Tarinaa ja kuvia > Projektialbumit

Kiwin rojekteja

(1/46) > >>

Kiwi:
Menee toi talleissa tapahtuu aivan sekasin jos nyt alan päivittämään sinne erikseen kaikkia mopoja mitä ruuvaan.

No nii, "xr"ään tuli tehtyä keula, samalla huolsin -02 dynan ja -92 sportin keulan. Vähän kuvia jos onnistuu laittaa... Oli hyvä kasailla keuloja, alaputket tietty kaikki samanlaisia, mut 2 eri pituutta yläputkia, 3 eri mittaset sisuskalut ja kaikissa bonuksena erilaiset jouset. Ja soppaa hämmensi yhet kierot yläputket. Dynan keulasta oli tarkotus tehä vähän jämäkämpi, se kun oli proge jousilla semmonen suht vakiomittanen keula. No laitoin siihen pykälää lyhyemmät yläputket, ja -92 ilmeisesti vakio jouset. Xr:än keulan taas halusin mahollisimman pitkäks, eli pidemmän mallin yläputket, -92 sisuskatut ja dynasta proge jouset. Pitäs olla hyvä hiekallaki? Ja evon keulan kasasin sit "jämistä" eli lyhyet yläputket ja sisuskalut, ja jollakin tavalla progressiiviset jouset pitkillä holkeilla... Eli tuli lyhyt ja jämäkkä, just mitä tarttikin noiden matalien takaiskarien pariks.

Työnantajan kotarista sai pelastettua hyvän takapyörän.

Tää mahtaa olla tylsää luettavaa, mut jonnekki näitä on kirjotettava että pysyy ees vähän kartalla...

Kiwi:
Ja kokokuvaa jos onnistuis... Pikkusen tympäsee kun yritin laittaa äsken ja oli het reilun mittanen teksti, oliki vahingos liian iso kuva eikä millään sit voinu toi teksti säilyä... No ei voi mitään, ehkä oma sensuuri voi olla ihan hyvästäki.

Kuvasta sen verran, se on parin vuoden takaa, nyky tilanne on se että pyörä on purettu ja runko on pulverimaalissa toivottavasti jo ens kuussa. Takahaarukka mikä on kuvassa ei tuu pyörään kii, vaan siihen on ihan orkkis mittanen olemassa ja se tulee olemaanki, toi pilattu oottaa sitä tarvitaevaa pyörää. Keula vaihtu alkuvuodesta perus sportsterin 39mm keulaan, siitähän tossa ekassa viestissä on juttua. Samalla eteen tulee levy, Buellin 6 mäntänen satula ja katukummit on historiaa, möhköendurot rules. Taaksekki on buellin satula, isä toi ne ameriikasta asti, mutta ei oo mitään hajua mistä ne on. Eli sopiva sylinterin poraus näille olis mikä?

Kiwi:
Perkele ei onnistunu toi dynan keula, kävin eilen koeajaas ja löi alaputkien yläpäät t-palaan ku retuutin tasamaalla. No pitää tehä holkki jousen päälle, ja taas testaamaan. Onneks ei tarvii koko keulaa purkaa sitävarte.

K-malliin saatii vanteet valmiiks, taakse 18" ja eteen 19" korkeekanttiset aluvanteet. Päällä avonin mkII renkulat, tuli ainaki omasta mielestä hyvän näkönen yhistelmä, sehän on tärkeintä? Kuvia en hoksannu ottaa, mut josko huomenna ottais yhteispotretin niistä.
Ja taas tuli mieleen, pitäs laittaa senki pyörän keula kuntoo, se kun näyttäs vuotavan aika hyvin, ja on korjattu mopopoikien virityksellä eli haitarikumeilla... Jarrukilpi pitäs kans kiillottaa...

Kuvia tulee kun muistaa taas ottaa ja kun jotain tapahtuu, kaks runkoa on edelleen maalaukses ja toista ainaki tekis mieli kasailla, toinen on vähän niinku isän rojekti.

Buellin jarrut on yhä mysteeri, en oo keksiny että mikä olis eteen hyvä sylinterin koko. Saattais olla yks 3/4" nissinin kahva minkä vois sovittaa, muttaku ei hirveesti jaksais testailla noitten litkujen kans vapaa-ajalla, töissäki saa tehä sitä aivan tarpeeks.

Kiwi:
Tuosta!

Hemuli:

--- Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 03 Huhtikuu 2014, 23:04:07 ---...Buellin jarrut on yhä mysteeri, en oo keksiny että mikä olis eteen hyvä sylinterin koko. Saattais olla yks 3/4" nissinin kahva minkä vois sovittaa, muttaku ei hirveesti jaksais testailla noitten litkujen kans vapaa-ajalla, töissäki saa tehä sitä aivan tarpeeks.

--- Lainaus päättyy ---

14 mm (9/16") on ihan maksimi mitä sille voi laittaa. 3/4" on tarkoitettu tuplapuristajille ja sillä tulee ihan kivikova kahva eikä minkäänlaista jarrutuntumaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta