Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin kanssa apuja Salossa

Aloittaja South, 28 huhtikuu 14, 20:27:21

« edellinen - seuraava »

South

Nyt mä oon kyllä ihan pihalla tuon sytkän kanssa. Ajoitusmerkki kohdalleen ja valo palaa... No, sitten ohjeen mukaan kääntämään myötäpäivään niin eihän tuossa tapahdu mitään...
Joko tuo sytkä on ihan kuutamolla tai sitten olen minä... Veikkaan että minä :)
Onko lähimaastosta joku säätänyt tuollaista Cranea joka vois tulla vilkaisemaan kummassa on vika, mussa vai tuossa boksissa?
Miksi tehdä elämästä liian helppoa - Shovelhead & Kickstart

ezmo

Lainaus käyttäjältä: South - 08 toukokuu 14, 19:14:54
Nyt mä oon kyllä ihan pihalla tuon sytkän kanssa. Ajoitusmerkki kohdalleen ja valo palaa... No, sitten ohjeen mukaan kääntämään myötäpäivään niin eihän tuossa tapahdu mitään...
Joko tuo sytkä on ihan kuutamolla tai sitten olen minä... Veikkaan että minä :)
Onko lähimaastosta joku säätänyt tuollaista Cranea joka vois tulla vilkaisemaan kummassa on vika, mussa vai tuossa boksissa?


minkänäköistä ajoitusmerkkiä näkyy limpussa?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

South

Ihan oikeannäköinen pystyviiva siinä oli pikkasen sen pallukan jälkeen...
Eiköhän se ole ihan oikea?
Miksi tehdä elämästä liian helppoa - Shovelhead & Kickstart

Hemuli

Ja olethan nyt varmasti tsekannut että ollaan ykköspytyn puristustahdilla kuten jo pariin kertaan kehotin? Pistä sormi tulpanreikään ja pyöritä konetta ensin pätkän matkaa taaksepäin ja sitten takaisin niin että merkki tulee näkyviin reiässä. Jos sormessa tuntuu painetta on tahti oikea, muussa tapauksessa pyöritä konetta vielä yksi täysi kierros eteenpäin. Jos yrität säätää sytkää väärällä tahdilla niin se ledi ei todellakaan sammu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

South

#34
Joo, täytyy vielä tsekata huomenna uudestaan...
On vaan hiukan haasteellista pitää peukkua tulpanreiässä, pyöritellä konetta ja koittaa tiirailla ajoitusmerkkiä samalla... Emäntä sai jo öljyroiskeet silmilleen kun oli tarkastelemassa sitä ajoitusmerkkiä, tuskin tulee enää innoissaan avuksi katsomaan :)
Miksi tehdä elämästä liian helppoa - Shovelhead & Kickstart

tase

Jos single fire sytkä ja puola tai puolat niin onko tulpanjohdot oikein? Jos olet puolanpäästä käyttän irti ja menny takas ristiin.

Tuusulan T-Bone

Käänteleepi sitä levyä eestaas siinä niin paljon ku kääntyy. Ellei ledi jossain kohtaa sammu, on perusajoitus päin honkia.
Long John Stroker

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: South - 08 toukokuu 14, 19:52:08
On vaan hiukan haasteellista pitää peukkua tulpanreiässä, pyöritellä konetta ja koittaa tiirailla ajoitusmerkkiä samalla...
Minä olen asian hoitanut niin, että:
- takapyörä ilmaan
- suurin vaihde päälle
- paperitullo etupytyn tulpan reikään
- pyörittelyuä takapyörästä ja kun alkaa ottaa painetta, niin paperitullo lentää komeasti poksahtaen seinälle
- sitten katsomaan merkkiä, on jo aika lähellä
- varovasti takapyörästä nytkytelleen ajoitusmerkki kohdalleen

Sitten säätämään sytkää toiselle puolelle, mutta tuossa nuo alkuvalmistelut, joilla ei voi epäonnistua ja ei ole vaikeaa tehdä yksinkään. Eikä ole kuin kerran ollut nilkka kipsissä takapotkun takia ;D (ja silloin juuri en tehnyt noin) 8)


Smokie

Toinen tai varmaan jo neljäs konsti on hakata sytytystulppa paskaksi ja laittaa kortsu nippusiteellä kiinni siihen metalliosaan. Myös ajoituslamppu on joskus aivan kätevä kapine.

South

Nyt on tosiaan puristustahti kohdillaan ja merkki paikallaan.
Kun konettaa pyörittää tuossa ees taas niin välillä tuo sytkän merkkivalo palaa (eikä sammu säätämällä) ja toisella kertaa ei syty laisinkaan... Mä en nyt vaan tajua tuota tai sit se vaan on paskana... Vai meneekö se jotenkin sekaisin kun tuota kääntelee ees taas tuota konetta samalla tahdilla? Ideoita?
Miksi tehdä elämästä liian helppoa - Shovelhead & Kickstart

jkm

Miksi sitä konetta kääntelet edes takas kun sulla jo on limpusta merkki kohdallaan oikealla tahdilla? Kun on oikea tahti ja merkki kohdallaan niin sitten käännät sitä sytkälevyä, et konetta. Sitte kun se ledi sammuu nii siihen kiinni. Jos et saa lediä sammumaan tai saat mut ei starttaa nii laita sinne ne kärjet. Ostat vaikka myöhemmin uuden kärjettömän mut kokeiluun se kärjetön aika hintava.

South

Ledi ei siis sammunut lainkaan niin pyörittelin vähän konetta jolloin taas ledi ei syttynyt lainkaan merkin kohdalla. Kokeilin muutaman kerran pyörittää ja välillä se syttyi ja välillä ei.  Sytkän liikuttelu ei tunnu vaikuttavan millään lailla.  Koneen  pyörittäminen kyllä tuota levyä vilkuttaa mutta ihan väärään aikaan mun mielestä. Joko on perussäätö ihan perseellään tai sit se ei tosiaan toimi oikein. Tämä mun diagnoosi.
Pitänee purkaa koko paska ja kokeilla perussäätö hakea kohdilleen... Tai sit hakea tosiaan ne kärjet.
Enpä ole ikinä sytkää asentanut/vaihtanut, onko pahakin homma tehdä?
Miksi tehdä elämästä liian helppoa - Shovelhead & Kickstart

Joppe

Lainaus käyttäjältä: South - 08 toukokuu 14, 19:43:26
Ihan oikeannäköinen pystyviiva siinä oli pikkasen sen pallukan jälkeen...
Eiköhän se ole ihan oikea?

Kyllähän sä nyt säädit sen pallukan kohdalla,eikä viivan....

South

Viivan kohdille tietysti...  Mut nyt alkoi  mietityttää että miten se tuossa 1981 pyörässä mahtaa mennä nuo merkit....  Hitto,  pitää lähteä vielä pyörittelemään ja katsomaan millaisia merkkejä siellä näkyykin... Jos meneekin tuon vanhemman mallin mukaan... Kyllä ihminen osaa välillä olla tyhmä.
Miksi tehdä elämästä liian helppoa - Shovelhead & Kickstart

Tuusulan T-Bone

Ne merkit kampurassa voi olla myös päinvastoin... viiva = ennakkomerkki ja pallukka = TDC. Mutta näkeehän tuon, missä järjestyksessä ne tulee vastaan ku konetta pyörittää.
Long John Stroker