Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovel välitykset

Aloittaja rodchop, 05 lokakuu 09, 10:03:03

« edellinen - seuraava »

rodchop

Joo mitkähän on 79 FXE vakio välitykset. sekä mimmosia tullut käytettyä.
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Tämä kiinnostaa minuakin. Nyt on toision eturatas 25 ja takaratas 44 piikkiä. Aavikkomeininkiä, mutta onkohan jo liikaakin?
Long John Stroker

rodchop

Itse vaihdoin ajokauden jälkeen. 23-46, viimekesä oli 26-46. Se oli aivan liian pitkä siis nelosella.
Mulla tosin tosi iso takarenkaan halkaisija. Oisko ollu 68cm.  Vaikka Pyörä hyvin kevyt. Ei oikeen jaksanu kiihtyy kunnolla nelos vaihteella. Muilla vaihteilla meni kivasti.
Tuossa vehkeessä 11mm enska 24/38 suhteella. Noita uusia välityksiä en oo kokeillu.
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Taidan lyödä nippuun noilla ja kokeilla. Eturatasta voi sitten pienentää, jos on tarvis.

Muuten, 23-46 on kulutuskestävyyden kannalta huono yhdistelmä, samoin 24-48 ja 25-50. Ei sais olla jaollisia.
Long John Stroker

jyrggä

Mulla oli 11mm enska 29-41 välityksellä muistaakseni, ennen ku vaihdettiin avo-belttiin. Kyseessä siis '81 FXE, oli todenäköisesti vakio enska.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Smuige

Vakiona ensiövedon eturattaita on ollut 22T, 23T, 24T.
Sekä tavallisina, että Compensating Sproketteina.

Parts Catalog ei kerro kytkinrummun hampaiden lukumäärää.

rodchop

Onko tuo ensiövedon hammasluku sama ketjulla ja 11mm hampaalla varustetussa beltissä.
HOG Forever Forever HOG

Smuige

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 04 tammikuu 10, 18:24:44
Onko tuo ensiövedon hammasluku sama ketjulla ja 11mm hampaalla varustetussa beltissä.

Ei.

Kattele tuolta
http://www.kustomwerks.com/american/images/p_bdl.pdf

Välityshän saattaa kylläkin olla sama, tai lähelle.

Tai mitähän oikein tarkoitit  ;D

Soikkeli

Laskeskelin Baker:in sivuillla olevalla ohjelmalla vastaavaa:

I välitys:  40/62

II välitys  26/48

rengas kork. 25.1"   180/55-17"

60 mph= 2299 rpm
75 mph= 2874 rpm

39 etupyörylällä vastaavat arvot: 60 mph/2358 rpm ja 75 mph/2947 rpm
C.O.G. 
Lifemember

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Smuige - 04 tammikuu 10, 20:48:46
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 04 tammikuu 10, 18:24:44

Ei.

Kattele tuolta
http://www.kustomwerks.com/american/images/p_bdl.pdf

Välityshän saattaa kylläkin olla sama, tai lähelle.

Tai mitähän oikein tarkoitit  ;D
En löytänyt kyllä vastaavia. nuo ovat kaikki 31/47 Kun mulla taas 24/38 Lieneekö mulla sitten tuo HD,n beltti jota kokeilivat joskus 80 luvulla??? Itse beltissä 78 hammasta.
Tarkoitin että onko vakio ketju enska ja tuo 11mm beltti samalla hammasluvulla kun kerran vakiona ollu tuota 24t eturatasta ketjuenskalla.

edit: Varabelttejä selailtuani löysin vastaavan paketin eli sturgis 13,8 sekä 14mm hampaalla varustetuissa belteissä löytyy tuota välitys suhdetta. Pitäneepä mittailla tarkemmin ennen kuin ostaa vara beltin. OK-eli 0nko 14mm beltti vastaava hammasluvuiltaan kuin ketju enska???
HOG Forever Forever HOG