Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 12 kesäkuu 18, 17:23:51
Tarviikos tuo muuten jonkun liikkeen rajoittimen?
Laitoin ensimmmäiseen kytkimeen stopparit, mutta toisesta jätin ne pois. Hyvä käyttää myös ilman stoppareita.

Edelliseen kysymykseen vastaus: Etäisyys akselista tangon reikään on noin 70mm.   

Kiwi

Tuli hitsattua poljin kasaan, ja nyt pitänee löytää tarpeeks iso sorvi jossa pyöräyttää tuon takapuolen tasaiseksi. Ja ootella tikkien poistoa sormesta, kun poratessa terä jumitti ja palikka pyörähti.



Kiitos Rezi tuosta mitasta, en löytänyt tallilta tarpeeksi isoa rosteripalaa joten halkasin yhen prikan ja hitsailin siitä tuollaisen vänkyrän. Pitää vielä pieni korjaus siihen tehdä, ensimmäinen mutka tais mennä vähän väärään kulmaan. Mutta sopivuuden näkee kunnolla vasta kun mallailee tuota paikoilleen, eiköhän se tuosta taas pikkuhiljaa.

Kiwi

Ei edisty sitten millään. Laittelen shovelin myyntiin kun työt loppuu ens kuussa eikä rahat muuten riitä elämiseen. Mustang on sen verran paloina etten sitä voi myydä, joten tämän pitää lähteä. Pitänee tehdä oikein myynti-ilmotus kuvien kera, jos jostain vielä moisia löydän.

Kiwi

Näköjään oon ollu pahalla päällä viimekuussa, kun pyörän oon laittanu myyntiin. Eipä sillä tullu ajettuaan kun niin savutti ja pätki, inspiraatio oli vähissä. Tänään kun ei muuta keksinyt enää niin kävin säätämässä venttiilit, kaikki tuntu olevan turhan tiukalla. Samalla tulppien puhistus öljystä ja tein vielä kuristuksenkin kansien öljylinjaan, tsädäm, ei savuta enää. Öljynpaineet on n. 30 psi ja öljynä Motulin sae 50. Seuraava homma taitaa olla taas mopon kutistuminen, alkanut näyttää typerältä kun ”keula ei ole osa pyörää” eikä linjat kohtaa. Otin jo vakio 39 t-palat sekä keulaputket auton perälle mukaan, pitää vielä ohjauslaakeri käydä hakees tuohonkin kokonaisuuteen, kun joutui sen alemman murjomaan irti.

Kiwi

Tulipahan ruuvattua vakiomittaset yläputket ja t-palat paikoilleen, heti alko näyttään järkevämmältä. Etulampulle pitää vielä kiinnitys keksiä ja jarruletku lyhentää. Ihan hauska ajaa tuolleen lyhyenäkin. Nyt vaan pitäs metsästää kapee 21” pinnavanne tuohon kun menin myymään tuon vanhan eikä se olis tuohon keulaan sopinut.






flhx

Pyörästä luopuminen vielä harkinnassa kun virittelet nuotiota alle?

Tuo näyttää varsin hyvältä, keula sopii kokonaisuuteen. Juu, kaponen eturengas vielä ja toinen vanne. Hyvä tulee. Peukutan täältä rapakon takaa. Turvaväli nääs.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Isännöitsijältä lainattu ”pyöräpukki”, saattoi hieman naapureita ihmetyttää kun kävin välillä hakees lisää työkaluja ja pyörässä ei ollu kun t-palat enää kiinni. Polttaa tuota ei kannata, kun ei siitä sais omia pois.

Kiwi

Hiljasta ollut, viikonloppuna kävin molempia pyöriä kattomassa mutta mitään ei tullut tehtyä sen enempää. Tuli laitettua talli pois ja kuskattua isän luo ja anoppilaan kaikki työkalut ja osat jne. mitä talliin oli kertynyt.

Isä lupas tehä shoveliin moottorin ja nyt pelottaa kauanko siinä menee, joten aloitin lättäpään kanssa sähköjen päivitysprojektin joka toivottavasti tuottaa toimivan pyörän lisäksi muutaman nopan kouluun. Johtosarja ei onneksi ole kallis joten sama laittaa uusiksi kokonaan. Hollannista tuli sähköjohtojen lisäksi uudet runko terminaalit joten ei pitäisi ihan äkkiä tulla ongelmia. Jouluna lisää kun en aikasemmin pääse ruuvaamaan.


Kiwi

Tuli purettua lättäpään sähköt nyt pois ja hieman jo uusiakin pujottelin paikoilleen. Etuvalon kiinnitysrauta oli haljennut ja se pitää hitsata kuntoon vielä ennen ajokautta. Takalokarin alemmat kiinnityspultit on myös löystyneet, taidan ottaa takarenkaan irti ja rasvata laakerit samalla. Jos nyt jotain kuvaa onnistuis lataamaan...

