Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Big Twin

Aloittaja Kokkonen, 02 lokakuu 09, 19:31:17

« edellinen - seuraava »

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 17 tammikuu 12, 00:01:27
Isältä kuullu juttuja että Norrtäljessä meni homma tiukaks ku olis ollu männättömiä pyöriä bodiumilla... Tiiä siitä sitte ::)

Ooks mä vanha vai sä karannu päivähoidosta? Faijas on oikeessa. Mä olin kerran nostamassa sisäänajoväylällä sellasta pakusta ulos ja äkkiä takas kun Marlon kehotti laittaa motin käyntiin. Väylä oli ennen ihan eri mestassa kuin nykyään ja siihen  keräänty aina yleisöä helvetisti. Jengi vihelsi ja räkätti.
Varmuuden vuoksi. Ei ollu mun vehje.

Toi T-bonen 10000 on sopiva karenssi. Siinä ajassa ehtii jo tippua kaikki huonosti kiinnitetyt lokkarit ja pakarit. Olettaen, että välillä vedetään mukavuusalueen ulkopuolella olevia vauhteja.

eeko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 16 tammikuu 12, 20:35:45
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 16 tammikuu 12, 20:27:31
Sitä just monesti tulee ihmeteltyä, että miks rakentaa hieno fillari ja vouhottaa netissä sitä kuinka hieno ja hyvä se on ajaa, vaikka ei kuitenkaan koskaan aja sillä.

Samaa mieltä. Olen ennenkin sanonut, että näyttelyissä pitäs olla joku km-raja siten, että vähemmän kuin 10000 kilsaa ajetuilla ei olis sinne mitään asiaa.
Tulee mieleen vmpk:n ralli takavuosina, tyypillä oli 20 km museo Jaawan matkamittarissa ja neljäs ralli menossa. Metsät olikin sitten ihan "täynnä" trailereita ja autoja  :D
-eeko

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: eeko - 17 tammikuu 12, 08:04:10Tulee mieleen vmpk:n ralli takavuosina, tyypillä oli 20 km museo Jaawan matkamittarissa ja neljäs ralli menossa. Metsät olikin sitten ihan "täynnä" trailereita ja autoja 
Jotenkin tämä on helppo uskoa :D Ehkä siellä ovat niin tiukat museotarkastajat, että yli 20 km ajetut pyörät eivät ole enää alkuperäiskunnossa ja museoleima lähtee, että heilahtaa, jos käry käy  ;D ;D Tai sitten jaawan mittari ei vaan toiminut :o

Kiiski

Ei siinä ole mitään uutta että ihmiset ei aja omistamillaan moottoripyörillä, eikä niiden tarvitse olla edes museo/näyttelypyöriä. Toiset nyt vaan osaa arvottaa nää hommat paremmin kuin toiset , joku ajattelee jälleenmyyntihintaa, maalipintaa, siirtää koneremonttia, säästää vakuutusmaksuissa, ei vaan yksinkertaisesti huvita ja jne...ja tätä voi jatkua vuosia etten sanois vuosikymmeniä. Fillari vaan välillä vaihtuu millä ei ajeta. Et toi näyttelypyörien rakentelijoiden dumaaminen on sikäli perseestä et ne edes tekee jotain niillä prätkillä muutakin kuin kantaa otetta taskussa.
nimim. Näyttelyvoittaja sorrettujen näytteilleasettajien asialla!


Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 17 tammikuu 12, 07:45:08...Mä olin kerran nostamassa sisäänajoväylällä sellasta pakusta ulos ja äkkiä takas kun Marlon kehotti laittaa motin käyntiin...

Oliko sininen sumuisten saarten tuote? Onhan Twinclubilla onneksi se raja että omalla moottorilla pitää ajaa alueelle. HBS:ssä sama, tosin taisi viime vuonna heti aamusta livahtaa yksi pyörä tontille työntämällä. Onneksi meillä on niin löysät pipot ettei viitsitty isompaa meteliä nostaa - mutta allekirjoittanut kyllä huolehtii veljellisestä vittuilusta mikinvarressa jos palkittava pyörä joudutaan työntämään lavalle ;D. Seikka joka kaikkina näinä vuosina on selkeästi kannustanut rakentajia polkemaan niitä rukkejaan viimeiseen asti. Ei ole montaa kauramoottorilla tuotu palkittavaksi.

