Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Trumppaa ja sovelia, hiteckista perusbobberiin. Ensi talveksi jo uutta, V-rod

Aloittaja Mikko Yrjölä, 01 lokakuu 09, 10:25:07

« edellinen - seuraava »

Mikko Yrjölä

Olen suunnittellut laittavani ,magneeton härveliin. Kokemusta shovelista ja magneetosta ei minulla ole. Onko kellään toimivaa toimivaa kokoonpanoa aiheesta, kaikki vinkit fiksummilta otetaan vastaan. Ja jos second handina löytyy, ostan pois kuleksimasta.

Kokkonen

Vähän olen samaa kipinäntekovälinettä harkinnut omaanikin. Mulla ei ole muuta kokemusta magneetoista kun -69 XLCH:sta jossa oli Hunt.... en silloin osannut sen kanssa oikein pelata, mutta kun sai käyntiin niin kipinä tuli takuuvarmasti. Ja ko. pyörä liikkuu edelleen Suomen teillä, samalla sytkällä.

Sanoisin että kaksi on vaihtoehtoa, Hunt tai Morris.

Uutta Hunttia löytyy ebayltä koko satsina, esim tämä. Morris on hieman hintavampi.
Pelkkiä magneettoja kyllä löytyy käytettyinäkin, mutta tötteröshoveli vaatii vähän muutakin magneeton asennuksessa.
Ilmeisesti pelittävät hyvin, kun on aika vähän myynnissä.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Smokie

Mulla on vissiin XLCH:n orggis magneetto. Kyllä sillä pitäis käymään saada, kipinää tulee joskus vähän liiankin herkästi. Simppeli, luotettava & tehokas, aika monta ominaisuutta jo yhteen pakettiin ;D

Mikko Yrjölä

Joo kyllä tässä on tutkimustyö tehty ja hunttiin taidan kallistua. Ei noi nyt sikahintaisia ole, kun tilaa suoraan jenkeistä, tulli kun melkein työmaan viereesä niin olen aika lailla vakiovieras siellä.

Mikko Yrjölä

Sissy tuli aamusella taivuteltua, kiillotettuna varmaankin komia. Tuli kokeiltua nyt 16 mm pyöröä. On pikkusen jöötimpi, mutta miellyttää ainakin omaa silmää. Tulee muutamia messinki detaileja sissyyn, näette myöhemmin. Peräpää miellyttää koruttomuudessaan allekirjoittaneen silmää.

Mikko Yrjölä

Ohessa vielä sissyä. Huomenna olisikin öljytankin vääntö edessä. Suunnitelma on kunnianhimoinen, mutta katsotaan siirtyykö ajatus saumattomasti päästä käsien kautta raaka-aineeseen:???

Mikko Yrjölä

Mikko Yrjölä

Mikko Yrjölä

No niin, pellityöt valmiina ja kahden vaiheilla pallottelen, maalatako itse vai antaa ammattilaisen hoitaa. No toisaalta poikkitaiteellisella, kun ei ole muuta värikarttaa kun musta, voisi suhaista itsekin.

Stonga tuli tuossa vkl:na taivuteltua. Samalla tein päätöksen noudataa rehellisenä ihmisenä kaikkia kekkoslovakian lainsäädäntöjä, joten vilkkujen runkojen jyrsintä messinkistä alkoi samalla.

Mikko Yrjölä

Siinä vielä takaapäin tanko, putketkin tuli tehtyä, mutta kuvat unohtui näpätä.

Mikko Yrjölä

Tuossa vielä kuvia putkista, less is more, kuten ameriikan frankki sanoo. Mustaa termoteckia päälle ja messinkiholkit päihin, niin vot.

Mikko Yrjölä

Putkia lisää, ihan linjassaan ei vielä ole, koska en kiinnikkeitä joutanut tehdä.

Kokkonen

Olen ameriikan frankin kanssa samoilla linjoilla  ;D
Mulle tuo putkien linjauskin kävis tollasenaakin jo hyvin.  :)

Jatkoa odotellaan.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

börje

Yksi käytännön vinkki kun putket on valmiit. Mulla on etupytyn putki samalla tavalla tuosta kaasarin alta vedettynä. Siinä on se ongelma, että kahvitauon aikana tuo putki lämmittää kaasarin niin, että bensat höyrystyy ja saa potkia itsensä hikeen. Jonkun verran auttaa kun jätät bensahanan tauon ajaksi auki että viileää bensaa virtaa tilalle. Vai meinasitko jättää sähköstartin paikalleen...?