Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tönärit vuotaa...

Aloittaja Raaseri, 20 huhtikuu 14, 17:43:48

« edellinen - seuraava »

Raaseri

Moro.
Tällänen ongelma shovelissa.Pyörän kun laittaa käyntiin,niin hetkenpäästä suojaputkien alapäästä tulvii ihan huolella.Öljykorkin,kun ottaa löysälle tai pois,niin tulviminen loppuu.Koneessa on kaikki hilut uutta.Ja kone on -76 1200.

Kapteeni sika

Onko öljypumppu uusi?

En tiedä aiheuttaako kyseistä oiretta jos vaihdetaan uudenmallinen pumppu -81:stä vanhempaan lohkoon reikää kairaamatta. Eli pitäs tehdä "Pressure Valve Relief Hole." lohkoon.

Raaseri

Pumppu on käsittääkseni vanha.Täytyypi kaivaa koneen tekijä jostain ja kysellä vielä sieltäkin.Kiitos kuitenkin vinkistä.

JammuBorgir

Voisko olla semmosta et öljysäiliönkorkki ei huohota?

Kapteeni sika

Mä oon ymmärtänyt ettei sen pidäkään huohottaa. Jos siellä on pieni paine niin kosteus ym höyryt painuu jakopäähän ja sieltä ulos.

Kapteeni sika

Arvuutellaan lissää. ;)

Kovat nostajat, virinokkaa ja nostajapesien öljykanavat tulppaamatta?

Täällä kerrotaan mitä voi tapahtua:  https://www.youtube.com/watch?v=221SmYpU5ko

Raaseri

Öljykorkki on kyl tosi tiukka.Koneessa on j-nokka.Eli ei mikään viri.

Titus

Tuleekos  sieltä letkusta öljyä kun poistat korkin ?  Pitäis tulla. Onko kaikki letkut varmaan oikeilla paikoilla säiliössä ?

Raaseri

Öly tulee ihan normaalisti.Ja letkut on kyl ihan oikein laitettu.Öljytankki on joku ite tehty.

Kapteeni sika

Ja öljytankissa sen verran ilmatilaa että huohotusletkun pää on öljynpinnan yläpuolella, ettei pukkaa sen kautta öljyä jakopäähän?. Oikeat tiivisteet tönärien suojaputkissa?

Raaseri

Joo,kyllä on ilmatilaa ja oikeet on tilkkeetkin.

Kapteeni sika

Oikea tiiviste jakopään kopassa? Niissä on eroja (ainakin 2 erilaista, riippuu vuosimallista) ja väärä tiiviste voi tulpata yhen öljykanavan.

E: Ilmeisesti muistan väärin kun soveliin myydään näemmä vaan yhtä mallia. Oliko itse kopissa sit jotain eroja... Mä sekotan vaan näemmä vaan asiaa.  ;)

Titus

Noista itetehryistä näkemättä osaa mitään sanoa mutta poistuuko se ongelma kun raotat korkkia eikä sotke paikkoja? Breather valven ajoitus. Supsutteleeko letkun päästä ??. Tässä päästään kohta mielialueelle vai mitä Kapteeni sika ?

Raaseri

Ongelma katoo,kun raottaa korkkia.Eikä kyl sotke.Ostin ton vehkeen toisen kaveriks viime syksynä.Ite en oo konetta siihen tehny.

Titus

Mistään mitää tiiä mut minusta kyllä ilmavaiva. Onko mahdollista jututtaa vanhaa omistajaa jos ollut jotain hauskoja kommervinkkejä esim tuon öljytankin kanssa. Useinhan noi ?iy tankit vähän pienempiä tilavuudeltaan. Jos olis mun ni kokeilisin pienemmällä öljymäärällä.