Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Big Twin

Aloittaja Kokkonen, 02 lokakuu 09, 19:31:17

« edellinen - seuraava »

KK

Mun mielestä toi ruotsi customi on hieno, mut noi mikroaaltouunit on liikaa.
Ja kyllä, pidän myös ruotsi soppereista, jos ne on tehty hyvin.
Se on ihan sama mitä tyyliä mopedi edustaa, jos kokonaisuus on tasapainoinen ja viimeistelyynkin on käytetty aikaa, mutta ei vedetty yli, niin yleensä mikä tahansa mopo näyttää hyvältä.
F.U.

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 14 tammikuu 12, 11:28:19
No, nivelöinti tai ei, niin mä en pidä mistään "SwedishStyle / StockholmStyle" tsopperista, viimeistelytasosta riippumatta. Eli asettelusta/asennosta riippumatta sitä ei saa näyttämään hyvältä.  :P

Nivelöintihän on sinällään plussaa koska mitä useampi nivelkohta sitä enemmänhän on mekaanista hässäkkää joka tietenkin on aina pop.

Tuttu britti totes Stocholm-style show-stoppereist: "Those aren't motorbikes anymore, those are one line of some fucking modern art" mikä ei itseasiassa ole mitenkään huonommin todettu, koska kyllähän noi taideteoksiks on monet laskettavissa helposti.

Mähän en nyt varsinaisesti peräänkuuluttanut mistä sinä tykkäät. Eikä se sinänsä kiinnosta mua henkilökohtaisesti pätkääkään. Pointtina oli, että aina kun noista fillareista on kuvia joku
motkottaa siitä, että ne on "liian hyvin" tehty. Ja tosiaan toi sun britti kaverihan puhuu pelkkää asiaa.
C.O.G.

ma^ko

Ei kai mikään voi olla "liian hyvin tehty", mutta jonkun makuun/mieltymykseen liian steriili tai kliini helpostikin. Ainahan jos arvioidaan yksittäisrakenelmia, niin jos tietty perustaso työnlaadussa on saavutettu niin siitä eteenpäin kaikki arviot on "karsastusta karsastavan katseessa" eli makuasioita.

Mul on viimeisin oma fillari, jonka olen rakentanut täysin, liki kahdenkymmenen vuoden takaa, se oli silloin tsopperi, nykyisin olis kai popperi. Oli esillä julkisesti vain Myyrmäen näyttelyssä '93 ja mul ei ole siitä kuvaa, mikä svituttaa hieman. Mul pitäis olla joku "kymppikuva" mut ei löydä, olus hauska postata ja nähdä kuinka moni haukkuis sen pystyyn, mun makuun se olis edelleenkin hieno. Tankki on tallessa ja muistikuvat, ei muuta. Viimeistelytasossa se ei pärjäisi nykytarjonnalle, mut jos innostun jonkun rakentaan vielä täysin(kunnostus/korjausprojektit ei kuulu laskuun) niin en mä sen suurempaan viimeistelytasoon tule pyrkimään.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

erakko

Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan..
Se missä viimeisen parin vuosikymmenen aikana on menty reilusti eteenpäin ihan normirakentajankin kohdalla on just toi viimeistelyn taso mistä edellisissä kommenteissa olikin jo puhetta, se mikä oli aikanaan v!t*n hieno on tänäpäivänä useimmiten keskitasoa viimeistelyltään. Enkä mä näe siinä mitää pahaa et viimeistelyn taso on korkea,tosin henk.koht. olen sitä mieltä et se ei sais haitata käytettävyyttä. Mut toi nyt vaan on oma mielipide.
Kuitenki rakentelutyyleissä ei nyt mitään niin mullistavaa uutta ole tapahtunut,eli ihan luonnollista et se edistys jossain. ( jätetään nyt occ yms ylilyönnit ulkopuolelle ) Niitä customeita,choppereita ja boppereita jengi kuitenki talleissaan tekee, samoja ku pari vuosikymmentä sitten.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Jensen

Tuossa yksi jenkki foorumilta bongatty mopo. Jäykkäperä on tehty hieman erilailla mutta minusta aika kivasti. Ei ole se perinteinen iskarien tilalle pultut putket. Keulan se on vissiin itte tehnyt. Ehkä vähän liiaksi matalaksi ahnehtinut kun edestä alarunko matalampi.

Juvakka

Tuossa on kyllä mennyt astinlaudat niin hukkaan kuin vain voi.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Make

Vielä tuosta UCC:n pyörästä, että
A: photoshopkommenttini oli olevinaan kehu. Tais olla sitten paska kehu. Ihmettelen ja ihailen tuota viimeistelyn tasoa, kun itse en saa aikaa mitään symmetristä, sileää, oikean muotoista, tms. Makuasiat erikseen, itsekin hieman eri tyylisten pyörien ihailija olen.
B: Mikä helvetti siinä rahassa on niin kamalaa? Pitääköhän tässä lopettaa lottoaminen päävoiton pelossa? Jos olis rahaa niin ihan varmaan joku itseäni pätevämpi sais alkaa työstämään mulle pyörää. Mutta turhaan kun sitten en enää tajuis niistä mitään? Hä?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

-väiski-

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 14 tammikuu 12, 21:47:50
Tuossa on kyllä mennyt astinlaudat niin hukkaan kuin vain voi.

