Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC96 Dynan öljymäärä?

Aloittaja Tompsoni, 28 huhtikuu 14, 20:07:12

« edellinen - seuraava »

Tompsoni

HD:n manuaali sanoo öljymäärän öljynvaihdossa olevan 2,4 litraa, kun taas Oulussa Motormanin myyjä puhui öljyä ostaessani että menee 3 litraa. Kumpikohan lienee oikea määrä? Pyörä on street bob TC96 koneella ja vuosimalli 2007

ss454

2.75 l taitaa olla oikea määrä. Tämä nyt ihan nettilähteiden varassa eli odotetaan varmistusta.

ss

Veikkaisin et normiöljynvaihdossa 2,4 l on lähempänä totuutta.
Oikeasti ei ole tietoa, mutta itse olen huomannut et aika hyvä menetelmä on täyttää mittatikun alarajalle tai max puoleenväliin... Sit lämmittää kone, tarkastaa mitä tikku sanoo ja lisätä tarpeen mukaan.

Tuomio

SS:n linjoilla olen minäkin.

Kevään öljyshow:ssa laitoin n. 2,5 litraa suodattimenvaihdon kanssa uutta öljyä koneeseen ja karvan verran yli maximin menee. Sanoisin, että 2,4 on aikas sopivasti.

Nuppe

tc96 öljymäärästä öljysäiliön kokoon - eli onko öljysäiliön tilavuudella mitään merkitystä? Lämmöt lähinnä mielessä - säiliö ei nyt kuitenkaan se kaunein osa pyörää, niin kuinkahan pieneksi säiliön voi vakio 96:ssa laittaa?
On se hiano!

flhx

Riippuu miten ajaa ja missa ajaa jne.. Ei tuo 2,4L maarakaan nyt ihan jarjettoman paljon tuohon kiukaaseen ole. Ite en paljon alle sen menisi, mutta ajattelen ihan omaa kayttoani. Jos ajat paivittain kaks kilsaa nakkikioskille ja takasin seka vaihdat oljyt viikon valein niin se nyt on melkein sama miten pieni se oljysailio on.

Jos kerran rakentamaan rupeat niin Dynan tai Touringien loota joissa oljysailio on lootan alapuolella. Tosin esim. Softaileihin voi olla jonkun verran tekemista noiden soveltamisessa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.