Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Big Twin

Aloittaja Kokkonen, 02 lokakuu 09, 19:31:17

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 06 marraskuu 09, 20:49:43
Led Sled Customs, 1200 Shovelin kone, Kiwin lehtijousietupää, Buellin takajarru...

Nussitaanpa vähän pilkkua - tuo ei ole Buellin takajarru vaan Buellin etujarru takapyörässä ;D...

Ledsledin porukat nauttii suurta arvostusta jenkkilän pienrakentajapiireissä, Pat ja kumppanit ovat onnistuneet pitämään kusen rakossaan ja pyörittävät pisnestä edelleen todella maanläheisellä asenteella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Antti S.

Mä olen nähnyt tuon luonnossa pariinkin otteeseen ja on kyllä yksi hienoimpia fillareita mitä olen nähnyt tuolla Kiwin lehtijousi keulalla.Ihan kaikissa pyörissä tuo Kiwin keula ei toimi ulkonäöllisesti,mutta se on kyllä kuin tehty tuota varten.
Maalausteema tuo vahvasti mieleen Barrisin vuonna 51' rakentaman Hirohata Mercuryn,joka on myös yksi hienoimpia...Siis omalla alallaan.
Viime näkemällä tuossa fillarissa oli käytön jälkiä,eli ei siis pelkkä näyttelypyörä.

Jack

voitasko kuitenkin puhua Inkkarin lehtijousikeulasta, jota Kiwi Indian valmistaa uustuotantona. (no, on siinä pieniä eroja, muttei maallikko niitä välttämättä huomaa)

Jack
Flatheads!!!

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: Jack - 07 marraskuu 09, 11:39:05
voitasko kuitenkin puhua Inkkarin lehtijousikeulasta, jota Kiwi Indian valmistaa uustuotantona. (no, on siinä pieniä eroja, muttei maallikko niitä välttämättä huomaa)

Jack

Sori,ei ollut tarkoitus loukata kenenkään uskontoa.Onhan noita uustuotantokeuloja harleyn keuloistakin,mutta ihmiset puhuu yleensä keulasta valmistajan mukaan.
Tarvike kun on aina tarvike ja orggis on aina orggis...

Kokkonen

Näinhän se, Indian tuon on ratkaisun tunnetuksi tehnyt.

Tässä vielä yksi ihan erikseen (Kiwi Indian 2099 USD)

Jotta pysytään edelleen aiheessa, mutta samassa keulatyypissä, tässä vielä toinen BT:

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Toisen pään extreemiä tähänkin topiikkiin.
Patrick Hookin race BT. Pyörän rakentamisen hän aloitti jo 1988, ajoi sillä paljon kisaa, 1994 se muutettiin kykykuosiinsa.
Kone on 1340cc:sta pienennetty 1232cc (oli myös 1290), lyhytiskuinen, orggis sylinterit madallettu, poraus suurennettu Cosworthin 90 mm F1 männille, jotka nekin vielä modifioitu. S&S limput tietty kevennetty, Fuelingin 4-venttiilikannet (edit: olisko kuitenkin Jim Feuling), saman valmistajan nokat. Delkronin alakerta. Kaksi Weberin 40 mm IDF kaksikurkkuista kaasutinta. Alumiinirunko on tehty itse (1994). 4-vaihteinen loota, alumiinikytkin. Komeuden paino vain 310 lbs (140 kg), tehoja lienee jossain 130 - 140 hv tienoilla.  Aikansa ohjus.

Kuva vuodelta 2009

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jack

jo riittää kyykyt, huuhaa (us marines äänellä)
Jack
Flatheads!!!

Kihveli

Pisti tutun näköinen pyörä silmään tosta Jackin viestistä, mutta jotenkin näytti kummalta. Mun koneelle oli imuttunut sama fillari vähän eri kuosissa. Kumpi on ennen ja kumpi jälkeen... sama se, on niin hieno että ansaitsee vaikka useemmankin kuvan.

Ohittaminen kannattaa aina

Jack

Sitten herää kysymys, milloin alkaa suomessa näkymään tälläisiä fillareita? kaikenmaailman pitkäkeula- swedupelle- krominkiilto- maanuoliais/mäyräkoira muka choppereiden sijaan?

Jack
ps ihan sama onko BT, Sportti vai japsi...linkkaisin tähän esim Gravel Crew'n tuotoksia, mutta kun joku ottaa palkokasvin kumminkin nenuunsa, kun japonian pyöriä laitellaan, kerettiläinen.

edit: typo
Flatheads!!!

mikira

Erilailla hieno pyörä se tämäkin on?

Tein kuvasta linkin artikkeliin jossa enemmän kuvia tästä pyörästä.

JaZZo

^ ton härrättimen bongasin joltain sivulta öpaut vuosi sitten. aivan helevetin hieno kapistus.  :P
Shovelpiä

Jack

ensin luulin, että mikira onnistui laittamaan tosi coolin vehkeen, mutta sitten paljastui karmea totuus, siellähän on joku hirveä blockhead moottori.... ;D

Jack

edit: poistin tautofonian
Flatheads!!!

Don Quijote

Jos tämä ei ole tyylikäs niin mikä sitten...?

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Jack

DQ tietää mistä ainakin minä pidän, KISSiä parhaimmillaan.
Pannaan pitkäkeula, tavoistani poiketen, etten olis niin arvattavissa ;D

Jack
Flatheads!!!

Hemuli

Tuo hieno chopperihan on hra Rodchopin käsien tuotos, kerrassaan mainio toteutus josta Suomen teillä liikkuvat viranomaisetkin ovat suuresti pitäneet ;D...

DQ:n postaama pannu taas - tuohan on lähes valmis museoleimalle ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957