Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

Kiwi


Joutsalaisten t-palojen tilauksesta jäi aikanaan pois yksi mielestäni tärkeä ominaisuus, eli upotus etuvalon kiinnikkeelle. Tänään tuli opeteltua jyrsimen käyttöä ja sain tuollaisen kolon aikaiseksi.

Nyt etuvalo näyttää varmasti eteenpäin, joutunee ehkä kiinnikettä hieman kaventamaan.

Keulakin alkais olemaan kasassa, siitä parempaa selostusta hieman myöhemmin. Kuvassa noin 20 cm painuneena, joten todellisuudessa ihan sopivan mittainen tuosta tais tulla. 

Kiwi

Koulun kanssa ollut kiireitä ja tuli tehtyä melko pitkä raportti tän keulan toiminnasta. Nyt on siis haarukka kasassa, koulu vihdoin paketissa ja voi suunnata eteenpäin.

Keulan pituudeksi tuli 116 cm ylä t-palan yläreunasta akselin keskelle, jousen esijännitys noin tuuman verran ja vaimennuksen säädöt toimii ainakin käsitesteillä, koeajot kertonee mitä kaikkea pitää vielä tehdä.

Kytkinpolkimesta pätkäisin tavaraa vähän pois että se sopi sorviin ja suoristin kitkalevyä vasten tulevan pinnan, seuraava asia tuolle onkin taas väännellä sopivat tangot ja hitsata ne paikoilleen.

Kiwi

Tuosta H-D orkkis kiinnityspultista ei varmaankaan löydy mitään tietoa johtuen siitä että se on jonkinlainen banjopultti. Pyöräytin sorvissa M10 kuusiokolopulteista banjopultit ja kaikki keulaöljy kulkee niiden kautta säätöruuveille, damppereissa ei ole (vielä) ainuttakaan reikää kyljissä. Kesä näyttää tarvitseeko muutoksia vai ei, toivottavasti ei.

Kiwi

#183
Pyörä vihdoin purettuna muttei tullut nyt kuvia tähän viestiin, ollut kädet aina niin öljyssä ettei ole tullut kuvia napsittua. Jostain Etelä-Pohjanmaan alueelta jos löytyisi runkojigi niin ei tarttis runkoa roudata Kuopioon muutoksia varten.


Takarengas-asiaa tulikin jo pohdittua toisessa topikissa ja taidan tuon nelituumasen kehän pinnata takavanteeksi tähän ja 5.00-16 Avonin pyöräyttää siihen päälle. Navaksi valikoitui joku hyllystä löytynyt kromattu alumiininen etunapa johon pitää yrittää suurentaa reiät rattaalle sopiviksi, nuo jarrulevyn kiinnityspultit on sen verran pienikokoiset. Tai saattaishan kovat pultitkin riittää, eihän tuosta mitään kiihdytyspyörää tule.

En hoksannut tuota etuvalon kiinnikettä jyrsiessä että voisin haluta perus 5 3/4" bates-kopion sijaan jonkun toisen valon ja nyt kun on valittu käytettävä valo on sille koneistettava kiinnike. Voisi myös käyttää tuota t-palaa sen verran jyrsin/porakoneessa kiinni että tekisi alapuolelle upotuksen kuusiokolopultille.

Jack

Renkaasta sen verran, et paa sinne Shinko 270. paremman näkönen (imho) ja parempi ajaa, ja taitaa olla jopa halvempi.
Flatheads!!!

Kiwi

Mulla on yks avoni hyllyssä joten poltetaan se eka enkä ala tuota lähes loppuun ajettua shinkoa irrottamaan vanhasta vanteesta tuon takia, pyörikööt loppumetrinsä rautapään alla. Seuraavaks vois tollasen kantikkaan sinkon tuohon laittaa.

Jack

Se shinko muuten on 4 tuumasella vanteella aika pyöree. (meillä on sillai Sportyissa) Eikä se kovin kanttiseks mee, kun pitää "oikee" paineet
Flatheads!!!

