Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

öljypumppu ei ilmaannu????

Aloittaja rautapannu, 24 huhtikuu 14, 22:42:42

« edellinen - seuraava »

rautapannu

Eli avovaimo kullan xls vm,80 kyseessä talvella kansi remontti ja samall tsekkasin öljypumppua pumpus ei sanomista rattaat samanvahvuiset mikrometrillä totesin roottorin hampien väli oli manuaalin .004 max mitasta noin puolet uutet tiivarit& segerit ym ja pumppu kasaan ja paikalle.  Tulpat irti ja ilmaus eli anturi irti ja öljyä rupes tuleen ku startilla pyöritti ja keinutulpat irti kovan hinkkaamisen jälkeen sinne jotain tuli , paluupuoli irti ja kone käyntiin tuli räkimällä paluu kiinni ja käyntiin valo sammu mut mittari keinukopas näyttää vain reiluu 10 psi:tä ennen remppa veti pohjaan 60 psi:tä tosin putos aika äkkii ku lämpes eikä ajossa näyttanyt juuri mitään (ennen remppaa)

nyt hetken käyttelyn jälkeen valo sytty mittari nollilla ilmasin pumpun päästä ja valo sammus , käytelin 4-5 iltana pienis pätkis ja valo sammus ja mittari näytti hetken 10 psi.tä ja tankkiin näytti tulevan kuplia , eiku koeajolle mittari käväs kympissä lenkiltä palattua jätin pyörän käymään avasin tallin oven ja valo syttyi  noh tänään uusiks valo ei syttynyt  mut hetken ajelun jälkeen syttyi kone seis oottelin pari minsaa käyntiin ei syttynyt ajoin muutaman kilsan taas syttyi keksintö seis ja onneks puhelin soi ja viiten minuutin päästä kone tulille ei syttyny valo  takas himaan annoin jonkinkin aikaa käydä tyhjänä enneku valo sytty!!

Onkois toi pumpun ilmaantuminen noi tahmeeta vai oiskohan pumpun kasauksessa käynyt käpy?? etukannen öljyputkess näyttää olevan pientä öljyvalumaa ,kai kanteen jotain on mennyt? mitens muilla näyttääkös geroottori pumppu vehkeissä mittari ajon aikana mitään??

Hemuli

Jos pumpussa on ilmaa niin ei siellä liiku öljy ensinkään. Nyt on vika jossain muualla kuin ilmauksen puutteessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hoodee

kaverin rautapäässä ollu ihan samaa vikaa mutta ainakin nyt vaikuttaa siltä että "siemenöljyn" laitto pumpun päästä ois auttanu...tosin mitään pitkiä koeajoja ei oo vielä tehty mutta muutaman kilometrin kurvailussa on paineet pysyny ja konetta käytetty about vartti ja kaikki vaikutti olevan jees...paineet on kyl aika alhaalla mut se mittarikin on niin erikoinen viritys et kannattais heittää helvettiin ja laittaa valo,jos selvität mysteerin niin kerro ihmeessä mikä autto
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

013

Mulla vilkutteli valoa kun olin laittanut liian vähän öljyä. Siis ajaessa vilkutteli. Leili mallinen säiliö oli muistaakseni puolillaan silloin.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

rautapannu

juu olkkää kyl on tankis ihan ylärajas , tuli tosta pumpun kasauksesta hölömö kyssäri mieleen et eihän siin ois kuiteskaan mitään ajoitus hommaa esim. kuin ne rattaat pitäis sinne laittaa?? noh jospa täs weekendin aikana pääsis jatkaan tutkimuksii!  hoodee koitan raportoida kun ja miten täst edistyn!!

rautapannu

Laskin öljyt pois ja meno letku vaihtoon lupas huonoo kelii ens viikoks , joten aikaa on  kiskasin pumpun irti pyöri nihkeesti kuuluukos ton pyörii nihkeesti?
vaikutti et oiskohan asennukses käyny käpy  sokka (9) manuaalin räjäytyskuvas ja ulompi levy (15) olis painut sokkaa eli hahlo ei ois osunu ihan kohilleen? pumppu pyörii ihan nätisti ku sen kokoo paitsi jos hämähäkki levyn  (17) jousi rikka pistää paikalle sit pyörii nihkeesti , mut onkos sen tarkotus painaa ohkasempia rattaita (13)?  sokka 9  on vähän kärsiny jospa yrittäis sen vaihto voi olla vitalismainen duuni??

rautapannu

Juu pumpun huoltosatsi oli lievä pettymys aattalin et rattaiden tapit ois kuulunu messiin , putkisokka irtos sivareilla varoen ja uuskin meni helposti ,mutt hyvin paikalle ja nyt huolellinen asennus ja tulpat irti ,  pumpusta valon anturi irti ja pyörittelin hiukan aikaa renkaasta konetta ,jonkin aikaa veivattuu sielt muutama tippa pumpusta tulikin sit startilla pyörittelyy venakoppien tulpatkin oli irti hetken veivaamisen jälkeen se oksens ja sit alko tuleen purona öljyy .

Valoanturi paikalleen ja tovin sahauksen jälkeen keinujen päästä liki lens öljyy keinujen tulpat kii ja sahausta ja mittari näytti 10 painetta tulpat paikalle ja kone tulille paineet siel 30-40 korvilla. Pahusko päivystys viikko ei pääse ajaan et miten paineille käy ajon päälle mut ainakin mittari heiluu nyt kunnolla kierrosten mukaan.

Veikkaampa et vika tais olla tos pumpun asennuksessa eka kerralla mittari hiukan värähteli ja kyl keinujen päästäkin tuli öljyy  mut se ulompi levy ol huonosti ja se ei päässy tekeen kunnon painetta ilmeisesti??  Toivottavasti Hoodee (ja muutkin paineonkelmaiset) täst raportista oli jelppii??? Noh nuolastaan vasta ekojen kunnon ajelujen jälkeen!!

hoodee

pitää taas yrittää painostaa pyörän omistajaa jos se innostuis kaivamaan pumpun irti ja kattoo oisko käyny samanlainen kasaus virhe...täällä meillä päin vaan on toi motivaatio kadonnu jonnekin itse kullakin :(
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

hdkaide

#8
ite heivasin valon hittoon ja laitoin mittarin tilalle. kylmänä noissa on paine ja kun lämpiää niin ne on ihan minimaaliset. mittarin laitoin keinuvipu koppaan, näkyy ainaskin silloin kun polkee käyntiin. jos epäilyttää että kiertääkö öljy, niin öljytankin korkki auki ja sieltä se sit näkyy jos sinne tulee :)     PS. ai niin mulla on vanhempi rautapää eli -64 XLH. ei ole moisia huolia. eihän ;)         

rautapannu

Juu Pohjosen reissu takana ja xls kulkee ja pelittää ja paineet on sitä samaa kylmänä mittarissa 30-40 psi:tä kuumana ei näytä mitään ja valo on vielä varoiksi mut sitä ei saa syttymään eikä välkkymään ees kuumana ja tyhjäkäynnillä , joten kyl pumppu tarkastuksen voi nyt kuitata onnistuneeksi??