Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Peltienskakoppa ja hihna

Aloittaja ezmo, 02 huhtikuu 14, 14:14:54

« edellinen - seuraava »

ezmo

Hihna hankaa peltienskakopan sisäreunaan, jos offsettaan etuhihnapyörää, menee hihna vinoon kytkinrumpuun nähden... Lootaa ei varmaankaan saa offsetattua ?

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jussi

Saahan sitä lootaakin siirrettyä, mutta sitten on ketjulinja seuraava suoristettava. Kyllä tuota eturatasta mun mielestäni voisi hiukan shimmata ulospäin, jos se antaa hihnalle tilaa tulla hiukan kauemmas pellistä. Kyllähän hihna yleensä tosi lähellä peltiä kulkee. Tärkeetä on, että etuhihnapyörät ovat tarkasti suorassa ja samalla linjalla toisiinsa nähden, hihnasta alkaa lähteä hampaat jos eivät ole.

Paras näkemäni tapaus oli kolme hihnaa paskaksi 150 km matkalla, ennen kuin kaveri uskoi, että laatikko oli hiukan vinossa etuhihnapyörään nähden.

ezmo

Linjattu on avona. Jaa, ei toi bld kytkinrumpu ees mahu peltikoppaan. Piikisian piikit tulee 5 cm ulos kopan isomasta reijästä. Eli semmonen muikea rako enskakopan väliin.... Tää on just tätä... Onkos markkinoilla jotain kapeitakin kytkinpaketteja hihnalle?

-94 Sportster Hugger

Spöke

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 02 huhtikuu 14, 17:27:15
Onkos markkinoilla jotain kapeitakin kytkinpaketteja hihnalle?
On, ainakin HD:n oma mahtuu. Mä jouduin pannussa jättään kopanpuoliskojen väliin 5mm:n raon, joka ei oikeastaan ulkokopan reunan pokkauksen vuoksi edes näy.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 02 huhtikuu 14, 17:36:01
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 02 huhtikuu 14, 17:27:15
Onkos markkinoilla jotain kapeitakin kytkinpaketteja hihnalle?
On, ainakin HD:n oma mahtuu. Mä jouduin pannussa jättään kopanpuoliskojen väliin 5mm:n raon, joka ei oikeastaan ulkokopan reunan pokkauksen vuoksi edes näy.
-Spöke-

5mm on ihan siedettävä. Siis tarkoitetaanko nyt kapeeta piikkisikaa vai koko pakettia? Pyörän mukana tullut sika oli ihan kaputti, ei ole enää vertailukohtaa... Ostin käytetyn BLD setin hihnalle vuosi sitten ja siinä oli sika mukana.
niin, mitenkäs enskahihnan kavennus, poistuisi kerrannaisvaikutus koko vetolinjaston offsettaukselle. Jonkun muovipotan laittasin piikkisian päälle tahi sen 5cm pellinpalan koppien väliin, kunes rahnaa taas hankkia osia. Pyörä on vakio, joten luulisi semmoset 5-6mm kavennettu  hihna kestävän

-94 Sportster Hugger

erakko

Jos ny helpointa ja edullisinta ratkaisua hakee ni ne kopat hyllyyn ja ajat avoenskalla.

Onks sulla kuvaa siitä ulkokopasta paikallaan ku hiukan ihmetyttää tuo 5cm?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

ezmo

Lainaus käyttäjältä: erakko - 02 huhtikuu 14, 20:51:14
Jos ny helpointa ja edullisinta ratkaisua hakee ni ne kopat hyllyyn ja ajat avoenskalla.

Onks sulla kuvaa siitä ulkokopasta paikallaan ku hiukan ihmetyttää tuo 5cm?
Kas tuossaan. Katsastusta vartenhan minä, en muuten..

-94 Sportster Hugger

Spöke

No eikös tuohon sovi kuuppa paikalleen? Laita pidemmät ruuvit ja kupariputken pätkät väliholkeiksi.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

JPP

Mä leikkasin korkki tiiviste"paperista" tohon spacerin ku Primon kytkin tuli kans vähän orkkista ulommas. Sai orkkis pulteilla vielä kiinni.

ezmo

Toi on sen 5cm ulompana... Holkeilla sitten... Mites toi hihnan leikkuu kapeammaksi, mitä raati siihen?

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Sisäkopan tilalle tarpeen leveä kopankehän muotoon taivutettu peltikäikäle, tarpeelliset kiinnikepalat latasta ja ulkokoppa siihen kiinni...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.