Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Deputy

Aloittaja Spöke, 10 huhtikuu 14, 22:49:27

« edellinen - seuraava »

Spöke

Evo Softail, +24 Tolle, av 230, evo BT -91. Tyttöpyörä.


-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Ahaa, tuolla tavalla irroitetaan moottori ja vaihreloota ilman et joutuu pujottamaan...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

milehigh

Toi alempi kuva on yhden käden potkukelkka..

Rezi

Hienoa saada tänne uusia projekteja. Ja sitten reilusti stretsiä runkoon. Onhan tuossa potkukelkkakuvassa emäputki lopullisessa korkeudessaan?

eeko

Mulla huomion kiinnitti nuo vaaleansiniset koneet.
Meni vähän aikaa ennenkuin huomasi koko runkoa.
-eeko

Spöke

#5
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 11 huhtikuu 14, 09:46:16
Hienoa saada tänne uusia projekteja. Ja sitten reilusti stretsiä runkoon. Onhan tuossa potkukelkkakuvassa emäputki lopullisessa korkeudessaan?
No onhan se. Viis ylös, kaks eteen, bauttiarallaa. Aikalailla jätön määräätessä stretchin.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

leppala

Chopperit on aina asiaa!
Ihan mielenkiinnosta, kuin korkealla maasta tulee emäputki olemaan kun pyörä on ajoasennossa?

Spöke

Oisko vähä runsas metri, tais olla 103cm.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Niinkuin jokaisella projektilla, myös tällä on oma taustatarinansa. Jo vuosia ollaan kuljettu samalla porukalla pitkin maailman mantuja. Meitä ukkoja on kolme ja naisimmeisiä pari. Viime kesänä matkalla Wroclawiin yövyimme Lyypekissä Suomen merimieskirkon omistamassa majasijassa (juuei, emme ole uskovaisia). Vähän maisteltiin hapanta ja maiskuteltiin braatwurstia, kun Kata kertoi myyneensä Corveten ja miettivänsä tilalle jotain harrasteautoa. (en kyllä muista oliko Vette myyty vaiko myynnissä, whatever). Siinä sitten Rauman poijkatten kans yllytettiin toisen mopon hankintaan ja tietty Chopperin. Ei ollut vaikea innostaa. Sovittiin, että Kaisa kattelee sopivan aihion syksyn Jenkkireissultaan. Aihioksi valikoitui tollainen uudemmalla lootalla ja sähkökicksillä varustettu softail, joka parin vuoden rakentelun jälkeen täyttäisi sopivasti veroedulliset 25v. Ja hyvän yksilön Smuige ja Kaisa löysivätkin. 29tml mittarissa, alkuperäinen vetoremmi todistaa ainakin osittain vähäisiä kilometrejä. Tätä tehdään oman pyörän kanssa rinnan, ensin tää rullaavaksi, sitten oma, tähän pellit, sitten omaan jne. Omaanihan tulee tietty 8" pidempi keula ;D ;D. Tästä jatketaan, viikonloppuna pitäis koneistella taka-akselinkiinnikkeitä. Ja ottaa kulaus Jallua.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Piti vähän mittailla noita T-paloja uudelleen ja offsetiksi laittamani 50 mm muuttuikin 37mm:ksi. Ja jättö kasvoi. Halusin jätön selkeesti alle 10cm:n, joten hyttysenvitullinen emäputkea ylöspäin ja pystympään. Tossa on selkäputki hepattuna. Vaikka katkaisin millin laikalla satulaputken ylhäältä poikki, ei siihen jää varaa loveta selkäputkelle koloa. Täytyy keksiä jotain. Mulla ei oo tallissa kaasupillejä, joten en saanut taivutettua alakehtoputkien sarvia ulommas. Niinpä mankeloin kehtoputket aavistuksen kaarelle. Ne asettuvat siten että kaari on sekä sisään- että taaksepäin. Ei se äkkiseltään ainkaan pöllömmältä näyttäis. Tuo satulaputken ja takakehtoputkien tienoo on täysin suunnittelematta. Levyttää en sitä oikein haluais, pitääpä miettiä. Kuvatuksia paskasella linssillä kuvattuna:


-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

-väiski-

Hyvältä näyttää, mitoiltaan ja tyyliltään hyvin lähellä yhtä projektia jota olin tekemässä tovi sitten, mankeloituine etukehtoputkineen... Törmäsin siinä samaan satulaputken lyhyys-ongelmaan, päädyin jatkamaan sitä parilla sentillä... Kuvaa ei oo laittaa, mutta selkäputkesta kun leikkaa n. 1/3 sektorin pituussuunnassa irti ja hitsuuttaa sen irtileikatun palan toistepäin takaa niin meillä on samannäköinen putki kuin alkuperäinen muotoonpainettukin...

If it has tits or wheels, it will give you problems.

Spöke

Mä istuskelin eilen verstaassa ja tajusin, ettei emäputki ole vielä kiinni jigissä. Puuttui M20 mutteri. Eikä missään. Pengoin pihavarastot, romulaatikot ja kissanhiekkalaatikot. Ei löytynyt. Eikä meillä edes ole kissaa. No ite olin ajokunnoton, joten kontakti eukolle, joka oli asioillaan "kylillä". Specsit tekstarina ja odottelua. Viesti tuli, että isoin mutteri oli M16. Voehan pärsse, tää ehtoo menee sit kaljanjuonniksi kokonaan. Paitti että onhan mulla sorvi ja jyrsin sekä järjetön ammattitaito, äkkiäkös tollasen leipoo, mokoman mutterin. Sopiva pätkä pyöröä ja koneet laulamaan. Nopea laskutoimitus, pulikka jakopäähän ja terällä vähän kantteja. Tommonen siitä tuli:

Olin kusta housuihini kun nauroin aikaansaannokselleni. Niin soittivat jo Pentagonista ja Moparin tehtailta onko ideani tuotoksella mahdollista tuotesuojausta.
Eihän tuohon mikään avain sopinut, mutta papukaijapihdeillä sain sen momenttiin. Että mikähän tämänkin kopterin jättö mahtaa olla, pitäiskös tarkistaa laskutoimitukset...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Motomatti

Pelasti tämän päivän tuo mutterin avainmuoto. Seuraavaksi tehnet siihen hylsyn? Humoristisin näkemäni mutteri toistaiseksi.
Tuleva standardi?

Kapteeni sika

Ihme jos Mopar ei ole jo suojannut kyseistä mutterimallia.  ;)

Pentastar:


maick

Aijaijai kun vedet tuli silmistä  ;D ;D Muuttui sunnuntai kertalaakista siedettävämmäksi.

Kyllähän tämä kuuluisi itse oikeutetusti tuonne Viikon detalji -säikeeseen. Myös chopperi lupailee hyvää.