Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin eturattaan koko

Aloittaja manuo, 25 helmikuu 14, 20:50:06

« edellinen - seuraava »

manuo

Heippa!

Osaako kukaan sanoa että moniko piikkinen on shovelin vakio eturatas?

Lyytinen

Sekä 22 että 23 on olleet vakiokokoja.

jannu

Näissä amerikkalaisissa jäteöljyvatkaimissa kun tärisee milloin mikäkin paikka, nopeudesta ja kierroksista riippuen, niin itsellä aikoinaan astinlaudat tärisi just sopivassa maantienopeudessa (minulla siinä 80-90 kmh  8) ) niin että jalat valu kokoajan laudoilta pois.

Vaihdoin sitten eteen 25-piikkisen, liekö suurin mitä saa (?), mutta tärinä siirtyi silloin korkeammille nopeuksille, ja normaali teillä matkanteko muuttui paljo mukavammaksi.

No, laudat on nykyisin lähteneet pois, mutta ratas on paikoillaan.
Sohveli ei tolla välttämättä lähde valoista niinku nakki haulikosta, mutta kulkee kyllä miljoonaa.... ;)

Kapteeni sika

Muistaakseni kaverilla on lehmänläjässä 26 piikkinen, sille on kyl tehty rälläkällä tilaa. HB katalooki kertoo kyllä et sen kokoisia on -79 asti, eikö niitä sit saa tehdastekosena läjiin, en tiä. Mut lujaa se menee. ;D

manuo

Jahas..itellä tuo 23 ja aikalailla tosiaan tärisee siinä 80-90 tjs, täytyypi varmaan katella tuota 25 piikkistä jossain vaiheessa

Kapteeni sika

Jos sulla on startillinen laite swingiperällä niin onkelmia tulee 25 piikkisen rattaan kanssa.

Spöke

80-90:n vauhdissa tulee ongelmia 25:n rattaan kanssa ennemmin tai myöhemmin. Tai ei, jos ajaa kolmosella. Vaikka se ehkä hyvältä kuulostaakin, ei tollanen 2000r/min ole koneelle nannaa, mielummin 2500 r/min. Eli sata ja rapiat vauhtia nykyisillä välläreillä. IMO.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 27 helmikuu 14, 10:34:45...Vaikka se ehkä hyvältä kuulostaakin, ei tollanen 2000r/min ole koneelle nannaa, mielummin 2500 r/min....

No mutta kun tuntuu että suurin osa jengistä haluis ajaa just tyhjäkäyntiä korkeemmilla kierroksilla, maksimi 1500... Tää on näitä ikuisuuskysymyksiä joita aina säännöllisin väliajoin putkahtaa tännekin. Moottoripyörä tykkää siitä että sitä ajetaan ihan reilusti kierroksilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika

Mun sovelis välitykset 23-47 kierroksia kolmisen tonnia satkun nopeudessa. Aikasemmin 23-51 kierroksia ~3300/100kmh.

Sit kun joskus ostan uuden ketju/ratas setin niin luulen et 23-48 olis aika nappi valinta mun ajoille.

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 27 helmikuu 14, 10:34:45Eli sata ja rapiat vauhtia nykyisillä välläreillä.

Yleensä välitykset sovitetaan käytettävään vauhtiin, mutta onnistuu kai se näinkin päin...

jannu

No eipä mulla nopeusmittaria ole ollut vuosikausiin, eikä siinä millään tyhjäkäynnillä körötellä, mutta jos ei muuta niin satasella kivaa on ainakin aina kun hyppää selkään (pervoille tiedoksi; mopon).

Ja kyllä sen alikierroksilla rytkyttelynkin voi huoletta jättää uutuuttaan natiseville nahkahousuille...mopokin tykkää tosta kyydistä niin kovasti... 8)

Jäbä on muutenkin duunannu sohvelista ihan huikeen voimapesän... 8)

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 27 helmikuu 14, 11:18:30
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 27 helmikuu 14, 10:34:45Eli sata ja rapiat vauhtia nykyisillä välläreillä.

Yleensä välitykset sovitetaan käytettävään vauhtiin, mutta onnistuu kai se näinkin päin...
Vauhtia on paljon helpompi muuttaa , kuin välityksiä...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mape69

riippuu paljolti myös ensiö puolen välityksistä nuo matkanopeuskierrokset,tukilaakeri lodjuun mahtuu 26 pyörimään normiketjun kanssa,mutta o-rengas mallien kanssa alumiinipuuroa on saatavilla...

rautapannu

25 & 51 , enskassa pykälän isompi muistaakseni hampin isompi 24? ja o-rengasvitjat Öölari kyseessä toi 80 vauhti on hankala varmempi ajaa 3:lla mut muuten 110-115 vauhti sopii hyvin , m ut harkitaan josko pistäs 24 hampin toisio eturattaaksi takasin??