Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kuumia huhuja uudesta HD-mallista

Aloittaja Hemuli, 21 syyskuu 09, 14:59:45

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Sisäpiiri vuoti tiedon jonka mukaan ainakin jenkkimarkkinoilla esitellään uusi XL-alustaan pohjautuva pyörämalli poikkeuksellisesti tammikuun dealermeetissä. Enempää tietoa ei ole tässä vaiheessa luvassa mutta odotamme jännityksellä mitä tuleman pitää...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Joo käsittääkseni tuo malli jossa UP-side keula yms... jollainen näkyny täällä stadissakin kurvailemassa. eikös se ollu jokin euromalli? mee ja tiedä. Jostain olin lukevinani ja kuva oli aivan saman näköinen.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Olet lukenut vanhoja uutisia - XR1200 esiteltiin jo aikaa sitten myös jenkkimarkkinoilla. Ellei sitten ole kyse tästä uudesta kokomustasta mallista jossa parempi alusta ja jarrut. En kyllä oikein usko, tuskin ne hehkuttaisi sitä ennakkoon suurena uutuutena kun se on kuitenkin jo tiedossa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Voipi olla. Mulle tulee tuo AMD,n julkaisu jossa oli uudet HD-mallit ja siinä oli kuva ja jotain höpinää jenkki markkinoista. On muuten uudessa dynassa (oisko ollu wideglide) aika miehekäs keulakulma jo tehtaalta lähtiessä.
HOG Forever Forever HOG

mopopoika -65

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 22 syyskuu 09, 08:58:20
On muuten uudessa dynassa (oisko ollu wideglide) aika miehekäs keulakulma jo tehtaalta lähtiessä.

Näyyti olevan wideglidessä reikkiä 34 astetta (5 enemmän kuin muissa Dynissa), mutta Rocker pistää vielä paremmaksi 36 asteella.

Muuten tuo uusi wideglide on pettymys - itselleni se vanha kolahti enemmän.
Aake
XLH -84

Kokkonen

Kyllähän sitzä kaikenlaista huhua liikkuu:
Ensimmäinen koskee moottoria:

LainaaThere’s a rumor going around that Harley-Davidson is working on a water-cooled, four cylinder, v-twin motor with a displacement somewhere between 1,300cc and 1,600cc. The good, the bad, and the ugly after the jump.

Supposedly, the heads of the motor are set at 72º, which is halfway between the bulkier but smoother running 90º setup, and the more traditional 45º setup used on the current Harley Twin Cam and Evo engines. What is especially interesting about this rumor is that each crankshaft throw is to be split 18oº either side of the throw centerline, so that the resulting piston configuration emulates a 90º engine. This arrangement could be in an effort to retain the “Harley” sound of the bike, which the company once tried to trademark.


Toinen, että tulis uusi Cafe Racer:

LainaaThere might be a pulse after all in the town of Milwaukee. A&R has gotten word that the Sultan of Slow is working on a cafe racer motorcycle, similar to the classic XLCR 1000.

If true (and not flubbed like the V-ROD), Harley-Davidson may have found the happy merger of maintaining its brand identity, and manufacturing a motorcycle for people that never owned a black & white television. We secretly hope this rumor is associated with the Harley-Davidson V4 rumor we heard not so long ago, but that may also then indicate Hell freezing over and the Earth collapsing in on itself like a dying star.

Harley-Davidson has come under fire lately for chasing the baby-boomer generation at the peril of not infusing the brand with fresh blood. Including a cafe racer design into its line-up may well give the American brand the traction it needs with the younger generations, and help indoctrinate them into the Harley brand.

We’re always cautious about rumors here, and even more so when they involve H-D doing something right; so as usual, time will tell on this one. We just hope H-D updates the bike a little bit more than the 1970’s
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Café Racer kuulostaisi vähän siltä että puhutaan samasta huhusta kuin ketjun aloitusviestissä. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan. Olishan se pirullista jos tulisi sellainen UUSI :o pyörä joka herättäisi välittömän ostohalun ;D ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

#7
Huhuille kyllä löytyy lisää tukea, (kun asiat haluaa niin nähdä   :) ).

Harleyn omistama MV-Agustan tehdas julkaisee ensimmäiset kaksi uutta mallia 10 vuoden jälkeen, 990R ja 1090RR  Brutale mallit.
Mutta viestiketjun alkuperäistä huhua kyllä tukee tietyt artikkelissa olevat kommentit, joskin on siellä hieman minua huvittavaakin.

Lainaus käyttäjältä: New York Daily RecordSport motorcycles typically focus on performance and speed over comfort, requiring riders to lean forward. Heavyweight motorcycles like Harley's popular touring bikes are heavier and allow riders to sit upright, allowing for more relaxed riding.

Sport bikes are popular among younger motorcycle riders, particularly in Europe - both markets that Harley has been trying to tap to help combat falling sales. Harley's customer base is primarily U.S. baby boomers, many of whom have been hit hard by the housing crisis and the troubled financial markets.

Eli sporttipyörällä haettaisiin nousua laskeviin myyntilukuihin. Niin, mitäs muutakaan.
Eikä Agustan kappalemäärillä vielä paljon koko konsernin myyntiä paikkailla.

Koko juttu: http://ydr.inyork.com/ydr/business/ci_13439175
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

flhx

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 28 syyskuu 09, 15:29:50
Lainaa.... four cylinder, v-twin motor ....