Totta, ja vielä enemmän häiritsee tuo keula, ei tainnut olla putkea tarjolla niin piti tyytyä 3mm plootuun, kukkasilla koristeltu, pisteet siitä... Ja vielä mainittava, tuo aurinkoetunapa, ihanko oli pakko keksiä jotain uutta ja jännää tähtinavan korvikkeeksi, vai hä?
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 14 tammikuu 12, 11:28:19
No, nivelöinti tai ei, niin mä en pidä mistään "SwedishStyle / StockholmStyle" tsopperista, viimeistelytasosta riippumatta. Eli asettelusta/asennosta riippumatta sitä ei saa näyttämään hyvältä.  :P

No täähän johtuu vaan siitä, että sulta puuttuvat maku ja tyylitaju... ;)

Mutta älä huoli, peli ei ole menetetty. Sillä kumpaakin ominaisuutta voi määrätietoisesti kehittää ja lopulta huomaat, miten ylivertaisen tyylikäs riittävän pitkä Stockholm-style-chopper kaiken kaikkiaan on! 8)
Long John Stroker

Hemuli

Tosta viimeistelystä vielä...

Olen moneen otteeseen todennut saman kuin joku tässä jo aikaisemmin sanoiksi puki - jos mikään muu ei suomalaisen pyöränrakentamisen saralla ole kehittynyt niin viimeistelyn taso on. Muistan kun parikymmentä vuotta sitten nöösipoikina kierrettiin kaikki näyttelyt (lue: American Car Show ja Hot Rod & Rock Show) ja kuolattiin siellä olevia fillareita. Kun nuo samat fillarit tuotaisiin tämän päivän näyttelyyn niin se olisi aika shokki - tänä päivänä moni käyttöfillari on paremmin viimeistelty. Ai niin, nehän oli nimen omaan käyttöfillareita mitä silloin näyttelyihin tuotiin ;D

Mutta tässäkin asiassa Suomi tulee vakaasti sen kymmenen vuotta Ruotsia perässä. On ollut todella hienoa seurata kuinka jengi oikeasti näkee vaivaa jonkun pikkunikaleen istumisen suhteen - jopa siinä määrin että muuten todella hienosta fillarista joku pieni ja mitätön "virhe" pomppaa välittömästi silmille. Esimerkkinä vaikka erään viime vuosien palkintorohmun epäsymmetriset tankit. Itse olen huomannut viimeistelyn pirulliseksi oravanpyöräksi - kun saat jonkun paikan näyttämään juuri siltä kuin sen pitää, onkin viereinen palikka sen näköinen että se on pakko pistää uusiksi. Ja tätä jatkuu kunnes palataan siihen ensin tehtyy biittiin, siinä vaiheessa sekin näyttää siltä että pitäiskö ;)...

Viimeistely on hieno asia eikä sen tarvitse rajoittaa pyörällä ajamista. Hyvänä esimerkkinä yhden Plebsin ukon turkoosinsininen FXR-pohjainen pyörä. Fillari on todella kliini ja viimeistelty, silti sillä on ajettu kymmeniä tuhansia  kilometrejä. Kuitenkin pyörä näyttää edelleen täysin yhtä viimeistellyltä ja hienolta kuin valmistuessaan. Itse asiassa hyvin viimeistelty pyörä on helpompi pitää puhtaana - ja samalla viimeistelyn taso toimii kannustimena kiillotusrätin käteen ottamiselle. Ei sellaista voi päästää rapistumaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 15 tammikuu 12, 12:53:30
No täähän johtuu vaan siitä, että sulta puuttuvat maku ja tyylitaju... ;)

Jaa multa vai? Sanoo herra joka oman tajuntana puutetta paikkaa sillä että olettaa automaagisesi jonkin olevan tyylikästä jos jokin akseli on etäännytetty riittävästi itse laitteesta... viimeaikoinahan on käynyt ilmi, että herran mielestä voi keulan jota ei ole vanutettu älyttömäksi korvata myös etäyttämällä taka-akselia, kunhan jotain on etäytetty.  :P
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiwi

Lähdempä tästä kohta etäyttämään kampiakselia etu- ja taka-akseleista nostamalla koneen pois rungosta... Onko se sitte sopperi? ;D

Ei vaan, ite oon ruvennu haaveilemaan Tuusulan Shopper Syndikaatin rajoissa olevaa pyörää, pitänee myydä toi töpö buelli pois.

Tuukka

Toi Plebs fxr oli ihan käsittämättömän hienossa kunnossa, kun ruotsissa sitä ihmettelin. Kysessä on kuitenkin aika vanha rakennelma. Tosin olen jossain nähnyt kuvan jossa omistaja käy kansien ripojen välejä vanupuikolla läpi... Ja toi nysväämisen oravanpyörä on ihan totta ja pirullista.
C.O.G.

sporttivartti

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 14 tammikuu 12, 21:26:31
Tuossa yksi jenkki foorumilta bongatty mopo.

Toi steampunk-meininki on jotenki melko nähty. Tossa pyörässä infektio on varmaan vasta aluillaan.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 15 tammikuu 12, 15:58:04
Ei vaan, ite oon ruvennu haaveilemaan Tuusulan Shopper Syndikaatin rajoissa olevaa pyörää, pitänee myydä toi töpö buelli pois.

Olet siis nähnyt valon, hienoa! :)
Long John Stroker