Finnbikers

  • 27 Toukokuu 2020, 14:28:59
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Buell M2 Cyclone Enduro edition  (Luettu 15236 kertaa)

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #15 : 21 Helmikuu 2014, 20:12:58 »

Noita fillareita on tullut tuijoteltua hyvät tovit. Tänään testailin seisoskella mopon päällä ja mitoitus vaikutti hyvältä. Tankkiin nojaten on varmaan aika kiva suditellla hiekalla. Ketjuvedon rakentaminen ja putket on enään isompina töinä, että pääseen testaan.
Kirjattu

Piese

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 170
    • www.hetan-majatalo.fi
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #16 : 21 Helmikuu 2014, 21:44:50 »

Kirjattu

j0j0

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 246
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #17 : 24 Helmikuu 2014, 07:37:53 »

Tuli vastaan ja aattelin jos kiinnostas toi keula: http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=26&t=75751
Kirjattu
IBMC Street Gang

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #18 : 24 Helmikuu 2014, 08:39:07 »

Kiitos vinkistä, olisi sitä mitä hakuan. Valitettavasti vaivaa sama ongelma kuin montaa kanssarakentajaa. Nyt täytyy panostaa kaikkeen mikä vaatiin vain tekemistä, ei hankintoja.
Laitoin kyllä ostoilmoituksen ilmanputsarikotelosta, jos joku olisi jättänyt moisen nurkkiin ja luopuisi kohtuu hinnalla. Ilmansuodatus on aika oleellinen juttu pyörässä, jolla tullaan ajamaan paljon hiekkateillä. Myös suodattimen kotelointi on oltava, jos ilmassa on vettä ylhäältä ja alhaalta. Tässä kirjoitellessa tuli mieleen, että täytyy laittaa ostoslistalle vesitiiviit tulpanhatut.
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #19 : 24 Helmikuu 2014, 08:59:13 »

Täytyy vähän penkoa varastoja, mulla muistaakseni on S1 Buellin alkuperäiset kotelot tallessa.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #20 : 06 Maaliskuu 2014, 20:13:03 »

Aloitin fillarin kasaamisen. Huolsin linkun ja asensin takahaarukan. Hieman hirvittää tuo edessä oleva työmäärä, mutta täytyy yrittää vain ajatella pala kerrallaan. Olen luvannut meidän tiimille pyörän olevan ajokunnossa huhtikuun alkuun mennessä.



Maalasin rungon kilikalilla, koska joudun vielä hitsaileen kannakkeita ja poraileen reikiä.
Jos tästä tulee kelvollinen, viimeistellään sitten.
Kirjattu

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #21 : 09 Maaliskuu 2014, 22:07:26 »

Kasailin pyörää, jotta pääsee pakoputken tekoon.



Alkaa osat löytämään paikkansa.

Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #22 : 11 Maaliskuu 2014, 09:19:23 »

Mielenkiintoinen ristisiitos - Buellin runko on siis ikäänkuin nostettu jatketun alkuperäisen enskarungon päälle? Kuinkahan painava tuosta tulee - tosin Bulun runko painaa ainoastaan 16 kiloa, kiitos kromimolybdeeniputken.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Motomatti

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 774
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #23 : 11 Maaliskuu 2014, 12:14:35 »

Monennäköisellä ja -merkkiselläkin litraisella koneella tai yli varustetulla tehdasvalmisteisella ns katuendurolla ajaneena tiedän että niiden ajopaino tyypillisesti sijoittuu 240 - 300 kg välille. Vasta aivan viime vuosina on tullut keveämpiä malleja kauppoihin (mm KTM).
Tuossa rakenneratkaisussa näyttäisi olevan kaikki edellytykset että siinä päästään aivan kohtuullisiin painolukemiin verrattuna tehdastekoisiin.
Kirjattu

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #24 : 11 Maaliskuu 2014, 12:45:24 »

Runko oli 15 kg ja takahaarukka 6 kg.
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #25 : 11 Maaliskuu 2014, 12:58:12 »

Meinaatko tota koko runkoa jossa Buelli ja japsienska yhdistettynä? Kun tuollaisen M2:sen kokonainen runko painaa ilman takahaarukkaa ja koneenkiinnikkeitä jo 16,5 kg.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #26 : 11 Maaliskuu 2014, 13:25:11 »

Kun olin maalannut tuon mustaksi ja rungossa ei ollut mitään kiinni, näytti puntari tuota 15 kg:aa. Jaksaa nostaa tällainen kukkakeppi yhdellä kädellä ja kantaa talliin. Nyt alan epäillä itsekkin mittauksiani. Toisaalta japsin takahäkkyrä ei paljoa paina, kevyempi kuin bulun.
« Viimeksi muokattu: 11 Maaliskuu 2014, 13:43:58 kirjoittanut Haggi »
Kirjattu

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #27 : 11 Maaliskuu 2014, 21:51:14 »

Tein testiä yhdellä rungolla ja sen sai punnittua persilleen, joten toista painosta ei ole takuita. Puntari oli malli malli halpa henkilödigivaaka.
Ja kun tulee nosteltua noita 40kg rehusäkkejä, ei kait se sitten tuollainen runko jos nyt vaikka parikyt kiloa painaisi, hirveästi hanttiin laita.
Kirjattu

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #28 : 14 Maaliskuu 2014, 20:20:15 »

Tuli taas askarreltua. Pakoputki on paikoillaa, ilmanputsarin sisäosat tehty ja sähköjä aloittelin. Tein koekäytön, jotta saisi uskoa lisää tämän valmistumiseen. Ilmanputsarille pitäisi saada tehtyä asillinen päällyosa.

Kirjattu

Haggi

  • Vieras
Vs: Buell M2 Cyclone Enduro edition
« Vastaus #29 : 23 Maaliskuu 2014, 14:33:53 »

Tuli tehtyä koeajo reippaassa räntäsateessa. Nyt voi jatkaa tietäen, että konsepti on toimiva. Eteen tarvitsee keksiä pinnavanne, mutta hetkellisesti on pientä gredittivajetta.
Aika paljon on työtä jäljellä, etenkin tuon ulkoasun kanssa.
Muutamia havaintoja kuraisella tiellä tehdyssä lyhyessä koeajossa:
Menee pehmeellä tiellä vakaasti
Mitoitus on kuin minulle tehty
Vääntö on huikea verrattuna aikaisempiin pyöriini
Äänet on miellyttävät
Biltema ketjurulla rallatti melko reippaasti
Aika mielenkiintoinen kääntää pienessä tilassa.



Kun kyseessä on melko paljon rakennettu laite, kannattaa testiajolla käyttää kunnon ajovarusteita(mut mää ajan ihan hiljaa).
Kirjattu