Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Muistakaa tarkistaa laahaimien kunto

Aloittaja Tapsa61, 18 helmikuu 14, 10:58:47

« edellinen - seuraava »

Tapsa61

Kannattaa lukea ao. linkin takaa teksti (tämä ei ole propakandaa H-D:tä kohtaan, vaan tärkeä huoltotoimenpide).


http://blog.jpcycles.com/2012/11/i-love-harley-davidson-but-you-must-know-this/

arho

Ja vaihtakaa ne oo renkaat kanssa! Helppo homma jos ostaa ja käyttää uusia säädettäviä tönäreitä (ei kansien irrotusta).
Do it doggystyle

Rike

Mulla 2006 Dyna, 40 tkm. Pitäisikö tarkistaa ja onko jossain ohjetta miten tarkistus tehdään? Enskakoppa auki?

Ilmeisesti 2006 Dynassa ja 2007 eteenpäin muissakin TC:ssä on tuo jousi korvattu hydraulisella systeemillä, joka kasvattaa käyttöikää, eikö?

"pre ’06 Dyna’s and the 1999 to 2006 Twin-Cam Harley-Davidson engines have possible, serious issues and they can mess up."

"Are the 2007 and newer, updated Twin-Cam engines immune?  No.  Do not be fooled.  Hydraulic cam chain followers are now used to get rid of the stiff spring that put too much pressure on the followers rubbing on the cam chain, but this is “no cure” as it only “delays” the problem.  Instead of the engine failing at 15,000 to 30,000 miles, it now fails at 50,000 to 75,000 miles. "

Kiitooos,
Rike

ranze

Lainaus käyttäjältä: Rike - 20 helmikuu 14, 12:32:27
Mulla 2006 Dyna, 40 tkm. Pitäisikö tarkistaa ja onko jossain ohjetta miten tarkistus tehdään? Enskakoppa auki?
...
"Are the 2007 and newer, updated Twin-Cam engines immune?  No.  Do not be fooled.  Hydraulic cam chain followers are now used to get rid of the stiff spring that put too much pressure on the followers rubbing on the cam chain, but this is “no cure” as it only “delays” the problem.  Instead of the engine failing at 15,000 to 30,000 miles, it now fails at 50,000 to 75,000 miles. "

Taitaa jäädä enskakopan kautta tekemättä näppärimmällä gynekologillakin.  ;D Näin, vaikka kerrotaan että he pystyvät tapetoimaan kokonaisen huoneen postiluukun kautta. Enskakoppa on tykkänään toisella puolen konetta kuin jakopää.

En ole kuullut että laaharit olisivat jotenkin ongelma näissä hydraulisella kiristimellä varustetuissa.

Youtubessa on monia jakopäävideoita; osa aika asenteellisia mutta kyllä niistä varsinainen proseduuri selviää. Mun kohdalla laitettiin -02 malliseen SE:n konversiokitti merkkiliikkeessä ja samalla vaidettiin myös Andrewsin nokka.

https://www.youtube.com/results?search_query=harley+davidson+cam+chain+tensioner+inspection&sm=1
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Rike

 :-[

Ei miun kannattais kiriootella 40 asteen kuumeessa  :D

Kovaa ajoa vaan.

-Rike

ranze

Juu.. sori -oli niin mehevä paikka etten malttanut.  :D

Tuli vaan tuossa mieleen että kannattaa sun silti tarkistaa, ettei pyöräsi ole ns. ylivuotinen. Silloin kiristäjä olisikin vanhempaa mallia.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Merimies-Toni

Eipä toi iso vaiva ole noita tsekata. Sitä en tiedä miten uudemman mallin sisemmän kiristäjän saa katsottua, mutta vanhanmallisen tsekkaukseen löytyy ohjeet tältäkin foorumilta.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

tombstone

Suosittelen vilkasemaan, itselläni FXDX - 02 maileja kertynyt n. 36 000. Sisempi kiristäjä oli vaihdon tarpeessa joten pistin tilaukseen molemmat kiristäjät, tarvittavat tiivisteet ja SS säädettävät tönärit. En ole kiintoavain suussa syntynyt, mutta homma hoitui aika kivuttomasti ja kone käy tällä hetkellä hyvin.

proffa

Vaihdoin laahaimet omaan pyörään. Kilometrejä oli kertynyt 99t ja olisi vielä voinut ajella pari kesää. Olisiko öljyllä merkitystä näiden kulumiseen itse olen käyttänyt Motul 3000 öljyä?

ss454

Taitaa tämä olla TC koneiden suurin murhe tai ainakin lempilapsi, kun useita ketjuja ja tuolla ulkonakin ajaessa saa ongelmista jutellessa tästä aina turinaa aikaiseksi. Vähän kuin millainen ilma tänään on? Oletkohan tarkistanut laahaimet koskaan?

Anyway en vielä ole yhtään varmasti lopussa olevien laahainten tilaa kuullut näiden uusien suhteen. Itselläkin kilsoja mopossa enemmän kuin laki sallii ja ihan kunnossa näyttävät olevan. Johonkin toiseen aihetta käsittelevään ketjuunhan sitä kommentoin.
Kyselin tuossa yhdestä huoltoliikkeestä samaa ja sen verran ympäripyöreitä vastauksia sain, että en tiedä eikö maallikolle haluttu asiaa kertoa vai ei ymmärretty mistä puhuu. Mutta jos joku on ihan oikeasti lopussa olleet uudenmallin laahaimet nähnyt, niin avatkaa sanainen arkkunne. Kiinnostaa ainakin itseä tietää millaiset kilsat kyseisessä vehkeessä on.

tombstone

En oikein usko että öljyn merkillä on tässä merkitystä. Itse laitoin HD:n omat öljyt sisälle. Ketjujen työn jäljessä voi olla eroja, jos ketjuissa on karheutta niin varmasti alkaa laahaimet kulumaan. Ketjujen hiominen auttaisi varmasti asiaa.