Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Menee toi talleissa tapahtuu aivan sekasin jos nyt alan päivittämään sinne erikseen kaikkia mopoja mitä ruuvaan.

No nii, "xr"ään tuli tehtyä keula, samalla huolsin -02 dynan ja -92 sportin keulan. Vähän kuvia jos onnistuu laittaa... Oli hyvä kasailla keuloja, alaputket tietty kaikki samanlaisia, mut 2 eri pituutta yläputkia, 3 eri mittaset sisuskalut ja kaikissa bonuksena erilaiset jouset. Ja soppaa hämmensi yhet kierot yläputket. Dynan keulasta oli tarkotus tehä vähän jämäkämpi, se kun oli proge jousilla semmonen suht vakiomittanen keula. No laitoin siihen pykälää lyhyemmät yläputket, ja -92 ilmeisesti vakio jouset. Xr:än keulan taas halusin mahollisimman pitkäks, eli pidemmän mallin yläputket, -92 sisuskatut ja dynasta proge jouset. Pitäs olla hyvä hiekallaki? Ja evon keulan kasasin sit "jämistä" eli lyhyet yläputket ja sisuskalut, ja jollakin tavalla progressiiviset jouset pitkillä holkeilla... Eli tuli lyhyt ja jämäkkä, just mitä tarttikin noiden matalien takaiskarien pariks.

Työnantajan kotarista sai pelastettua hyvän takapyörän.

Tää mahtaa olla tylsää luettavaa, mut jonnekki näitä on kirjotettava että pysyy ees vähän kartalla...

Kiwi

#1
Ja kokokuvaa jos onnistuis... Pikkusen tympäsee kun yritin laittaa äsken ja oli het reilun mittanen teksti, oliki vahingos liian iso kuva eikä millään sit voinu toi teksti säilyä... No ei voi mitään, ehkä oma sensuuri voi olla ihan hyvästäki.

Kuvasta sen verran, se on parin vuoden takaa, nyky tilanne on se että pyörä on purettu ja runko on pulverimaalissa toivottavasti jo ens kuussa. Takahaarukka mikä on kuvassa ei tuu pyörään kii, vaan siihen on ihan orkkis mittanen olemassa ja se tulee olemaanki, toi pilattu oottaa sitä tarvitaevaa pyörää. Keula vaihtu alkuvuodesta perus sportsterin 39mm keulaan, siitähän tossa ekassa viestissä on juttua. Samalla eteen tulee levy, Buellin 6 mäntänen satula ja katukummit on historiaa, möhköendurot rules. Taaksekki on buellin satula, isä toi ne ameriikasta asti, mutta ei oo mitään hajua mistä ne on. Eli sopiva sylinterin poraus näille olis mikä?

Kiwi

Perkele ei onnistunu toi dynan keula, kävin eilen koeajaas ja löi alaputkien yläpäät t-palaan ku retuutin tasamaalla. No pitää tehä holkki jousen päälle, ja taas testaamaan. Onneks ei tarvii koko keulaa purkaa sitävarte.

K-malliin saatii vanteet valmiiks, taakse 18" ja eteen 19" korkeekanttiset aluvanteet. Päällä avonin mkII renkulat, tuli ainaki omasta mielestä hyvän näkönen yhistelmä, sehän on tärkeintä? Kuvia en hoksannu ottaa, mut josko huomenna ottais yhteispotretin niistä.
Ja taas tuli mieleen, pitäs laittaa senki pyörän keula kuntoo, se kun näyttäs vuotavan aika hyvin, ja on korjattu mopopoikien virityksellä eli haitarikumeilla... Jarrukilpi pitäs kans kiillottaa...

Kuvia tulee kun muistaa taas ottaa ja kun jotain tapahtuu, kaks runkoa on edelleen maalaukses ja toista ainaki tekis mieli kasailla, toinen on vähän niinku isän rojekti.

Buellin jarrut on yhä mysteeri, en oo keksiny että mikä olis eteen hyvä sylinterin koko. Saattais olla yks 3/4" nissinin kahva minkä vois sovittaa, muttaku ei hirveesti jaksais testailla noitten litkujen kans vapaa-ajalla, töissäki saa tehä sitä aivan tarpeeks.

Kiwi


Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 03 huhtikuu 14, 23:04:07...Buellin jarrut on yhä mysteeri, en oo keksiny että mikä olis eteen hyvä sylinterin koko. Saattais olla yks 3/4" nissinin kahva minkä vois sovittaa, muttaku ei hirveesti jaksais testailla noitten litkujen kans vapaa-ajalla, töissäki saa tehä sitä aivan tarpeeks.

14 mm (9/16") on ihan maksimi mitä sille voi laittaa. 3/4" on tarkoitettu tuplapuristajille ja sillä tulee ihan kivikova kahva eikä minkäänlaista jarrutuntumaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiwi

No nii, vähän oottelinki hemulin heräämistä, kiitoksia tästä. En anasta töistä itelleni sitä suzukin kahvaa.

Kiwi

Tänään heräsin siihen että autosta loppuu leima maanantaina, ja kaikki pyörät on vielä paloina. No äkkiäkös noi dynan keulan holkit sorvas, tuli ihan hyvät vaikka pikasen laskennan tuloksena ekasta tuli seinämävahvuudeltaan jotai kaljatölkin luokkaa... No kaks lisää ja ny pitäs metsästää rikat sinne holkin ja jousen väliin.

