteee se ryypyn käynnistyäkseen ja ehkä muutaman sekunnin käynnistyttyäänkin, siis tuolla vapaammalla ilmanputsarilla, mutta sitten kyllä käy hyvin....

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

twinspeed

Nyt täytyy thän lisätä, että laitoin lihavamman ala-alueen suuttimen (nro 48). Näytti olevan 42 ennestään.

Mulla on 1200, ja nyt hiukan modasin pakoputkia hiukan paremmin virtaaviksi, mutta jättäen vaimennustehon kuitenkin vielä suhteellisen kerrostaloystävälliseksi (ovatten kait screaming eaglet alkuaan). Alko moottori aivastelemaan alakierroksilla ja tuntui ala-alue käyvän hiukan ohkasella tuon modauksen jälkeen; yllttävän suuri muutos.

Yläpään käyntialue tuntuu olevan kohdallaan, vaikken ole pääsuuttimeen koskenut. Kyllä kait tuo pikkusuuttimen vaihto ja neulan nosto vaikuttaa sitten tarpeeksi ylöskin; tai sitten noin putket ynnä koko moottori on vielä sellasella tasolla, ettei niin vapaasti kaasut yläkierroksilla vielä virtaa.

(Toisaalta Nightridersin sivuillakin XL:n kaasuttimen muutosohjeet on suuttimien osalta tuollaiset, eikä neuvota pääsuutinta vaihtamaan http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm )
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Poser Ana

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 toukokuu 14, 11:13:17

Ylipäätään ryypyllä käyttäminen on aika turhaa, menee vaan tulpat pimeeksi liian rikkaasta seoksesta. Pyörä käyntiin ja saman tien liikkeelle ja ryyppy pois. Jos ei käy ilman niin sitten kaasarin säädöt kohdalleen.

Mulla on vähän samanlaista onkelmaa, annan yleensä käydä ryypyllä ensin. Minkä aikaa voi "turvallisesti" antaa käydä, ettei nokea tulppia ?
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++