Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Deputy

Aloittaja Spöke, 10 huhtikuu 14, 22:49:27

« edellinen - seuraava »

Spöke

Toivossa on hyvä elää :D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kata - 29 huhtikuu 14, 14:00:53
Jaiks!
Pitääkö mun ny ollla vähän jo huolissaan tosta "semi"eroottisesta lisälaitteesta mikä on mun sopperiin tulossa :D :D :D


Älä suotta, se on vaan sitä varten että sillä on hyvä hätistellä innokkaimmat ihailijat käsivarren mitan verran kauemmaksi ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Semieroottinen koneenkorvake.



-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Nonii, apulaisseriiffi alkaa olemaan siinä vaiheessa, että sen voi taputella kesäunille, syksyllä jatketaan. Emäputki sai vähemmän eroottisen tuennan ja koneenkorvakin löysi paikkansa. Syksyllä paneudutaan ensteks oman mopon raamiin, ja vasta sen jälkeen mietitään tähän peltejä. Tosin Fatbobit on jo kateltuna. Josko niistä jatkuisi tämä tarina.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

#64
Äiteenpäivän kunniaksi piti vielä pukea tälle pitkäsääriselle rasvaimutetulle Deputylle  uudet kengät alle. Luukki muuttuu melkoisesti modernimpaan suuntaan matalaprofiilirenkailla. Nyt lienee useimmille selvää, ettei tästä tule mitään olskuulshopperia. Taitaa taas tulla paremminkin noskoolshopperi  ;)
Äiteenpäivää kaikille parrattomia äitejä diggaaville!
-Spöke-

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Välillä tätäkin. Ruottinmaalta löyty tankki. Nyt pääsee tekeen öljysäiliön, lokarin- ja tankinkiinnikkeet sekä satulaa ja sarvia. I shot the Sheriff.
-Spöke-

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mista

Kauniit on linjat
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

RAUTIS65

Kyllä härmässäkin osataan tehrä soppereita, hianot on kurvit, iso kasi projektille ;D

Hemuli

Saattaapi olla että tämäkin projekti nytkähtää talven aikana eteenpäin sen vaihdettua omistajaa ja majapaikkaa muutama sata kilometriä etelämmäs. Pysykää kanavalla, rälläkkä lämpiää jo  8)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Apulaissheriffi tulee kokemaan aika paljon muutoksia. Ensimmäisenä silmiin pisti keulan leveys, tuollainen perinteinen 250 mm wide glide ei vaan sovi meidän perheeseen. Niinpä Tollen t-kappaleet saivat uuden kodin kerhokaverin chopperprojektista ja uudet 30 mm kapeammat palat pistettiin tilaukseen.

Kapeampi keula tarkoitti myös kapeampaa etunapaa, pyörässä kiinni olleet Paughcon 80-pinnaiset saivat jäädä mutta molemmat vanteet purettiin ja tullaan pulverimaalaanaan liiallisen kromin vähentämiseksi. Ulkoistin etunavan kavennuksen kaverilleni ja tänään sain valmiin kalikan kouraani.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Kuten jo mainitsin, tulee tämä projekti kokemaan joitain muutoksia. Aluksi piti vain vaihtaa selkäruoto Spöken suosituksesta vahvempaan neljän millin seinämällä varustettuun malliin, rungon yleinen muoto miellytti kaikkien osallisten silmää eikä siinä nähty muuttamisen tarvetta. Peräpää nyt näytti vähän leveältä mutta jos toisioveto toteutetaan hihnalla niin se olisi vielä ollut siedettävissä.

Mutta... Takarengas päätettiin vaihtaa paremmin 5.5" vanteelle sopivaan 180:seen ja siinä kohtaa oli pakko hyväksyä se että takahaarukka on pakko kaventaa. Taka-akselin paikkaa pitää myös siirtää muutama sentti taaksepäin koska lyhyin yleisesti saatavilla oleva toisiohihna on 125-hampainen ja sekin on liian pitkä nykymitoille. Ajatus oli kaventaa haarukka taivuttamalla nykyisiä putkia, siinähän se samalla myös pitenee. Maavaraa pitää myös nostaa muutamalla sentillä.

