Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapään Thunderheads alukannet

Aloittaja Sepixlh, 02 lokakuu 09, 11:23:30

« edellinen - seuraava »

Sepixlh

Mikäs on raadin mielipide 70-80 luvun taitteessa saatavilla olleisiin Thunder head alukansiin, siis ihan rautapäähän..

Tämä kuva siitten ihan muuten vaan malliksi...




(Edit: Jaoin ja otsikoin uudestaan, Kokkonen)
Siis mitä nyt taas..

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mopopoika -65

Pornoa juu  8)

Mielenkiintoisessa paikassa tuo takimmainen kaasari. Mihinköhän runkoon tuo on tarkoitettu?
Aake
XLH -84

Sepixlh

Joo... mutta kyseessä on nämä ei niin yleiset Thunderhead alukannet, samantyyppiset kuin XR750/XR-1000 pyörissä. Näissä vaan imupuoli on samalla tavalla kuin alunperinkin ja nokkia ei tarvi "sotkea"

Niin tuo edellisen kuvan "vincentmoottori" tulee kuulemma Nortonin runkoon..

Siis mitä nyt taas..


mopopoika -65

Menee ohi aiheen, mutta tuossa yläkuvassa näkyy miten "nerokkaasti" vuonna 79 oli tuo takajarrupoljin suunniteltu. Mitä lie insinöörit silloin miettineet...
Aake
XLH -84

Sepixlh

Lainaus käyttäjältä: mopopoika -65 - 02 lokakuu 09, 13:41:46
Menee ohi aiheen, mutta tuossa yläkuvassa näkyy miten "nerokkaasti" vuonna 79 oli tuo takajarrupoljin suunniteltu. Mitä lie insinöörit silloin miettineet...
Nehän on vain miettineet että ei CR:n "rearsettiä" voi laittaa normi sporttiin
Siis mitä nyt taas..

Raimo-Raato

Hieman ohi aiheen niin miksei kukaan vaihda esim. rautikseen tai no minkä tahansa HD:n myllyn kansia päikseen keskenään? Ainain en muista vastaavaan viritykseen törmänneeni. Eli kaasarit ois siinä missä nyt on pakoputkien lähdöt ja pakoputket tulisivat keskeltä vierekkäin.
A.K.A. Rambe

Kokkonen

Löysin jotain infoa, tässä vapaata käännöstä:

Robinson Thunderheads olivat tuotannossa -80 luvun  alussa. Perustuviat hieman XR-750 kansiin, samanlaiset venttiilikulmat ja palotilat. Mutta koska läytössä on vain yksi kaasutin, virtaukset eivät yltäneet ihan  XR:n tasolle, mutta olivat huomattavasti paremmat kuin tehtaan alkuperäiset rautakannet. Jonkun lehden  testissä saatiin 20 hv lisäys vain bolt on vaihdolla. Ilmeisesti vain 300 satsia on valmistettu, ennekuin firma meni konkkaan.
Sarja käsitti kannet, rockerit, työntötangot ja niidet suojaputket, sekä pikku pusla sytkään rajoittamaan ennakon 28 asteeseen. Keinuvivut piti lähettää Robinsonille modifioitavaksi, sekä erityinen reameri (kalvain) oli tarjolla lainaksi jolla saatiin tönäreiden suojaputket sopimaan sylintereiden kylkeen. Uudet kannet muuttivat tankojen kulmaa.
Lehden testissä kerrottiin (kuulemma) ko. kansilla varustetun  vakio 1000cc Sportin olevan tasaväkinen 750 Hondan kanssa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Sepixlh

Löysasti tämä tähän liittyy mutta pongasin SE:n luettelosta  OEM# 16070-98R XR750 ENGINE KIT...hintaa ei ollut  8)
Siis mitä nyt taas..

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Sepixlh

Löytyhän noihin hintakin... Chicago kauppaa yläkertaa 9000 USD, tuo reipas kymppi on edullinen  :P
Siis mitä nyt taas..