Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shadow VT750 1983

Aloittaja sportster, 10 maaliskuu 14, 12:56:01

« edellinen - seuraava »

sportster

Hei,

mistä saisin museokatsastusta varten kuvia pyörän alkuperäisestä varustuksesta?
Clymerin korjausopas ei riitä.

Tuomo


V4MAGNA

Lainaus käyttäjältä: sportster - 10 maaliskuu 14, 12:56:01
Hei,

mistä saisin museokatsastusta varten kuvia pyörän alkuperäisestä varustuksesta?
Clymerin korjausopas ei riitä.

Outoa,sillä kyllä clymerin kirja kelpasi ainakin ilman mutinoita Honda VF 750C Magnan kohdalla...??

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: V4MAGNA - 17 maaliskuu 14, 23:58:15Outoa,sillä kyllä clymerin kirja kelpasi ainakin ilman mutinoita Honda VF 750C Magnan kohdalla...??

Taitaa olla niin kuin minkä tahansa muunkin katsastuksen kohdalla, että tulkintatapoja on yhtä monta kuin on katsastusmiehiäkin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

V4MAGNA

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 18 maaliskuu 14, 09:07:36
Lainaus käyttäjältä: V4MAGNA - 17 maaliskuu 14, 23:58:15Outoa,sillä kyllä clymerin kirja kelpasi ainakin ilman mutinoita Honda VF 750C Magnan kohdalla...??

Taitaa olla niin kuin minkä tahansa muunkin katsastuksen kohdalla, että tulkintatapoja on yhtä monta kuin on katsastusmiehiäkin.


TOTTA kuin mikä!

Suosittelen todella käyttämään pyörääsi Konalan konttorilla museokatsastuksessa ja sopimaan siellä työnkentelevien inssien kanssa tapaamisista sekä muista asioista ennen itse katsastusta.

Ne kaverit ei puutu esim.kaikkien pienimpiin asioihin (joista voisi ihan hyvin hylätäkin)...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: V4MAGNA - 27 maaliskuu 14, 09:47:34...Ne kaverit ei puutu esim.kaikkien pienimpiin asioihin (joista voisi ihan hyvin hylätäkin)...

Onko tämäkään sitten oikein? Eikö museorekisterin tarkoitus ole säilyttää laite täysin alkuperäisenä ilman muutoksia?

Meikäläisen kukkahattu ehkä vähän kiristää tässä kohtaa mutta oma mielipiteeni on se, että museorekisterissä olevan ajoneuvon tulisi olla niin täydellisessä ja hyvässä alkuperäiskunnossa että sitä ei enää kannattaisi käyttää päivittäisessä käytössä että se pysyisi siinä kunnossa. Eli jos laitteessa on alunperin ollut jotain muinaistekniikkaa edustavat iskarit, niitä ei voisi modernisoida ja naamioida sitten "vanhan näköisiksi" jollain kromikuorilla niinkuin jotkut tekevät. Tai jos alun perin on käytetty tietyn tyyppistä johtoa ja liittimiä niin kirkuvan punaisista abikoista tulisi saman tien hylky.

On tietysti hyvä että vanhoja ajoneuvoja pidetään kunnossa ja harrastetaan myös museoajoneuvostatuksen ulkopuolella, ja näitä varten pitäisikin saada oma harrasteajoneuvorekisteri tiettyinen vapauksineen katsastusten, vakuutusten ja käyttömaksujen suhteen. Mutta kaikenlainen kikkailu museoajoneuvojen kohdalla ei mielestäni ole suotavaa.

Lisäksi minkään konttorin julkinen mainostaminen siitä että siellä menee joku vilunki läpi ei kannata. Näitä palstoja luetaan myös virkamiesten toimesta ja tuollainen paikka saa äkkiä tarkastajat ovelleen jos tällaista tietoa netistä löytyy.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

wh314

Lainaus käyttäjältä: sportster - 10 maaliskuu 14, 12:56:01
Hei,

mistä saisin museokatsastusta varten kuvia pyörän alkuperäisestä varustuksesta?
Clymerin korjausopas ei riitä.

Mulla on VT750 -85 ja VT700 -84 mallit RC14. Tässä sivukuvaa mallista VT700. Alustavasti menee museokilpiin tällä varustuksella ensivuonna (malli -84). Lisää kuvia tarvittaessa.
Oma periaate. Ei abikoja, rosvoja, eikä kikkailua. Kaikki letkut syytä vaihtaa tämänikäisessä laitteessa, koska nykybensä on täyttä p**kaa.