Entäs tuo Spöken suunnittelema hieno taka-akselin kiinnitysmekanismi? Sitä vielä pohditaan, olen vähän epävarma kuinka kestävä se on - lähinnä kuinka rungon sisään menevä kierre kestää, siis akseli varmasti kestää mutta hakkautuuko kierre kasaan kun rungossa on sileä reikä? Kierre on nähtävästi 1-14 UNS, kyllähän siihen nätin mutterin saa sorvattua jos tätä päädytään käyttämään.

Ja samalla kun selkäruoto vaihtuu tulee emäputken tuenta muuttumaan perinteisempään malliin jossa kehdon pystyputket kiinnittyvät selkäruotoon ja emäputki tulee kolmiotuennalla. Tämä yksinkertaisesti siksi että tuo "ruotsalaismallinen" chopper-runko on viime vuosina todettu huonoksi ratkaisuksi - kolmiotuenta on huomattavasti kestävämpi.

Eli käytännössä koko runko tehdään uusiksi, voi jopa olla että stretsiä lisätään ja reikkiä pienennetään - vaikka sitten pitäisikin asentaa kuskille periskooppi  ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 lokakuu 19, 10:53:28
Ja samalla kun selkäruoto vaihtuu tulee emäputken tuenta muuttumaan perinteisempään malliin jossa kehdon pystyputket kiinnittyvät selkäruotoon ja emäputki tulee kolmiotuennalla. Tämä yksinkertaisesti siksi että tuo "ruotsalaismallinen" chopper-runko on viime vuosina todettu huonoksi ratkaisuksi - kolmiotuenta on huomattavasti kestävämpi.


Mistä moinen nimitys? Ennemminkin amerikkalaismallinen. Järjestään Ameriikan pajojen rungot on kuvauksen mukaisia.
Toisin kuin svenssoneilla. Jo 80-luvulla ostamassani svedujen rakentelukirjassa (jota joku mmaf:n 90-luvun aktiivi lainas eikä ikinä palauttanu) neuvottiin tekemään rakenteesta putkikolmio jossa niska- ja kehtoputket kiinnittyy samaan pisteeseen ja sulake kehtojen alta emäputkeen.
Ucc:kin fillareissa on lähes kaikissa, kohta, ohjeen mukaan.

Hemuli

Saattaa hyvin olla näin, ehkä se on mulla vaan jotenkin vääntynyt chopper-stylestä swedustailiksi. Joka tapauksessa se on nyt todettu huonoksi (tähän tulee varmasti muutama kertomaan kuinka on ajanut tuollaisella konstruktiolla vuosia ongelmitta  ;) ) ja tullaan muuttamaan niin tähän runkoon kuin omaan vauhtikopteriin - jossa tosin hiukan eri tyylinen tuenta mutta periaatteessa sama ongelma.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Vielä puuttuu pari osaa uudesta jigistä mutta tänään Deputy pääsi koeistumaan sitä. Loppuviikko meneekin sitten muissa kuin pyörähommissa mutta kohta päästään itse asiaan  8)

Ei kellään ois Kempin tigiä myydä :D?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

#74
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 lokakuu 19, 20:48:43
Saattaa hyvin olla näin, ehkä se on mulla vaan jotenkin vääntynyt chopper-stylestä swedustailiksi. Joka tapauksessa se on nyt todettu huonoksi (tähän tulee varmasti muutama kertomaan kuinka on ajanut tuollaisella konstruktiolla vuosia ongelmitta  ;) ) ja tullaan muuttamaan niin tähän runkoon kuin omaan vauhtikopteriin - jossa tosin hiukan eri tyylinen tuenta mutta periaatteessa sama ongelma.

Niin, oon ajanu vuosia ongelmitta tuollasella konstr...no ei ny sentaan. Mistas se sitten murtuu? Kun en nyt muuten keksi miten se ois "todettu huonoksi"? Ja samaa mielta, enemman itella swedustaili siita tulee mieleen...

EDIT: jaa, veikkaus, murtuu emaputken ja ylimmaisen koneenkiinnikkeen valista?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.