Kiwi

No hitto, nyt kattelin että kummin päin noi taas meni ja meinasin eka tollasen E240 tuohon laittaa mutta näyttäis että niitä saa vaan MT90-16 eikä viistuumasena. Kai se on sit mentävä tolla pyöreämmällä E270 profiililla joka tuossa on aiemmin ollut.

Hemuli

Noissa 240 ja 270 on myös se ero että se MT90 on normaalin modernin renkaan korkuinen kun taas 270 on profiililtaan korkeampi ja vastaa Avonin MK2:sta
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiwi

Josko tämä projekti joskus lähtisi rullaamaan eteenpäin kun itse alkaa tekemään. Nappasin rungon, keulan sekä vanteet auton perälle ja suuntasin töihin. Nyt voi aina kaikkea pientä värkätä työajan ulkopuolella, aloittaen maalien poistosta ja jigin kanssa hääräilystä sekä muista valmisteluista. Sekä jossain kohtaa pitää laikata ihan oikeastikin.



Hieman voisi näistä tarinoida jatkossa tarkemminkin.

Kiwi

Takanavan muokkausta, täähän on alunperin joku 90-luvun lopun etunapa, alumiinia mutta kromattu. Jossain räystäsvuodossa tuota on kai säilötty kun laakerit oli ruostuneet ihan paskaksi.



Väsäsin pylväsporakoneeseen tuollaisen hienon jigin jossa napaa sai kivasti pyöriteltyä poratessa ja vääntelin siinä myös uudet 3/8-16 kierteet tuohon.





Kiillottelemaan en vielä alkanut, pohdiskelin josko tuotakin napaa voisi sorvissa kokeilla urittaa, vaan kun siinä on kromi päällä pitäisi joka pinta saada alumiinille.

Kiwi

Napa kiilloteltu, seuraavien ongelmien pariin. On muuten näppärää painaa uudet laakerikoolit prässillä pelkkään napaan, sujuu paremmin kuin hyvin varsinkin kun koolit oli pakastimessa pari viikkoa :D on sen verran kapea tuo napa että täytyy rattaan taakse laittaa spaceri, muuten vanne täytyisi rihdata vähän turhan vinoon. Pitääpä napata huomenna tuosta kuva.

Viikonloppuna aloitin myös vannekehän siistimisen, lamellilaikalla enimmät ruosteet pois ja happopohjamaalia päälle, nyt on tullut töiden jälkeen suihkittua maanantaina toinen kerros happomaalia ja nyt epoksia ja antaa kuivaa yön yli, huomenna voisi sivellä jonkun värin vielä ihan pensselillä ja sittenhän tuon voisikin pinnata.




Kai tuo saattaisi pysyä hyvänä vannenauhan alla?

BrassBalls

No niin, nyt meni ukolla iso vaihde päälle. Varmasti on hyvä ruosteenesto- ja suojaus vanteen sisäpinnalla, tehtaaltakin tullessa huonompi suojaus. Happo-ja epoksipohjat, kestää pidempään kuin me.

Ei tuo takanapa tarvitse uria, se ei ole samalla lailla katseen fokuksessa kuin etunapa. Toki hieno detailji olisi, jos samaa kastia olisivat. Hämmennetään  :D

Kiwi

#193
Pieni paine tässä meinaa olla kun lupauduin Norrtäljeen lähtemään, joka aamu kun tulee töihin ajoissa ja värkkää hetken omia hommia niin siinähän se edistyy. Vanteeseen sudin eilen vielä vasaramaalin ja nyt se saa vielä hetken kuivua ennen pinnausta, pientä kiillottelua huomenna tai ylihuomenna.



Tässäpä tuo lupaamani otos navasta rungossa, aika reippaasti on vasemmalla. Joku spacer tuohon pitää laittaa, joitain on jo valmiinakin. Holkithan tuohon joutunee muutenkin tekemään uudet, purettaessa akselilla oli muutama erikokoinen prikka ja haluan saada tuosta helpon huollettavan.

Jack

Ihailtavaa optimismia, että Nortälljessä olisi toimintaa kesäkuussa. Toivon olevani väärässä....
Flatheads!!!