Kiwi

Hetki taas menny, oikeestaan kuukausi. Työt tuntuu haittaavan harrastusta ja välillä toisinpäin. Tänää kävin hakees pirkka sportin talliin, aika näyttää mitä siitä muodostuu. On tässä muutaki touhuttu, ja kaks sivunen vikalista päätty tänää... Huomisesta alkaen siis kakspyoräsillä, eiköhän ton poninki kohta kaiva tallista ku tarpeeks alkaa sataa...

Samputtaja

Pirkka-Sporty päätyi hyvään kotiin. Laitahan tänne kuvia kun muutoksia alkaa näkymään.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Samputtaja - 14 toukokuu 14, 23:39:48
Pirkka-Sporty päätyi hyvään kotiin. Laitahan tänne kuvia kun muutoksia alkaa näkymään.

Jep, hyvään ja hyvään... Tossa pihassa se seiso pari viikkoa, sain mustangin ulos tallista nii sain sen ees pois vesi ja lumisateesta... Tuli luvattua muijalle että mentäs mustangilla heinäkuun vikana viikolloppuna Jyväskylään, vähän meinaa tulla kiire että sais sen valmiiks.

Pyörillä oon vaan ajanu, sitä vartenhan kesä on. Lähes joka päivä oon dynalla menny töihin, pari kertaa autolla ja kerran äitin road kingillä ku piti siihen vaihtaa öljyt. Vissiin pitäs penkissä säätää siitä Power Commanderia, kun ei tuntunu vetävän läheskää yhtä hyvin ku vuotta uudempi kaasari dyna???

Dynassa ihmetyttää välillä mittarissa välähtävä punanen valo, onko se ny moottorin vikavalo? Se palaa aina hetken ku laittaa pyörän käyntii, ja ku pudottaa vauhtia 180-170kmh, en ainakaa huomannu että olis 200-180 tiputuksessa valoo syttyny, mut sit taas 180-170 se palo. ???
Oli mukavaa huomata ton testin jälkee että tallin pihassa pyörää siirrellessä takarenkaassa oli kudokset näkyvissä...

flhx

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 19 kesäkuu 14, 02:27:19
..Dynassa ihmetyttää välillä mittarissa välähtävä punanen valo, onko se ny moottorin vikavalo? Se palaa aina hetken ku laittaa pyörän käyntii...

Tuon valon syttyminen hetkeksi kaynnistaessa tarkoittaa etta siella on joku vikakoodi muistissa. Vikakoodi joka siis silla hetkella ei ole aktiivinen. Vikakoodin saa jollain kikkailulla ulos, miten ja millaisena se infotaan riippuu vuosimallista.Netista loytynee ohjeet ja vikakoodien selitykset.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Kesä meni ajellessa eikä tänne kerinny päivittään oikeestaan mitään, kun mitään ei tapahtunu. Tai tapahtu, eräs pakettiauto peruutti mun pyörän kumoon ja hihnasuojan etummainen korva repes irti haarukasta. No mitäs pienistä, takimmainen pultti auki ja suoja pois, turhia palikoita ;D jos talvella sit jaksais hepata ton takasin... Nyt tuli sopivaa hässäkkää ja muutto kuopioon, maanantaina alko opiskelut Savoniassa. Ja mitä sitä tekussa muuta tekis ku hahmottelis moottoripyöriä ;) tommonen tuli nyt piirrettyä, ihan kivaa väkerrystä lyijykynällä. Moottori siihe pitäs vielä saada, mutten mistään löytäny twincamin strategisia mittoja, samoin toi takahaarukka on vähän niin ja näin, jostai softailista tai semmosesta hyvännäkösestä jäykkäperästä pitäs saada vähän kulmia missä noiden putkien pitäs lähteä.

Toi tulis siis täysin dynan tekniikalla, aikalähelle samanmoisia mittoja mittailin keulakulmalaskurilla. En vaa tykkää siitä kun sillä ei voi tehä maavaralle mitään, tai siis voi mutta se ei piirrä sitä runkoo keulimaan.

Sande

Lupaavan näkönen hahmotelma  8) Kone puolel ilmeisest alotit ku meinasit kouluu hyödyntää pyörän rakentelus? Ite valmistuin samalt linjalt juurikii savoniast viikko sitte ja aikanaa lähin sinne asti innoissaa rakentaa itelleni prätkää opiskelujen ohes, ku sillon oli ainaskii kova mainostus et opiskeluis käytettäis havainnollistaviin esimerkkein moottoripyörien osien suunnitteluu.. No neljän vuoden aikaan laskettii kerran jarrulevyn rasitukset  ;D

Kiwi

Koulussa en paljoo aikonu laskee, kotona sitäki enemmän. Tänää meni tonni suunnitteluhommiin, cadia varten piti hommata tietokone joka ei ihan heti kaatuis... Nyt pitäs olla pohjaa suunnitella mustangin etupää kuntoo kuin myös toi pyörän runko ym. osat.

Jarrulevyjen rasituksia on vähän turha laskee tähän rojektiin, ne kun on tehtaalta tommoset nii saa kelvata, josko etupäästä jättäis jopa toisen pois...

Sande

Joo en mäkää oman pyörän jarrulevyjen rasituksii laskenu vaa havainnollistin, kuinka hyvin meikäläist johdettii aikanaa harhaa kouluu valitessa  ;D Ite en kyl lähtis poistamaa jarrui keulalt, jos ne siel valmiiks jo on. Johan ne näyttääkii paremmalt ku yks levy  :P Mut itelleehän näit tehää!