Jokerpoint, kyllä mä ihan Tukholmaan asti ajoin ;D - lyhyt matka mutta silti niin pitkä että ei kaikki näköjään sitä aja...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 17 tammikuu 12, 00:01:27
Monesti kylläkään kaikkiin rakennettuihin pyöriin ei vain jostain kumman syystä saada leimaa, jolloin toi 10000 ei helpolla tuu täytee, toisaalta kaikilla ei oo kesäsin siihen aikaakaan. Ite arvostan pyörien käyttöä ja huomioin sen myös näyttelyissä.

Kyllä se nyt vaan on niin, että Suomi on jo nyt yksi liberaaleimmista maista mitä tulee rakennettujen pyörien leimalle saamiseen. Jos vaivautuu etukäteen miettimään, mitä tahtoo tehdä ja valitsee aihion sen mukaan, niin melkein mitä vaan fiksusti tehtyä saa kilpiin. Ellei ite osaa sitä puolta, niin mulle voi laittaa viestiä, mutta ehdottomasti ENNEN KUIN TEKEE YHTÄÄN MITÄÄN.

Sanottu ei tietenkään tarkoita, etteikö parantamisen varaa olisi reippaastikin. Mut ruåtsalaiset ja lontoolaiset menee tässä kohtaa ohi vain ja ainoastaan omavalmistepuolella, eikä sielläkään tekniikan suhteen oikeastaan muutoin kuin yhdessä ainoassa vaatimuksessa. Muualla Euroopassa meininki onkin sitten vähän ahdasmielisempää. Outlawmeininki taasen on asia erikseen, silloinhan on ihan sama missä maassa sitä touhuaa. Jengille jää oikeastaan vähän väärä kuva vaikka nyt ruåtsalaisten touhusta, kun eihän ne vehkeet sielläkään aina ihan laillisia oo...

Ja mitä tulee vekottimiin, joilla ei ajeta, niin Jyrggä tämänkin laittoi hyvin: kikkuraiset showstopperit on asia erikseen. Niitä pitäis vaan arvostella ihan eri perustein kuin ajopyöriä, jotka taasen edustavat sitä kuningaslajia. On paljon vaikeampaa rakentaa oikeasti toimiva, hyvännäköinen ja viimeistelty vehje joka kestää myös ajoa ja kilometrejä, kuin kikkurainen showstopper, jolla ei ole tarkoituskaan ajaa. Ajanpuutteet sun muut on tekosyitä. Nih. Ugh.
Long John Stroker

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 tammikuu 12, 11:22:03
Ja mitä tulee vekottimiin, joilla ei ajeta, niin Jyrggä tämänkin laittoi hyvin: kikkuraiset showstopperit on asia erikseen. Niitä pitäis vaan arvostella ihan eri perustein kuin ajopyöriä, jotka taasen edustavat sitä kuningaslajia. On paljon vaikeampaa rakentaa oikeasti toimiva, hyvännäköinen ja viimeistelty vehje joka kestää myös ajoa ja kilometrejä, kuin kikkurainen showstopper, jolla ei ole tarkoituskaan ajaa. Ajanpuutteet sun muut on tekosyitä. Nih. Ugh.

UGH x2
FXEF-81

tuuba

#637
ei se matka helsingistä turkuunkaan nyt niin kovin pitkä ole varsinkaan mukavan lämpöisenä elokuun lauantaina. siis ajella vaikka moottori pyörällä. ;D
piti laittaa hymiö perään ettei mene vittuiluksi
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

filtteri

Lainaus käyttäjältä: tuuba - 17 tammikuu 12, 22:23:11
ei se matka helsingistä turkuunkaan nyt niin kovin pitkä ole varsinkaan mukavan lämpöisenä elokuun lauantaina. siis ajella vaikka moottori pyörällä.
mä taidan tietää mitä tarkotat ;D

tuuba

niin sähän olit paikalla
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: tuuba - 17 tammikuu 12, 22:23:11
ei se matka helsingistä turkuunkaan nyt niin kovin pitkä ole varsinkaan mukavan lämpöisenä elokuun lauantaina. siis ajella vaikka moottori pyörällä. ;D...