Harleyko muka vanhanaikainen, nythän ne on jo noiden huhujen mukaan tekemässä nelisylinteristä V2-moottoria! Se jos mikä on innovatiivista puuhastelua!
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Smuige

Tuolta H-DCF juttuttuvasta lainattuna

Lainaa
Re: 2010 HD
Tässä linkki josta löytyy tietoa H2o moottoreista. Siinä mainitaan kaksi eri kone kokoa 2000 ja 2450. Eli ainakin tosissaan ollaan menossa mukaan mottorin koko kisaan. Kyllä tällä pannulla voitettaneen kisa vähiten tehoa / litra. Sillä isompi pata tuottanee 133 hepoa/ 2,45 ltr? Kunnoitettva teko vuonna 2010.
http://www.motorcyclecruiser.com/newsandupdates/harley_2000cc_2450cc_vtwin_engine/index.html

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=32518&start=30

Kokkonen

Noista 2000 ja 2500cc koneista oli huhut liikkellä jo vuonna 2007, jollion joku kekkas tuon EPAn päästötodistuksen sen sivuilta. (Nyt se .pdf liite ei enää auennut tuon sivun linkistä?). Mulla se saattaa vielä olla koneella...tai sitten ei.
Olihan niistä Kopterissakin pikku artkkeli  ;) joku g-mies...vai miten se meni ;)

Saas nähdä tuleeko nuo sitten jonain päivänä todella myös tuotantopyöriin, mut kyllä ne ihan todellisilta aikomuksilta vaikuttivat.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

LainaaThere’s a rumor going around that Harley-Davidson is working on a water-cooled, four cylinder, v-twin motor with a displacement somewhere between 1,300cc and 1,600cc. The good, the bad, and the ugly after the jump.

Supposedly, the heads of the motor are set at 72º, which is halfway between the bulkier but smoother running 90º setup, and the more traditional 45º setup used on the current Harley Twin Cam and Evo engines. What is especially interesting about this rumor is that each crankshaft throw is to be split 18oº either side of the throw centerline, so that the resulting piston configuration emulates a 90º engine. This arrangement could be in an effort to retain the “Harley” sound of the bike, which the company once tried to trademark.

Takaisin tähän aiempaan lainaukseeni. Liikutaan offtopicin rajoilla, mutta sitä huolimatta hieman spekulointia asian tiimoilta.

Lainauksen teksti ei ole kaukana siitä, mitä tehdas suunnitteli ja osin toteuttikin 1976 - 80, projektin nimi oli Nova. Kyseisen mallisarjan tuli käsittää nelisylinteriset 800 ja 1000 cc , sekä kuusisylinteriset 1200 ja 1500 cc nestejäähdytetyt moottorit, viisivaihteisella laatikolla. Parhaimmillaan potkua piti saataman 135 heppaa, joka tuona aikana oli paljon. Sylinterien välinen kulma 60 astetta, kaksi yläpuolista nokka-akselia ja nelivettiilikansistakin puhuttiin, kuten myös polttoaineen ruiskutuksesta. Porsche valittiin 1979 koneen ja vaihdelaation suunnittelijaksi, runko yms. Milwaukeen omalla disainilla.
Muutokset AMF:n  johdossa 1970 -80, ja tehtaan eroaminen AMF:sta kuitenkin muuttivat Nova projektin prioriteetin ja suunniteltu tuotanto ja julkistus 1981 ei toteutunut. Kolmekymmentä konetta ja 12 koko pyörää (800cc) kuitenkin valmistettiin.
Hyvä kysymys, mitä jos Nova-mallisarja olisikin korvannut perinteiset V-Twinit?

Tehtaalle maksimaalinen myynti on tärkeää, kuinkas muutenkaan. Nova mallisto jäi varjoon, koska uskottiin V-Twiniin ja sen buumi oli taas alkamassa.
Nyt vaan aika on sellainen, että V-Twin markkinat alkavat kyllästymään, koska pyöriä on paljon tarjolla muiltakin valmistajilta, eikä company pääse enää yksin niillä kasvutavoitteisiinsa, joita osakkeenomistajat ja kvarttaalitalous vaatii.  V-Rod ei liene saavuttanut myyntitavoitteitaan, eikä Buell myöskään ole mitään läpimurtoa tehnyt.
V-nelikoilla Harley astuisi vielä kovempaan kilpailuluokkaan, jossa sillä ei ole mitään brändiä, mutta pakottaako ympäristösäännökset kuitenkin tuolle tielle? EPAn ohjaamana tuotekehitys kuitenkin vahvasti kulkee, mutta yhdessä tavoiteltujen markkinoiden kanssa.
Alkaako V-Twin väki tehtaan mielestä ukkoutumaan? Vielä ehkä tarjotaan Cafe Racer, mutta mitä todellista uutta enää voi V-Twin saralla tapahtua??? Kuutiot eivät sitä ole, mutta nestejäähdytys...ehkä.

Siis odotellaan....

(Kuvassa Nova, jos lataus onnistui..)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

mikira

Kappas tuossa Novassa on samat vanteet kuin uudessa xr1200 sportissa.

Hemuli

Tais jäädä seiskyt'luvulla ylivarastoa kun projekti hyllytettiin ;D ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Bongasin The Kneeslider sivuilta artikkelin, jossa kerrotaan MoCon V-2 koneen kansien vesijäähdytyspatentista. Arvellaan olevan käytössä jo 2012.

The Kneeslider   (Edit linkki korjattu)

US Patent Office

Kuvat The Kneeslider sivulta



"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W