Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Huono kylmäkäynti TC 88

Aloittaja barabbas, 27 huhtikuu 14, 09:18:59

« edellinen - seuraava »

barabbas

Ongelmana huono kylmäkäynti pyörässä. Malli Dyna Superglide FXDX 2001. Kaasarivehje siis kyseessä. Käyntiin lähtee suht hyvin ryyppy päällä, mut ongelmana on että vaatii n 15-20 min ajoa ennen kuin ryypyn voi kokonaan ottaa pois päältä ja kaasun viitsii höllätä risteykseen pysähtyessä. Muutoin sammuu siihen. Pyörä siis lämpenee kohtuuttoman hitaasti. Pätkimistä myös esiintyy jos ryyppyä ei ole tarpeeksi. Nämä ongelmat siis häviävät heti kun kone vaan on lämmennyt tarpeeksi.  Tyhjäkäynti kierrokset on ok ,ja kaasarin säädöt luulis olevan kuitenkin kohdillaan koska lämpöisenä toimii moitteetta. Kaasari purettu ja putsattu huolella,uudet tulpat vaihdettu,akku uusittu, puola on mitattu ja todettu toimivaksi. Viittaako tämä muutenkaan sähköpuolen vikaan kun toimii lämpöisenä kuin uusi? Pyörässä on tankki vaihdettu ja lisäsin  tuolloin myös bensansuodattimen siihen tankin ja kaasarin väliin. Onko ideoita missä vika? Vai onko kyseessä ominaisuus jonka kans täytyy vaan elää?

Raimo-Raato

Kuulostaa kovin siltä että ala-alueen suutin kannattais vaihtaa pari pykälää isommaksi. Ja sen jälkeen tietty säätää tyhjäkäyntiseos kohdalleen.
A.K.A. Rambe

FXD

Jep, omassa FXD:ssä paininut saman asian kanssa, välialueen suutinta vaan isommaksi
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella

barabbas

Tänään pyörä kävi taas mukavemmin. Lieneekö syynä lämpöisempi keli. Parin viikon seisottamisen jälkeen sai tosin aikansa startata käyntiin. Siinä puolen tunnin lenkki ja kahville välillä. Ei ku takas pyörän päälle ja käyntiin. Hyvin tärähti käyntiin, mut sammui melkein heti ku kaasua vähän hölläsin. Tän jälkeen ilmanputsarista alkoi nousta  harmaata savua jota tuli n 2 minuutin ajan. Mitään varsinaista yskäsyä ei kuulunut kaasarista. Savutti vaan.Hetken jo mietin ,että syttyykö koko pyörä tuleen.  :o No tovin siinä odottelin että savu hälveni, ja löin pyörän tulille huolehtien että kaasukahvaa en höllää. Käynti oli jokseenkin röpöttävää mut takaisin tallille pääsin kuitenkin. Putsari auki ja samalla pesuun. Mitään ihmeellistä ei näkynyt kärvähtäneen. Mikä lie paska siellä sit kärysi.Tullut tässä mieleen että voiko tuo bensan suodatin jonka siihen olen laittanut lisäksi aiheuttaa ajoittaista ongelmaa bensan saannissa ja aihettaa käynti/startti ongelmia? Pitiskö nypätä kokonaan irti? Jollain palstoilla ollut juttua että ei aina toimi niin ku pitäis. Kyseessä Bilteman  n.5 euron lasinen suodatin. Suuttimet 190 ja 48 eikä aiemmin ongelmia säätöjen suhteen. Imusarjan tiivisteet vaihdettu viime syksynä, joten en oikein imuvuotoon usko. Täytyynee sekin kuitenkin tsekata. Voisko viime vuoden bensat myös temppuilla? Takapytyn tulppa oli paljon vaaleampi kuin edessä oleva. Onko kellään ideaa mikä tollaisen käryämisen vois saada aikaan? On ehdoteltu myös sytkäpuolen ongelmaa. Voiko sytkä siis toimia aina silloin tällöin? Sekin kuulostaa oudolta. Kampiakaselin asentotunnistimen myös irrottanut ja putsannut vaikka ei tuossa mitään likaa näkynyt. Kiitän ja kumarran kaikesta avusta.



Lainaus käyttäjältä: barabbas - 27 huhtikuu 14, 09:18:59
Ongelmana huono kylmäkäynti pyörässä. Malli Dyna Superglide FXDX 2001. Kaasarivehje siis kyseessä. Käyntiin lähtee suht hyvin ryyppy päällä, mut ongelmana on että vaatii n 15-20 min ajoa ennen kuin ryypyn voi kokonaan ottaa pois päältä ja kaasun viitsii höllätä risteykseen pysähtyessä. Muutoin sammuu siihen. Pyörä siis lämpenee kohtuuttoman hitaasti. Pätkimistä myös esiintyy jos ryyppyä ei ole tarpeeksi. Nämä ongelmat siis häviävät heti kun kone vaan on lämmennyt tarpeeksi.  Tyhjäkäynti kierrokset on ok ,ja kaasarin säädöt luulis olevan kuitenkin kohdillaan koska lämpöisenä toimii moitteetta. Kaasari purettu ja putsattu huolella,uudet tulpat vaihdettu,akku uusittu, puola on mitattu ja todettu toimivaksi. Viittaako tämä muutenkaan sähköpuolen vikaan kun toimii lämpöisenä kuin uusi? Pyörässä on tankki vaihdettu ja lisäsin  tuolloin myös bensansuodattimen siihen tankin ja kaasarin väliin. Onko ideoita missä vika? Vai onko kyseessä ominaisuus jonka kans täytyy vaan elää?

Kihveli

Jotainhan tossa on muuttunut sitten viimekesän. Itse tekisin nämä:
Uutta bensaa tankkiin.
Imuvuodon tarkistus
Bensansuodatin vaihtoon/pois.



Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Ohittaminen kannattaa aina

barabbas

Imuvuoto paikallistettu etupytystä. Imusarjan tiivisteet pari vuotta vanhat, mutta jokin on mennyt vituralleen niitä laittaessa. Vittumaista se muistaakseni ainakin oli . Oli suht kulmikkaan muotoinen tiiviste kun sitä katselin tarkemmin. Ei kait ihme , että käynti vähän pätkiny. Huomenna hakeen uudet tiivisteet ja katsellaan miten homma etenee :)
Kiitos vinkeistä.