Eihän se ole, mutta varsin vittumainen ajaa pyörällä josta halkes jarrukilpi lähdettäessä kohti entistä pääkaupunkiamme 500 metriä tallin pihasta ;D... Jos ei olis ollu maffin hallituksen kokousta näyttelyalueella olisin jäänyt kotiin, sen verran vitutti. No, sainpahan tyhjennettyä samalla reissulla faijavainaan jäämistön kesämökiltä. Ja vaikka menee selittämisen puolelle niin edellisvuosina on aina ollut maffin ständikamat mukana, niitä on vittumainen kuljettaa selkärepussa. Ne on nää vapaaehtoishommat aina niin mukavia...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Pakko palata tohon showpyörien käyttöön tien päällä, pitkittyneen miettimisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen et hardcore raja on 1000km. Eli olispa kiva tietää monellako näyttelymenestyjällä on ajettu toi määrä valmistumisen jälkeen ja nyt puhutaan palkintopalli sijoituksesta viimesen 10v aikana. Tiedän että niitä on, mutta aika harvassa ne silti on.

Hemuli

Kyllä niitä Suomessa on yllättävänkin paljon, ei tartte edes ruveta omilla saavutuksillaan kehuskelemaan ;D... Täällä on hieno tapa että ehkä ekana kesänä pyörää vähän säästellään jos on lähdetty näyttelyitä kiertämään mutta jo seuraavana vuonna yleensä sillä samalla pyörällä ajetaan tapahtumasta toiseen. Ihan heti ei tule mieleen montaakaan laitetta jotka olis ihan vitriiniin päätyneet - toki niitäkin pystyisi heti lonkalta nimeämään joitakin mutta ei mistään epidemiasta kuitenkaan ole kyse.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 18 tammikuu 12, 11:21:31
ekana kesänä pyörää vähän säästellään jos on lähdetty näyttelyitä kiertämään mutta jo seuraavana vuonna yleensä sillä samalla pyörällä ajetaan tapahtumasta toiseen.
Mun näkemys on täysin päinvastainen

rodchop

Jaahas! Rautaperse keskustelu heräilee jälleen ;D

Itse en oo ikinä ajannu millään pyörällä kun max.7500km yhden ajokauden aikana.
(tai ehkä junnuna ko oli mantsa jolla ajettiin ympäri vuoden)

Mitä näihin rakennettuihin vessoihin tulee niin Evo n.7000km kahden ajokauden aikana. En tiedä koska tulee lisää ko ei oo enää koe kilpiä & ei mee omavalmisteena päästöistä toistaseks läpi :'(

Shovel n.10 000km kolmen ajokauden aikana.

Sporty n. .12 000km kolmen ajokauden aikana + sen jälkeen jotain ehkä n.1000km parina kautena kun ollut 2,s pyöränä (nyt uusi omistaja ajanu ties kuinka paljon)

Ja on ne matkustanu useamman tuhat kilsaa paketti autossakin varsinkin Evo saksaa myöten.

Itse asiassa toi pyörien rakentelu on musta ihan yhtä hauskaa kun niillä ajaminenkin, mulle noi kilsat on hyvin riitäny, et jaksaa taas talven yli ;)

Mut mä oonki luuseri.
& Varmaan sellaseks jäänkin, kun tuskin tuota 10 000km kausi saan ikinä kasaan, vaikka omistaisin Road king,in !

Ellen sitte muuta joskus jonnekkin missä paistaa aurinko eikä sada koko ajan vettä & Vitun kylmä. (jos joskus lotossa pää potin voitan niin sen myös ehkä teen)
HOG Forever Forever HOG