Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Paperitiivarin poisto

Aloittaja ezmo, 19 maaliskuu 14, 19:55:19

« edellinen - seuraava »

ezmo

On tiivisteen poisto spraytä, joka sulattaa kyllä paperitiivisteen silikonirannun, mutta 4 käsittelykerran ja yhteensä 2tunnin odottamisen jälkeen ollaan vasta alkumetreillä. Käytössä on mattoveittsi ja yksiteräinen partaterä....

Onko väärät välineet, vai malttamaton mieli?

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Matchless

Taistelin itse kans samojen tiivareiden kanssa. Gasket cleanerista ei ollu kaveriksi joten loppujen lopuksi keraamisen lieden puhdistuslastalla tuli kiimassa kaavittua tiivarit pois. Ihan kivasti lähti ja maltilla kun rappas niin ei tullut skraadujakaan.

Jostain luin että 1pvksi likoon ja sen jälkeen föönillä nopea (?) kuivaus hapristais tiivisteet siihen kuntoon että lähtis kivasti suikaileina irti.....ei ole tullut tätä kokeiltua.

ezmo

Kohta kaks viikkoo hangannu kansiin kiiltoa. Tää tasotiivarijumppa on iiiihan hanurista. Öljyllä liuotin niitä pari pv, vähän kun ois pehmenneet. Sain vuoltua pintakerrosta ja siten tiivarin jämää ohuemmaksi. Nyt gasget remover kehiin, tosin ei se paperiin taida tehota, vaan silikoniin tms. Jos ois silikonilla voideltu paprutiivarin pinnat, sulaisi toi silikoni ja lähtis nätisti varmanni irti tiiviste.

ihan hapoilla
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Arvaa minkä takia en käytä enää missään paperitiivisteitä - sen sijaan Cometicin pelti/kumitiivisteillä kasattu moottori on suorastaan ilo purkaa.

Kaikkein sitkeimmissä tapauksissa olen pyyhkäissyt vanhat paperitiivisteen jämät pois paineilmatoimisella hiomakoneella ja mahdollisimman hienolla karhunkielilaikalla. Tämä metodi on vaan hiukan kyseenalainen koska varomaton koneenkäyttö pilaa tiivistepinnat.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 maaliskuu 14, 22:33:42
Arvaa minkä takia en käytä enää missään paperitiivisteitä - sen sijaan Cometicin pelti/kumitiivisteillä kasattu moottori on suorastaan ilo purkaa.

Kaikkein sitkeimmissä tapauksissa olen pyyhkäissyt vanhat paperitiivisteen jämät pois paineilmatoimisella hiomakoneella ja mahdollisimman hienolla karhunkielilaikalla. Tämä metodi on vaan hiukan kyseenalainen koska varomaton koneenkäyttö pilaa tiivistepinnat.

Mulla shovelissa oman käden oikeudella kaikki jameksen peltitivareita, mikäs ero noissa on Cometiciin verrattuna? Toisten jäljiltä purkaminen sucks....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Se että Cometic tekee peltirunkoiset tiivisteet myös niihin paikkoihin mihin James edelleen työntää pahvitiivisteitä - enskaan, jakopäähän pari nyt mainitakseni.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Onks jotain mietoa happoa, joka pehmentäis ton paperin ;) ?

Mulla ei käsissä pysy enää työkalut. Täytys pitää breikki varmaan...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Sovelin pahviset juuritiivisteet oli kans paistunut ihan helvetin tiukkaan. Veitsellä parituntia raapimalla lähti vissiin pari neliösenttiä. Hiekkapuhaltamalla lähti aika helposti. Pytyt maalattiin ja hoonattiin joten tiivisteiden poisto meni siinä samalla. (sisäpinnat oli tietty suojattu)

Pahvit siellä on nytkin, tosin hylomaarilla maalatut.

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 23 maaliskuu 14, 09:31:54
Sovelin pahviset juuritiivisteet oli kans paistunut ihan helvetin tiukkaan. Veitsellä parituntia raapimalla lähti vissiin pari neliösenttiä. Hiekkapuhaltamalla lähti aika helposti. Pytyt maalattiin ja hoonattiin joten tiivisteiden poisto meni siinä samalla. (sisäpinnat oli tietty suojattu)

Pahvit siellä on nytkin, tosin hylomaarilla maalatut.

Nomsemhylomari sulaa gasket removalilla ja irtoo helpommin, jos on tarve irrottaa...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Juu varmaan tulee tilanne että ne tarvii vaihtaa, ainakin jonkin rempan yhteydessä. Toivon että siihen menee VUOSIA. ;D

Rossi

Näpit oli hellänä täälläkin. Välineinä käytin hyvää mattoveistä, aseöljyä ja Pisaman siivouskaapista pöllittyjä karhunkieliä.

?Blogi?

Kiwi

Ite kun työkseni noita aina välillä irrottelen, nii ihan perus metallinen lasta jossa on kärki terotettu, toimii hyvin. Ja jos tulee joku naarmu nii karhunkielellä silotellen...

Kyllä ne lähtee, saa vaan alkuun sen paperin rikki että lasta menee sopivasti siellä välissä, siitä sitte naputella tiiviste irti. Paikoilleen oon laittanu silikonin kanssa, tiivistää vähän paremmin ja lähtee aika nätisti tiivisteen poistoaineella.