Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Trumppaa ja sovelia, hiteckista perusbobberiin. Ensi talveksi jo uutta, V-rod

Aloittaja Mikko Yrjölä, 01 lokakuu 09, 10:25:07

« edellinen - seuraava »

Mikko Yrjölä

Kotkasta morjens tutuille ja tuntemattomille. Keräilen tähän muutamista viime vuosien mielenkiintoisista projekteista albumia. HDCF:n palstaa olen vuosia seuraillut, mutta en ole kovasti kommentoinut, enkä laitteistani kuvia kummemmin sille foorumille laittanut.
Kunhan saan vanhemmatkin valokuva muodossa olevat kuvat sähköiseen muotoon, lisäilen niitä ja tarinoita projekteista lisää.

2007 toukokuussa, potkiessani luotettavaa pannua käyntiin aamun koleudessa, muistutti krooninen pullistuma olemassaolostaan kivuliaasti ja samalla otsassa oleva pullistuma kasvoi uusiin mittasuhteisiin. Malboron jälkeen autoon ja nokka kohti Motoboxia.

Jo muutaman vuoden ajan olin katsellut sillä silmällä trumpettien uustuotantoa ja ajattelin käydä koeajamassa bonneville american. Kuinka ollakaan muutaman tunnin päästä vanha kopperipuritaani ajoi uutuuttaan kiiltävällä trumpetilla työmaalle.

Kaksi päivää nautin britin teknisistä hienouksista ja ihmettelin metelin vähyyttä ja hienoa kulkua. Kuitenkin verenkierron palautuessa ensin jalkoihin ja sieltä otsalohkoon, lähti trumppa pukille ja parin viikon päästä ulostautui verstaalta oheisessa kuosissa.

Loppukesä kului päristellessä.

Mikko Yrjölä

Seuraavaksi talveksi (2008) mieli alkoi halajamaan muuta. Olin kuitenkin hyvin tyytyväinen trumpettiin , mutta mutta tiedätte kun syyhy käy on toimittava. Pannu oli jo palasina ja kahden päällekkäisen projektin, työn  yhteensovittaminen toi mukanaan lieviä aikatauluongelmia. Onneksi yö aikaan on hiljaista ja rauhallista:)

Mielessä alkoi siintämään ajatus raaserihenkisestä hitekkivärkistä.
Edellisen kuosin Flake-seikkailusta, kyllä itse maalasin, (suutari pysyköön lestissään, konemestari omassaan) päätin seuraavassa maalauksessa hyödyntää ammattilaisia, Nasse kouvolasta suunnitteli ja teki Scallopit, Marttisen Pete ruiskutti maalin.

Muuten kaikki omaa käsityötä, suorasta pellistä.

.

Kokkonen

Ei tuota enää ihan heti Americaniksi tunnistaisi. 8)

Pannu-projekti toivottavsti jatkuu siellä "yön hiljaisina tunteina", niinkuin tälläkin palstalla.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Mikko Yrjölä

Pannu on valmis ja shovelikin tuossa tuli nääpäistyä, lisää tarinaa ja kuvaa tulossa.

MY

Mikko Yrjölä

Tervehdys taas täältä kymenlaaksosta. Sikaplunssat sairastettu ja työkiireetkin helpottamaan päin, joten voi keskittyä olennaiseen. Kesällä 2009 siis anjalankoskelta tarttui käsiin -84 sohveli. Ameriikan Frankki oli "onnistuneesti" tingelitangelilla ja upealla paskanruskealla tempaissut sohvelin väriin.

Mikko Yrjölä

Kauaahan ei mennyt (2 päivää:)) ja sohveli palasiksi ja pikabobberointi loppukesän kurvailuja varten. Mattamusta, aina toimiva, risukeula, peruskamat viikonloppubobberointiin.ö Loppukesä meni kurvaillessa.

Mikko Yrjölä

Muutama viikko sitten alkoi siis purkuprosessi. Suunnitelmissa: runko jäykäksi stretsiä pari tuumaa, moottorin kunnostus, vaihteiston kunnostus. Uusi maali jne jne, tiedättehän, lista on loputon:)

Mikko Yrjölä

Viikonloppuna tuli tuo moottori kasailtua.

Mikko Yrjölä

Sekä vaihteisto ja enskakoppien maalaus. Liki oli iso haveri ollut vaihteistossa, ääni kuulostikin korvaan loppukesästä siltä, että hammastuksessa uupuu.
Samoin billetti spedut saivat aina luotettavan mattavärin päälleen, tapit ja polkimet tuleekin messingistä.

Mikko Yrjölä

Polkimia ja tappeja:) Pyhäpäivät hyvä käyttää muualla kuin kankkusessa kärvistelemällä. Spedut ja kahvat tulevat siis messingistä, vielä raakatyöstövaiheessa kuvissa.

Mikko Yrjölä

Mikko Yrjölä

Pikkusen heittoa emäputkessa, DNA:n paskaspringerillä ei edes ajossa moista huomannut.... Rungon oikaisusta ja 10 + muutoksista, +2 " persiiseen, emäputken vaihto. Kiitokset V&T Äyräs( vanhaksi tulee, kun ei enään itse viitsi tehdä:))

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Mikko Yrjölä - 08 tammikuu 10, 15:15:08...Kiitokset V&T Äyräs( vanhaksi tulee, kun ei enään itse viitsi tehdä:))

Timpan jigihän alkaa näyttää ihan promeiningiltä ;D - muistan kun joskus kauankauan sitten käytiin jotain runkoa viemässä muutettavaksi, siinä sitten pajalla postailtiin ja kaveri kysyi että missäs se jigi? Timppa vaan tyynesti tokaisi että seisot sen päällä - lattialla oli metri kertaa puoltoista teräslevy jossa muutama viiva... Hyvä siitä tuli.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mikko Yrjölä

No niin taas on öitä tallissa aherrettu ja aamuisin töihin meno käy jo zombie-tyyliin:) Runko muutokset tosiaan onnistui just kuin piti. Ja nyt on päässyt tankin ja muiden himmeleiden kanssa edistymään.
Mulla on fiksaatio päässäni, en yksinkertaisesti osaa tankkia istuttaa, muuten kuin rungon päälle:)

'

Mikko Yrjölä

Edelleen lisäkuvia, tankki syntyi vanhasta sportin tankista, pikkusen lyhennetty, levitetty, korkeutta kasvatettu. Runkolinja kyllä miellyttää ainakin omaa silmää. Kyllä amerikan miesten (tai taitaa olla tässä tapauksessa Taiwanin miesten) osien sovittaminen on hankalaa. Oli alumiinisälää lattialla koko iso keko jyrsinnän jäjiltä.