Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Joutsa Chopper Show 2014!!

Aloittaja Lävi, 16 huhtikuu 14, 11:10:28

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Joutsassa on kaikki näyttelyalueen lähitienoot parkkikäytössä, suurin osa taitaa olla siinä linja-autoaseman pihassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 heinäkuu 14, 23:26:49
Joutsassa on kaikki näyttelyalueen lähitienoot parkkikäytössä, suurin osa taitaa olla siinä linja-autoaseman pihassa.

Itse asiassa se on bussien kääntöpaikka, josta tuli viinevuonna sanomista ettei saisi siihen pysäköidä, muuten kyllä paikkoja löytyy.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Tuossa muutama fiiliskuva tämänvuotisesta näyttelystä, ei juuri pyöriä mutta kaikkea muuta.

http://aliensmc.kuvat.fi/kuvat/2014/Joutsa+Chopper+Show/
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Pariin vuoteen en ollut Joutsaan päässyt, nyt oli alla tallikaverin FXR joka oli mun omistuksessa ja ajossa pari vuotta Floridassa. Hauska oli fiilistellä suomalaisessa maalaismaisemassa kun ajeltiin viiden pyorän voimin kohti Joutsaa.

Näyttely juuri sita mitä ennenkin, rennon mukava ilmapiiri ja hienoja fillareita. Tosin aivan helkkaristi oli hienoja pyoriä alueen ulkopuolella kadun varsilla, miksi ihmeessä? Toisaalta olihan siinä hyvä kakkosnayttely kun käveli sapuskalle.

Valitettavan vähän tuli tuttujen kanssa juteltua, pariin vuoteen kun ei ole ehtinyt Suomessa ajella niin oli hiukan levoton mieli ja piti päästä takaisin tien päälle. ÄKKIÄ. Mistä tuli mieleen että eräälle sähköjänikselle oli viimeinkin sattunut ja tapahtunut. Shoveli oli laulanut Norrtäljeen ja itä-Suomeenkin niin moitteetta että kaikilla oli tylsää. Onneksi nyt sitten jotain sattu Joutsan reissulla että saatiin tallille viihdykettä. Ensin kuulemma vaihdettiin Savossa natseille kumi (se että miten herra kumeista mitään ymmärtää jäi arvoitukseksi, ns.viiden suora olisi saattanut jäädä tekemättä hieman suuremmalla kumialan tietämyksellä) sen jälkeen ammuttiin ilmanputsarin sieni lepikkoon. Tämän jälkeen katkesi ohjaustanko (nykyään kaikki tehdään huolellisesti) jonka jälkeen lapiosta katosi piilteman euron katkaisijan rikkoonnuttua sähköt turistibussin ohituksessa. Kuulemma sähköt palasivat kätevästi aina hetkeksi kun antoi katkaisijalle luunappeja.

Sitten kun herra Jänis toisella kadella piti katkenneesta ohjaustangon pätkästä fillaria ja toisella antoi luunappeja sähkökatkaisijalle niin seuraavaksi katkesi kypärän remmi vauhdissa. Nykyään mikään kestä enää, kypäräkin ostettu vasta 20 vuotta sitten romutorilta ja nyt jo hajos.

Hyvä reissu, toivottavasti ens vuonna uudestaan.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Preacher Läppä

Kukas se trubaduuri oli, joka esiintyi ennen bändiä? Täytyy sanoa, että meinasi musiikki varastaa huomion pyöriltä :)
'76 rautis, '05 Bonneville

wm69

Oli taas tiukkaa menoa, meinasin kotimatkalla vetää huolella lepikkoon Korpilahden tiellä. On nuo pitkittäiset halkeamat mutkassa aika ihania. Onneksi ei tullut ketään vastaan. Mutta hieno päivä oli!
-93 Sportster

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: wm69 - 13 heinäkuu 14, 13:51:44
Oli taas tiukkaa menoa, meinasin kotimatkalla vetää huolella lepikkoon Korpilahden tiellä. On nuo pitkittäiset halkeamat mutkassa aika ihania. Onneksi ei tullut ketään vastaan. Mutta hieno päivä oli!

Jokuhan kyseisellä tiellä oli käynyt sulkuviivojen väärällä puolella, kuulin että ruttaantunutta pyörää oli nostettu kuljetuskaluston kyytiin aamusella. Toivottavasti ei pahemmin käynyt.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

wm69

Joo siinä ennen puoltapäivää joku pitkäkeula kyljellään pientareella. Hiljentelin siinä, ei ketään näkynyt. Melkein suoralla tiellä oli.
-93 Sportster

Rezi

Hienoja pyöriä oli jälleen Joutsassa, mutta näyttelyalueella lukumääräisesti huimasti viimevuotista vähemmän. Tosin puolet näyttelykelpoisista prätkistä oli näyttelyalueen ulkopuolella. Sen näkee hyvin mun räpsimistä kuvista. Ulkopuolelle jätetyistä pyöristä moni olis pokannut näyttelystä pytyn. Alla muutama esimerkki.

