Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell M2 Cyclone Enduro edition

Aloittaja Haggi, 17 helmikuu 14, 21:09:46

« edellinen - seuraava »

j0j0

#30
Mulla olis vajassa käyttämätön 19" EXCEL:n vannekehä. On ollu tyhjänpanttina reilu 10v...  ;D

PS: hyvän näkönen peli! Ai että tekis mieli tehdä supermotoBuelli vielä joskus.
IBMC Street Gang

Haggi

Kehä kiinnostaisi, pitänee siitä hieroa kauppoja.

Hemuli

Melkoisen pitkältä näyttää noin niinkuin maastokäyttöä ajatellen.

Niillä Bilteman ketjurullilla ei kyllä tee yhtään mitään, niistä poikii laakerit alta aikayksikön raskaammassa pyörässä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Haggi

Ei löytynyt muuta hyllystä testiajoon, täytyy kattella parempi ratkaisu kun käy isolla kirkolla. Kynsin noita hiekkateitä ja sellaiseen tuota olen tekemässä, en niinkään metsän puolelle. Tuollaisella velliksi ajetetulla huonokuntoisella hiekkatiellä kulki hienosti, tuollainen 80:n nopeus ei aiheuttanut vielä kuskille erityisiä tuntemuksia. Täytyy vaihtaa takakummi, niin pääsee kokeileen noilla koneurilla.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Haggi - 23 maaliskuu 14, 14:33:53

...Kun kyseessä on melko paljon rakennettu laite, kannattaa testiajolla käyttää kunnon ajovarusteita.
...

Ahaa, no nyt ymmarran miks sulla on pipo paassa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Haggi

Kävin ryvettääs mopoo. Ei taida kannatta hirveästi panostaa maalipintaan.



Kiva maanläheinen pinnoite tuli osiin.



Tein suojan, jos siitä vaikka joskus olisi iloa.



Ketjun kirisitin ja ohjuri pitää miettiä ja rakentaa uusiksi.

Haggi

Tein sähköt kokonaan uusiksi. Ensin tein mahdollisimman yksinkertaiset ja  erilliset käynti- ja starttipiirin ja siihen päälle latauksen ja valot. Amerikkalaiset on tehnyt kyllä kaikkensa, ettei mopo lähtisi käyntiin. Nyt tiedän mitä tuolla sähköpuolella on. Tuo kateen lopullinen muoto ja väritys pitää miettiä ja etulokasuoja katottava paremmmin sopiva. Penkki pitäisi viedä verhoojalle, mutta nyt se ei ole mahdollista, joten menkööt tuollaisena.



Sivusuojat ajattelin tehdä tuolla velimiehen pajalla englannin pyörällä.

j0j0

Näyttäs muuten varmaan helvetin asialliselta supermotona tuo. Eli vähän sirommalla takalokarilla ja ilman tota etukatetta.
IBMC Street Gang

Haggi

Juu, niin näyttäisi. Tuohon ulkoasuun on syyt. Takapään on olta sellainen, että saa tavaraan mukaan tukevasti, esim moottorisahan. Etupäästä mainittakoon, että halusin hyvän valon ja asennusalustan navigaattorille/kapulalle ja niiden sähkönsyötöille. Kyllä noita ulkonäköasioita tulee pohdittua, mutta yritän pitää mielessä, mihin käyttöön tätä olen rakentamassa. Jos itseäni yhtään tunnen, tullaan tästä näkemään vielä monta versiota.

j0j0

Joo näin kanssa olen ymmärtänyt että enemmän tollanen työväline tulossa. Huomasin vaan että vois olla aika hyvännäkönen motona, kun ite oon aina ollu niiden perään ja tollanen HD-moto olis kiva joskus vielä rakennella.
IBMC Street Gang

Haggi

Pieni videon pätkä, se liikkuu sittenkin. Ketjut rallattaa moottorijarrutuksissa, siinä on työmaata seuraavaksi. Kyseistä tietä on meiltä kilsa asfaltille, enska on tarpeeseen.

https://www.youtube.com/watch?v=aid45lMfmWU

j

Sitä vaan miettinyt tätä ketjua katsellessa että kuinka mahtaa tuo suizan jousitus toimia. Painoa taisi tulla lisää ja tehoja kans.

j

Haggi

Takapäässä on R6:n iskari ja sen säätöjä en ole vielä testannut, mutta vaikuttaa hyvältä. Etupää toimii jotenkin ja siihen on tulossa modattu WP(ehkä) tai jotain muuta.


Haggi

Sain sivupellit velimiehen pajalta ja sieltä tarttui mukaan myös ilmanputsarin osia, josta vääntelin Böllöön sopivan setin. Tästä eteenpäin rakennettaessa pitää jo ostaa osia, joten nyt alkaa testikausi.



Tuohon pakoputkeen kun pystyisi ostamaan uudet käärinliinat, olisi paljon siistimpi.