Kiwi

Onnistuiskohan tällasen panoraamakuvan liittäminen? Ei oo ennen tullut tuota testattuakaan, laatu vähän mitä sattuu.



Vähän lähikuvaa remppakohteesta:



Hyvää joulua koko Finnbikersin väelle!

Kiwi

Eipä paljoa ole tapahtunut, viikonloppuna sain shovelin pestyä ja irroittelin siitä peltiosat ja sähköt. Lättäpään laturi on nyt miljoonannen kerran todettu ehjäksi ja sähköt on melkein kaikki kasassa, johtosarjan liitinpussi ainoastaan hukassa ja projekti siksi jäissä. Kesä tulee, en ole valmis.



Shovelin rungosta pitää emäputki vaihtaa normaalimittaiseen, nykyinen on noin tuuman liian lyhyt. Samalla sitä voisi hieman nostaa ja kääntää +12” keulalle sopivammaksi. Eiköhän tuo onnistu kesän aikana?

Kiwi

Kesä tuli ja meni, eikä pyörä tuntunut itsestään purkautuvan. Ainoastaan ohjaustanko tuli irroitettua ja joitain pikkunippeleitä tarttui töistä välillä mukaan, mutta kaikki suunniteltu jäi hoitamatta.

Walkalta tarttui mukaan sporttidynan keulan alaputket, pitää alkaa niihin pähkäilemään sisuskaluja kun ei näytä normaalit damperit sopivan. Myös yhdet jouset sekä 19" tuplajarru etuvanne tuli hankittua, nyt täytyy vielä löytää jostain sopivan sirot jarrupuristimet jotka voisi sovittaa tähän projektiin. Stefat ja keulan holkit tuli myös hankittua, eturengas lähti tilaukseen.

Vielä täytyisi löytää jostain 4 mm seinämällä olevaa 38 mm hydrauliputkea, se lienee sopivaa rungon selkäputkeksi. Kunhan tuo löytyy täytyy ottaa rälläkkä käteen ja hoitaa kulmat kuntoon, ei tästä muuten saada ikinä pyörää kasattua. Keulaksi on tulossa nyt Joutsalaiset kapeat t-kappaleet sekä perimätiedon ja muutaman mittauksen perusteella 39 mm +12" keulaputket. Käytettäessä sopivan mittaisia dampereita keulan pituudeksi saadaan noin 120 cm joka lienee sopiva, kun ei pidempiä putkia tähän hätään löytynyt. Rungon mitat saadaan laittamalla keulakulmalaskuriin ohjausakselin yläpää 105 cm korkeuteen ja emäputkelle kulmaa 45 astetta, näillä spekseillä pitäisi saada jättö alle kympin.

Etuvanne täytyy purkaa jossain välissä että saa navan pyöräytettyä sorvissa nätimmäksi, tuleepahan putsattua koko komeus kerralla. Ohjaustankoon ei ole ainoatakaan ideaa, kun en haluaisi perus pupunkorvia alkaa tähän tekemään. Nykyinen tanko näyttäisi kopteriversiossa hieman hölmöltä, joten ideoiden täytyy antaa hautua. Eiköhän se sieltä ulostaudu kun saa rungon rullaamaan.

Onko kellään foorumilaisella kokemusta näistä cartridge-tyyppisistä keulan sisuskaluista, kuinka säädöt ym. toimivat? Jotenkin en osaa ympätä sitä tällaiseen perinteiseen keulaan, vaikka useamman ylösalaisinkeulan olen huoltanut.

brocka

Sitä 38 mm hydrauliputkea 4 mm seinämällä löytyy hyllytavarana Toivalan Metallista. Minulla on sisäpiirintietoa.  :D

flhx

Jos muistan niin katon duunissa loppuviikosta noita keulan kilkkeitä HD varaosaohjelmasta jne. Osaa palikoista saa vielä tehtaalta. Mulla on kaks tuollaista sportti Dynan säätokeulaa kokonaisena, yks -00 kiinni FXRssä ja toinen -04 tällä hetkellä irtonaisena. Dynan service manuaalissa muistaakseni on juttuja säädoista jne. En äkkiseltään muista mitä eroja normaali keulaan, siis säätojen lisaksi, jotenkin olin joskus siinä luulossa että noi alaputket sais ympättyä normi keulaankin? HD joskus myi tarvikkeena Dyna/Sportyyn tuplalevyjarru alaputkia jolloin niistä puuttui se alaputken alaosassa oleva säätonuppi joka 00up sportti Sportster/Dynassa on. Onko 99 vai 00up jarrulle? Vanhaa osanumerotarraa ei varmaan enää tallella?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Putket on kiillotettu, joten tarraa ei enää ole. Vuosi varmaankin -04 eteenpäin, kun on tuumaiselle akselille.

Mulla saattaa olla tuohon etuakseli aihio, äidin kingistä jäi joskus yli sellanen mistä on kierre katkennut. Täytyykin kaivaa se jostain ja sorvailla se napaan sopivaksi.