Järjestäjien kannattaa pohtia miten hienot pyörät saataisiin parkkiin näyttelyalueelle. Yksi hommaan vaikuttavista asioista saattaa olla näyttelyn pituus. Monet vaan ei halua eikä jaksa olla paikalla viittä tuntia. Se on pitkä aika. Olen aikaisemminkin ehdottanut, että näyttely voisi loppua klo 16:00 ja sanon sen taas. Tuskin se kävijämäärää juuri pienentäisi, mutta se saattaa kasvattaa näyttelyalueen pyörämäärää.

http://rezi.kuvat.fi/kuvat/Joutsa+Chopper+Show+2014/







Rezi



Lävi

Näyttely kesti 11 kerran 4 tuntia, laitan aina 17.00 sen takia, että jos saattaa venähtää esim. äänten laskeminen tai tulee joku muu ongelma (esim bändi myöhässä).. myöskin lupien takia pitää olla pelivaraa, koska en halua ottaa liian kovaa tressiä aikataulusta. Sorry, mut tää ei tuu muuttumaan!

Meillä suomessa on paha ongelma pyörien vähyydessä, esim. kun kiertelin itse alueen ulkopuolella niin suurin osa choppereista / bobbereista oli ollut sisäpuolella jo ties kuinka monetta vuotta. Täällä meidän maasta ei tuu niin paljon uusia fillareita vuodessa, että joka vuosi olisi uutta kalustoo 100-150 fillarin verran. Samaa näkee norrtäljessäkin, mitä olen 12 vuotta seurannut. Rezi noikin fillarit, mitkä kuvat laitoit ovat olleet näyttelyssä aiempina vuosina näin ainakin muistaisin ja 17 pyörää oli vähemmän kuin viime vuonna, mutta saman verran kuin 2/3 vuotta sitten.

Samoin mun bsa:ta kysellään talvisin samoihin näyttelyihin jo 4-5 kertaa, kun ei ole muitakaan pyöriä.

Lisäksi palkinnot ovat joutsassa huonot, koska ei saa kunnon sponsoreita ja ei ole yksinkertaisesti aikaa ja rahaa ravata ympärisuomea kiertämässä ja kyselemässä, muistakaa et teen tätä näyttelyä yksin ja mulla on työt ja duunit helsingissä, käyn joutsassa moikkaa vanhempia, kun tuun tekee chopper showta ja tänä vuonna tiivistetty 4 päivään kaikki. Tätä asiaa olen kelaillut jo monta vuotta, että mitä teen. Itse kunnioitan rakentajia, ketkä jumittaa pajan perillä ja duunaa hulluna omaa visioitaan ja uskaltaa sen jälkeen ottaa vielä pyöränsä ajoon ihan liikenteeseen. Sen takia pikku muutos ensikesäksi, mitäs sanotte ja mulle helpompaa..

Nostan näyttelyn hinnan 10 e, josta 5 e menee voittajille, eli joka luokan voittajien kesken jaetaan fyrkat, ja 2 / 3 sija saa pienemmät korvaukset. Tällä keinolla saataisiin oikeasti palkittua voittajat ahkerasta työstään.. Ainut ongelma, kun ollaan suomessa, että lippu näyttelyalueelle on sitten liian korkea ja kukaan ei tuu sisälle. Kokeillaan kerran ja katsotaan miten kävi.. Kertokaas mitä mieltä olette?


Tuusulan T-Bone

Meikän näkemys on, että kun se ei kerran ole rikki, älä korjaa sitä. Konsepti on toimiva ja ainakin itse viihdyin erinomaisesti. Tästä näyttelystä mulla on sellainen vaikutelma, että ne huikeet palkinnot eivät ole se ensisijainen motivaatio raahata laitteita tontille.

Uskoisin puhuvani sangen monen kohtalotoverini puolesta sanoessani, että suurkiitos Lävi! Hyvää settiä, kuten ennenkin!
Long John Stroker

hapi

Minäkään en usko, että palkintojen takia Joutsaan kokoonnutaan. Halvimmillaan pikkupokaaleja saa muutamalla eurolla ja se on ihan kiva muisto mukavasta tapahtumasta, jos semmoisen onnistuu saamaan. Luulisi paikallisten yritysten voivan sponssata nuo palkinnot, koska jonoista päätellen ei nekään ihan osattomiksi jää tapahtumasta. Ainoa korjausta vaativa asia olis tontille ajo. Nyt jo klo 13:sta aikoihin alkoi olla tulotie niin tukossa bobber-luokasta ja yleisöstä, etten (eikä muutama muu) vitsitty lähteä sinne sohlaamaan. Iso kiitos Läville tapahtumasta.
British MCC Vierumäki

Rezi

Ykköstapahtuma tämä Suomessa on ja suurkiitos Läville ja kumppaneille kun jaksatte joka kesä tämän eteen puurtaa. En halua valitta, vaan herättää keskustelua asioista, joilla tapahtumaa vois vielä entisestään parantaa.

Minusta näin rennossa näyttelyssä voi hyvinkin olla samoja pyöriä kuin aikaisempina vuosina. Voisiko alueelle olla toinen "parkkiin vaan ei osallistu näyttelyyn" -portti, josta ajaa sisää ne pyörät, jotka on olleet siellä jo aikaisemmin tai muuten vaan eivät halua äänestysnumeroa?

Samaa mieltä Hapin kanssa monesta asisasta. Tuskin sinne kukaan palkintojen paremmuuden voimasta tulee, toisaalta ei vitosen nosto pääsy-/osallistujalipussa ketään kotiin pitäis jättää. Tontille ajo vähän puolen päivän jälkeen oli kyllä aika mielenkiintoista. Kun alueelle tupsahtaa oikeasti puskista, on pyörien ja yleisön keskellä ihmeissään siitä mihin fillari pitäis viedä.