Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

efm automaattikytkin

Aloittaja Roadie, 24 maaliskuu 14, 22:42:11

« edellinen - seuraava »

Roadie

Moro. Onko kellää kokemusta noista automaattikytkimistä?? Jenkeissä on firma mikä tekee niitä jos lähettää oman sinne, mut onks suomes sellast seppää joka tekis noita??

Kiitos etukäteen.

Don Quijote

Tämmöiseen olen joskus törmännyt jonkun lehtijutun yhteydessä, olisiko ollut Hot Bike Magazine?
Voi asentaa normaaliin kytkimen tilalle ihan itse mutta on aika kallis. Omaa kokemusta ei siis ole, lehtijutussa kovasti kehuivat.

http://www.grandeurcycle.com/parts/Clutch.htm
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

arho

https://www.facebook.com/kp.juntunen/posts/756577164367147

Feissarin HOODEE KIRPPIKSELLÄ oli tollanen kytkin myynnissä 450â,¬!
Do it doggystyle

leppala

Suunnittelin laittavani auto clutchin shoveliin.
Käsittääkseni orkkiskytkin jää paikoilleen, ja tämä toimii "painelaakerina".

http://www.ebay.com/itm/AUTO-AUTOMATIC-CLUTCH-FOR-3-BDL-OPEN-BELT-DRIVE-HARLEY-/141212312117

Tolla jäisi stongasta ylimääräset biitit pois, varmuudeksi kuitenkin vaikka jalkakytkin.

maick

Lainaus käyttäjältä: leppala - 26 maaliskuu 14, 10:13:53
Suunnittelin laittavani auto clutchin shoveliin.
Käsittääkseni orkkiskytkin jää paikoilleen, ja tämä toimii "painelaakerina".

http://www.ebay.com/itm/AUTO-AUTOMATIC-CLUTCH-FOR-3-BDL-OPEN-BELT-DRIVE-HARLEY-/141212312117

Tolla jäisi stongasta ylimääräset biitit pois, varmuudeksi kuitenkin vaikka jalkakytkin.

Mielenkiintoista. Laita ihmeessä lisätietoa/kokemuksia jos pääset käsiksi ja tutuiksi tuollaisen kanssa.

SanttuS

Yritin jossain vaiheessa etsiä noista kans tietoa - aika niukasti löytyy. Ainakin Exile cyclesin pyörissä käytetään tollaista, joten luulis toimivan.
Sitten huhupuheita:
Jollain palstalla väittivät, että huono puoli on kytkimen muuttuminen tuntuvasti raskaammaksi vetää ( tai painaa, jos jalkakytkin ) korkeilla kierroksilla. Ihan ymmärrettävää. Ei siis taida olla parhaimmillaan revittelyajossa. Tämä siis jos haluaa tehdä nopeita vaihtoja normaalisti kytkimen kanssa vaihtamalla esim kiihdytyksissä?
Samoin kytkinlevyjen kuluminen on ilmeisesti normaalia nopeampaa?

Valmistajia on ainakin:
EFM
Rekluse ( Tehnyt paljon vastaavia kytkimiä crossivehkeisiin )
Revloc
Grandeur?
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

j

Vaikkei nuo kuramopot tänne juuri kuulukkaan, niin silläkin uhalla...
Mulla on 525 kotarissa tollanen rekluse. Mielestäni kyseinen viritys on juurikin
sopiva alhaalta vääntävään koneeseen, enkä luopuisi kummastakaan ihan halvalla. Nopeat vaihdot (onneksi niitä ei meikän ajossa ole usein) ja jotkin hankalat kivikko-osuudet (joita taas on koko ajan vastassa) tarttee kytkinkahvan lipaisua avuksi. Reklusea voi tosin säätää mieleisekseen ja ajelee niillä nopeammatkin kuskit.

Olen miettinyt tässä ketjussa puhuttua kytkintä omaankin soveliini. Mutta edellä kirjoittamani perusteella äänestän myös manuaalikytkimen säästämistä siihen rinnalle, vaikkei näillä häksättimillä ihan enskamaastoon pääsekkään. Kytkinlevyjen kuluminen on varmaankin verrannollista siihen kuinka luistattelet. Automaattikytkimen kanssa tulee helposti ajeltua vähän turhan isolla vaihteella ja siinä levyt savuaa. Täälä kysellään säännöllisesti äkkiä kiinni tarraavasta kytkimestä - se on automaattisena vielä manuaalistakin mielenkiintoisempi.

jatkakaa

j

maick

Mulla tämä herätti mielenkiinnon juurikin jalkakytkimen rinnalle. Pakosta joutuu keskustan kapeita rännejä sahaamaan, joten tämä voisi tuoda helpotusta Tuusula-mitoituksella olevan sovelin hallintaan. Siis sitten kun se ensi kesäksi valmistuu...  ::)

Eikä tuo BDL:n setti ole edes ihan överihintainen.

Kapteeni sika

...pilkkua viilaten; valmistaja V-TWIN MANUFACTURING. (pingpong?)